کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح می‌دهد

روایتی از عملیات سخت نجات 5 نفر در برف‌های مارگون ( + تصاویر)

29 آذر 1400 ساعت 2:42

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد مأموریت 22 ساعته نیروهای اورژانس در برف و باران را روایت می‌کند و می‌گوید: 22 ساعت همکاران بنده در سرما، برف و باران برای نجات 5 سرنشین تلاش کردند.


سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد مأموریت 22 ساعته نیروهای اورژانس در برف و باران را روایت می‌کند و می‌گوید: 22 ساعت همکاران بنده در سرما، برف و باران برای نجات 5 سرنشین تلاش کردند.
به گزارش کبنا، محمد امین نکوئی سخنگوی اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با بارش رحمت الهی، در شهرستان مارگون برف و باران شدیدی شروع به باریدن کرد. برف همه جا را سفیدپوش کرده بود. تردد خودروها به سختی انجام می‌گرفت. شب گذشته و در ساعت 21:50 دقیقه یک خودروی سواری با 5 سرنشین در جاده برف‌گیر روستای جلاله به سمت سیاه کوه منطقه زیلایی گرفتار و تردد برای آن ناممکن می‌شود، در همین موقع این موضوع به اورژانس 115 یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش داده می‌شود.
 وی افزود: بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ پاتاوه به محل اعزام و دقایقی بعد تلفن‌های همراه مصدومان از دسترس خارج و ارتباط مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ با مصدومین گرفتار در برف قطع می‌شود. اما پرسنل اورژانس ۱۱۵ پاتاوه ضمن امدادخواهی از هلال احمر و راهداری جهت بازگشایی جاده برفگیر، به مسیر خود برای نجات جان مصدومین گرفتار در برف ادامه می‌دهند.
 نیکویی اضافه کرد؛ با تلاش مستمر مأموران اداره‌کل راهداری و هلال احمر نهایتاً مسیر برف‌گیر بازگشایی و امروز عصر همکاران اورژانش ۱۱۵ بر بالین مصدومان که از شدت سرما و بارش برف و باران در یک منزل روستایی سکونت گزیده و دچار سرما زدگی شده بودند، حاضر شدند و بعد از انجام اقدامات درمانی در محل ۲ نفر را بصورت سرپایی درمان و ۳ نفر دیگر را به مرکز درمانی پاتاوه انتقال دادند.
سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت؛ این مأموریت در مجموع حدود ۲۲ ساعت به طول انجامید و خدا را شکر وضعیت همه مصدومان مطلوب هست.
 وی در پایان ضمن قدردانی از همکاران هلال احمر و مجموعه راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد، از زحمات پرسنل فداکار اورژانس منوچهر یعقوبی و بهمن بادان فیروز تشکر و قدردانی کرد.
نکوئی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان عنوان کرد: بهتر است که مردم عزیز در جاده‌های برف‌گیر تردد نداشته باشند و از مسافرت‌های غیرضروری در ایام بارش نزولات آسمانی پرهیز کنند.

















کد مطلب: 442589

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442589/روایتی-عملیات-سخت-نجات-5-نفر-برف-های-مارگون-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1