کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان کل کشور:

بخشنامه دادستان کل کشور: جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان جرم است

19 شهريور 1403 ساعت 12:56

دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای اعلام کرد که هر نوع اقدامی که موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان شود،‌ جرم‌انگاری شده است.


دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای اعلام کرد که هر نوع اقدامی که موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان شود،‌ جرم‌انگاری شده است.
به گزارش کبنا، براساس اعلام آموزش و پرورش سال تحصیلی گذشته حدود 216 هزار کودک از تحصیل بازمانده بودند که البته بخشی از آن‌ها به تحصیل بازگشتند. در این میان باید اشاره کرد که این تنها آمار مختص دانش‌آموزان دوران ابتدایی است و عدد رسمی آموزش و پرورش در سال گذشته به 930 هزار نفر می‌رسید. 
اما اکنون محمد موحدی،‌ دادستان کل کشور،‌ بخشنامه‌ای در راستای کنترل و نظارت بر فرآیند تحصیل دانش‌آموزان صادر کرده است و در این بخشنامه بر حق تحصیل دانش‌آموزان جامانده از تحصیل تاکید کرد.
جرم‌انگاری جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان
در این بخشنامه آمده است که علم آموزی و فراگیری دانش از محوری‌ترین برنامه‌های تربیت فردی و اجتماعی بوده و قسمی از تکالیف دینی بشمار می‌آید و «حق بر آموزش» از بنیادی‌ترین حقوق شهروندی است که زمینه‌ی رشد و شکوفایی استعدادهای اطفال و نوجوانان را فراهم می‌کند.
موحدی تاکید کرده است که فراهم کردن موجبات تحصیل کودک یا جلوگیری از تحصیل آنان تا پایان دوره متوسطه، تهدید، ترغیب یا تشویق به فرار از مدرسه یا ترک تحصیل جرم‌انگاری شده است. به رغم تلاش‌های انجام شده، هم اینکه سالانه تعداد قابل توجهی از کودکان از تحصیل باز می‌مانند، لیکن امید به فروکاهی این آمار صرفا در سایه همکاری و هم افزایی تمامی بخش‌های مسئول دست یافتنی است.
او در ادامه بخش‌نامه به نکاتی اشاره کرده است که در ادامه می‌خوانید:
​ورود دادستان‌ها به موضوع آموزش نوجوانان پوشش تحصیلی مراکز بهزیستی


کد مطلب: 490336

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490336/بخشنامه-دادستان-کل-کشور-جلوگیری-تحصیل-دانش-آموزان-جرم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1