کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکلات مناطق مهریان، اکبرآباد، نجف‌آباد، سروک و سرآبتاوه و... یاسوج بررسی شد

فیلم و تصاویر | ساعت 8 شب؛ دفتر دادستان یاسوج

31 شهريور 1403 ساعت 22:58

این روز‌ها دفتر دادستان پذیرای مردمی است که از دستگاه‌های دولتی ناامید شده و مشکلات خود را به این دفتر می‌برند تا گشایشی در کارشان ایجاد شود، از همین روی شب پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه جمعی از اهالی مناطق حاشیه‌ای یاسوج از جمله مادوان، بلهزار، بنسنجان، نجف آباد در دفتر وی حاضر شدند و تا پاسی از شب این دیدار و گفت و گو به طول انجامید. این جلسه فقط مختص بیان مشکلات نبوده و دادستان با دعوت چند تن از مدیران حوزه زیرساخت خواستار پاسخ مسئولان شد. خدمت به مردم در ساعات غیر اداری و تا پاسی از شب نشان از دغدغه مندی و تعهد به خدمتگذاری مردم است که همواره مورد تأکید مسئولان امر است.


این روزها دفتر دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرای مردمی است که از برخی دستگاه‌های دولتی ناامید شده و مشکلات خود را پیش او می‌برند تا گشایشی در کارشان ایجاد شود، از همین روی شب چهارشنبه (28 شهریورماه 1403) جمعی از اهالی مناطق حاشیه‌ای یاسوج از جمله مادوان، مهریان، بنسنجان، نجف‌آباد، اکبرآباد، سرآبتاوه، سروک و... در دفتر وی حاضر شدند و تا پاسی از شب این دیدار و گفت‌وگو به طول انجامید. این جلسه فقط مختص بیان مشکلات نبوده و دادستان با دعوت چند تن از مدیران حوزه زیرساخت خواستار پاسخ مسئولان در خصوص مشکلات مردم شد. خدمت به مردم در ساعات غیراداری و تا پاسی از شب نشان از دغدغه‌مندی و تعهد به خدمتگزاری مردم است که همواره مورد تأکید بزرگان است.
به گزارش کبنانیوز، تعدادی از شهروندان ساکن مناطق حاشیه‌نشین مهریان، بلهزار، بنسنجان، نجف‌آباد با حضور در دفتر دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد که حدود سه ساعت به‌طول انجامید، مشکلات این مناطق را با وی در میان گذاشتند.
در خصوص مشکلات مسکن مهر منطقه نجف‌آباد اصغر فضیلت دبیر قرارگاه اجتماعی گفت: پیمانکاران مسکن‌های مهر یک سری تعهدات دارند، ولی متأسفانه در مسکن مهر نجف‌آباد به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. از فاضلاب نیمه‌کاره گرفته تا نبودن فضای سبز،  مشکلات بهداشتی و مشکلات لوله‌کشی آب.
وی بیان کرد: زیرساخت‌ها نیمه‌کاره هستند، پاسگاه نیروی انتظامی نیمه‌کاره است، مسجد فرمالیته ساخته شده و مردم برای رفتن به مسجد احساس امنیت ندارند، مساکن مهر هیچ‌گونه حصاری ندارند.
      
محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: تراکم و ازدحام جمعیت در حاشیه شهر یاسوج زیاد است و سرانه‌ای برای این مناطق پیش‌بینی نشده، برای یک فضای شهری و مسکونی باید نیمی از فضا به سرانه‌ها اختصاص یابد که این بحث در شهر یاسوج رعایت نشده است.
راستا در خصوص وضعیت نهضت ملی مسکن در استان گفت: بیشتر از ۲۰ هزار پرونده تأیید نهایی شده‌اند که بیش از ۵۰ درصد این افراد در شهر یاسوج هستند. ولی متأسفانه با کمبود زمین مواجهیم، برای تهیه زمین مسئولین در استان همکاری که نمی‌کنند، هیچ، سنگ‌اندازی هم می‌کنند.
فیلم و تصاویر | ساعت 8 شب؛ دفتر دادستان یاسوج
یکی از اهالی روستای مهریان نیز در ادامه به مشکل کمبود آب این منطقه اشاره کرد و گفت: سال ۵۷ با کمک مردم و بهداشت محیط از چشمه برای روستا با جمعیت ۱۰۰ نفر لوله‌کشی آب‌کشیده شد، الان باوجود افزایش جمعیت، قریب ۱۵ هزار نفر در روستای مهریان ساکن هستند، ولی آب آشامیدنی همان آب سال ۵۸ است، لوله‌ها فلزی و فرسوده هستند، سه سال قبل تا الان مشکل آب مهریان را برای هر مسئولی تشریح کردیم؛ ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.
او تأکید کرد: هر بار یک بخشی از این لوله‌های فرسوده خراب یا سوراخ و آب در جاده و کوچه‌ها رها می‌‌شود و باید این‌قدر تماس بگیریم تا بعد از 10 تا 20 روز کسی آن را تعمیر کند. به این شکل مشکل کمبود آب منطقه مهریان رفع نمی‌شود.
وی با بیان اینکه احداث چاه و تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی درخواست مردم این منطقه است، افزود: ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این منطقه با مشکل مواجه هستند.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۵۴ میلیارد تومان بدهی داشته است، به مدت ۵ سال حقوق کارمندان به‌صورت ۵۰ درصدی پرداخت می‌شد و در این مدت ما علاوه بر اینکه حقوق کارکنان را به طور کامل پرداخت کردیم، ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های جاری را نیز پرداخت کردیم.
وی افزود: 360 از بدهی‌های جاری و عمرانی را پرداخت کردیم. اگر مجمع نمایندگان تلاش کنند و هماهنگی شود و ۲۸۵ میلیارد تومان بدهی باقی مانده پرداخت شود، می‌توانیم روی پروژه‌های آب تمرکز بیشتری داشته باشیم.
امید صالحی اظهار کرد: مخزن روستای مادوان ساخته شده و خط انتقال ۶ کیلومتر است که باید ساماندهی و خط انتقال جدیدی طراحی شود و آب تولیدی در مدار بهره‌برداری مخازن آب قرار بگیرد.
وی بیان کرد: در خصوص اعتبارات محرومیت‌زدایی استان‌هایی مثل فارس و اصفهان حدود ۸۰ درصد اعتبارات را به پروژه‌های آب اختصاص داده‌اند؛ ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد که میزان محرومیت حوزه آب بسیار بالا است، از ۳۶۰ میلیارد تومان فقط ۷۰ میلیارد تومان به آب اختصاص داده‌اند و اعتبارات بین دستگاه‌های مختلف تقسیم شده است.
صالحی افزود: یک هزار و ۶۴۳ روستا تحت پوشش در استان وجود دارد و ۹ هزار کیلومتر روستایی و شهری خطوط انتقال آب (شبکه آب) در کل استان وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها معیوب و فرسوده است.
به گزارش کبنا، در جمع‌بندی این جلسه سید وحید موسویان دادستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از اینکه صحبت‌‌های حاضرین را به‌دقت شنید، اظهار کرد: کارگروهی تشکیل و همه مشکلات مناطق حاشیه‌ شهر یاسوج احصا شود تا در جلسه‌ای با حضور همه مسئولان مورد بررسی قرار بگیرد.
وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز گفت: حدود 30 هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان داریم که این حرام‌خوری و آب دزدی است. بخشی از مشکلات ناشی از همین رفتارهای بعضی از مردم است که طلب‌کار هم هستند. برق جمعه‌ بازار هم غیرمجاز است. 
دادستان یاسوج با بیان اینکه همواره تاجایی که امکانش بود، مطالبات به‌حق مردم را دنبال کرده‌ایم، تصریح کرد: باتوجه‌به محدودیت‌های اعتباری که وجود دارد مردم هم باید در نگهداری و جلوگیری از انشعابات غیرمجاز و هدررفت آب مشارکت داشته باشند، از طرف دیگر از مسئولان می‌خواهیم موضوع آب را به جد پیگیری کنند که مشکلات مردم حل شود.
سید وحید موسوی بیان کرد: رضایت مردم بسیار مهم است و ما باید تلاش کنیم که گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و مردم باید حس کنند که مسئولان به جد پای‌کار هستند، اگر کسی مسئولیتی می‌پذیرد باید به وظایف خود عمل کند.
موسوی با بیان اینکه سهل‌انگاری و کم‌کاری پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند. هر جا که ‌کم‌کاری و بی‌توجهی نسبت به مشکلات مردم است، دستگاه قضا ورود می‌کند. مطالبات و حق و حقوق مردم اولویت‌‌‌ دارد و برای رفع مشکلات مردم همیشه پای کار بوده‌ایم، قبل از رضایت مردم، رضایت خداوند متعال مهم است.
در این جلسه بیان مشکلات مردم و هم‌فکری در خصوص رفع آنها موردتوجه دادستان مرکز استان قرار داشت، همچنین مقرر شد در خصوص مشکل شبکه آب روستای مهریان جلسه مجزایی با مسئولان مربوطه برگزار شود.
فیلم و تصاویر | ساعت 8 شب؛ دفتر دادستان یاسوج

فیلم و تصاویر | ساعت 8 شب؛ دفتر دادستان یاسوج

فیلم و تصاویر | ساعت 8 شب؛ دفتر دادستان یاسوج


کد مطلب: 490892

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/490892/فیلم-تصاویر-ساعت-8-شب-دفتر-دادستان-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1