کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

لیست نهایی 8 گزینه استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شیوه‌نامه معاونت راهبردی رئیس‌جمهور برای وزیر کشور ارسال شد / چه کسی استاندار می‌شود؟

23 شهريور 1403 ساعت 20:24

سخنگوی ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه‌به دستور معاونت راهبردی رئیس‌جمهور به رؤسای فعالان اقتصادی استان‌ها مبنی بر اجرای شیوه‌نامه انتخاب استانداران در دولت چهاردهم، ستاد فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکیل ترکیب اعضا اقدام به اجرای شیوه‌نامه انتخاب استاندار در استان کرد.


سخنگوی ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه‌به دستور معاونت راهبردی رئیس‌جمهور به رؤسای فعالان اقتصادی استان‌ها مبنی بر اجرای شیوه‌نامه انتخاب استانداران در دولت چهاردهم، ستاد فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکیل ترکیب اعضا اقدام به اجرای شیوه‌نامه انتخاب استاندار در استان کرد.
هاشم قاسمیهاشم قاسمی موردراز در گفت‌وگو با کبنانیوز با اشاره به دستور معاونت راهبردی رئیس‌جمهور به رؤسای فعالان اقتصادی استان‌ها اظهار کرد: در اجرای شیوه‌نامه انتخاب استانداران در دولت چهاردهم، ستاد فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکیل ترکیب اعضا اقدام به اجرای شیوه‌نامه انتخاب استاندار در استان با هماهنگی آقای امرالله صادقی رئیس ستاد فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد کرد.
سخنگوی ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تصمیم بر این نداشتیم که نتیجه کارگروه انتخاب نامزدها را رسانه‌ای کنیم، اما در رسانه‌ها می‌بینم که کارگروه‌ها و ستادهایی به جز جبهه اصلاحات تشکیل جلسه دادند و برای انتخاب استاندار تصمیم می‌گیرند.
قاسمی ادامه داد: با تأکید رئیس‌جمهور محترم بر انتخاب استانداران که مبنای اصلی آن مشورت نخبگان ملی و استانی و به اتکای خرد جمعی بوده صورت‌گرفته است.
وی با اشاره به دستورالعمل شیوه‌نامه و مدیریت رئیس ستاد اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بر اساس شیوه‌نامه کارگروه استانی با تشکیل و ترکیب اعضا بر اساس آیتم‌ها و معیارهای شیوه‌نامه اقدام به اجرای آن طی چندین جلسات متعدد و نظرخواهی و تکمیل فرم‌های ارزیابی اقدام نمودیم.
این فعال اجتماعی و سیاسی با بیان اینکه اعضا پس از پایش و بررسی و سوابق افرادی که رزومه خود را به ستاد اقتصادی دکتر پزشکیان در استان فرستادند ابراز داشت: نتیجه پایش و بررسی را به وزیر محترم کشور و رئیس محترم ستاد اقتصادی کشور و اعضای محترم کمیته بررسی و انتخاب استانداران کشور، نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم.
قاسمی با اشاره به تشکیل دو کارگروه برای اجرای شیوه‌نامه افزود: کارگروه استانی حداکثر ۳۵ نفر عضو دارد و وظیفه‌اش بررسی و ارزیابی نامزدهای پیشنهادی استانداری برای استان است و کارگروه مرکزی به تعداد حداکثر ۲۵ نفر عضو دارد که وظیفه‌اش ارزیابی نهایی و پیشنهادی نامزدهای استانداری است که یک کارگروه واحد است و برای نامزدهای همه استان‌ها اظهارنظر می‌کند و وزیر محترم کشور رئیس کارگروه مرکزی است.
وی یادآور شد که آقای صادقی رئیس ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان از همه احزاب و شخصیت‌ها دعوت کرده بود که برای نامزدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رزومه و برنامه خود را ارسال کنند.
قاسمی با اشاره به ترکیب اعضای استان‌ها بر اساس شیوه‌نامه ارسالی اذعان داشت: در ترکیب اعضای استان، نمایندگان محلی مردم در شوراهای شهر و روستا، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد (NGOs)، استادان و پژوهشگران دانشگاه‌ها در استان، از علما و معتمدان محلی، نمایندگان بخش خصوصی و کارآفرینان محلی، نمایندگان صنایع و کسب‌وکارها و اعضای اتاق بازرگانی، نمایندگان ستادهای استان‌ها، معلمان و جامعه فرهنگی، مدیران دولتی فعلی استان، دانشجویان برجسته استان و هنرمندان مشهور استان، حضور داشتند.
سخنگوی ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حداکثر امتیاز هر نامزد ۱۴۰ امتیاز است اظهار کرد: اعضا طی چندین جلسات متعدد حضور داشتند و حق امتیاز و ارزیابی را بر اساس معیار تعیین شده انجام دادند.
وی با بیان اینکه تجربه مدیریتی، تحصیلات و دانش، تعامل با جامعه محلی، توانایی‌های رهبری و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی از جمله معیارهای کارگروه استانی در شیوه‌نامه بوده ادامه داد: سابقه کار در سمت‌های مدیریتی با ۳۰ امتیاز، موفقیت‌های حاصل در پروژه‌های اجرایی ۱۰ امتیاز، داشتن حداقل مدرک کارشناسی مرتبط ۱۰ امتیاز، انجام پژوهش معتبر ۱۰ امتیاز، تسلط به یک یا چند زبان و استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزار ۱۰ امتیاز، سابقه فعالیت در سازمان‌های محلی و مردمی ۱۰ امتیاز، میزان شناخت از مسائل و مشکلات استان ۲۰ امتیاز، توانایی در تصمیم‌گیری و حل مسائل ۱۰ امتیاز، مهارت‌های ارتباطی و توانایی در مدیریت تیم‌ها و فعالیت در شبکه اجتماعی ۱۰ امتیاز، صداقت و شفافیت ۱۰ امتیاز و عدالت‌خواهی و تعهد به خدمت نیز ۱۰ امتیاز در کارگروه نظر گرفته شد.
سخنگوی ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای دقیق شیوه‌نامه ارسالی خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه ۸ نفر لیست نهایی ۱-محمد کاظم نظری ۲-اردوان ایزدپناه ۳-محمد رضا نیک‌بخت ۴- غلام محمد زارعی ۵-فتاح محمدی ۶- حسن نوروزی ۷- هادی زارع‌پور ۸- عبدالرحیم رحیمی به وزیر محترم کشور و اعضای کمیته بررسی و انتخاب استانداران کشور و رئیس ستاد فعالان اقتصادی کشور و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
گفتنی است؛ رئیس ستاد فعالان اقتصادی دکتر پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای صادقی نیز نتایج و گزارش کارگروه استان را برای حضرت آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ارسال نمودند.
لیست نهایی 8 گزینه استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر اساس شیوه‌نامه معاونت راهبردی رئیس‌جمهور برای وزیر کشور ارسال شد /


کد مطلب: 490615

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490615/لیست-نهایی-8-گزینه-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-اساس-شیوه-نامه-معاونت-راهبردی-رئیس-جمهور-وزیر-کشور-ارسال-کسی-استاندار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1