تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۴۹۰۸۹۷
بررسی و تحلیل /

شنیده‌های کبنانیوز از اتفاقات ساعات پایانی انتخاب استاندار / چرا از فتاح محمدی حمایت نشد؟

۰
شنیده‌های کبنانیوز از اتفاقات ساعات پایانی انتخاب استاندار / چرا از فتاح محمدی حمایت نشد؟
کبنا ؛ گفته می‌شود حداقل تا ساعت ۱۹ روز ۲۷ شهریورماه به‌هیچ‌وجه نام یدالله رحمانی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح نبوده است.
هر چند برخی در جهت تعریف و ستایش تاج‌گردون و برخی بالعکس برای تخریب وی این‌گونه القا می‌کنند که کار، کار تاج‌گردون است. در اینکه رحمانی از مدیران تاج‌گردون در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و قطعاً در ارتباط با وی بوده و هست شکی نیست؛ ولی این‌همه ماجرا نیست. چرا که اگر قرار بر نبش قبر این شکلی باشد رحمانی، در دولت تدبیر و امید معاون محمدعلی افشانی بود و حالا نیز بعید نیست افشانی و شبکه وابسته‌اش در مطرح‌شدن این نام برای کهگیلویه و بویراحمد تأثیر داشته باشد.
البته جوسازی علیه پروژه معرفی نیروی بومی و ترساندن وزارت از نیروی بومی که ممکن است به ایجاد اختلاف منجر شود تردیدهای اساسی در ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران ایجاد کرد.
رحمانی تا روز ۲۶ شهریورماه یکی از گزینه‌های استانداری فارس در کنار محمودرضایی کوچی، محمدهادی ایمانیه (استاندار فعلی)، محمدمهدی برومندی، محسن علیزاده و احد جمالی بود که یک‌باره سر از استانداری کهگیلویه و بویراحمد درآورد.
 در فرایند معرفی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نام‌های زیادی به میان آمد و مجمع اصلاح‌طلبان استان سه گزینه علی کامرانی به‌عنوان غیرمعمول و عجیب‌ترین گزینه و اردوان ایزدپناه و فتاح محمدی را به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود به وزارت کشور ارسال کرد. نمایندگان اما هرگز رسماً از گزینه‌های خود رونمایی نکردند؛ ولی بر همگان روشن بود که هوشنگ صیدالی گزینه تاج‌گردون و محمد بهرامی است هر چند در روزهای آخر اخباری مبنی بر کمترشدن حمایت بهرامی از وی به گوش می‌رسید.
صیدالی ظاهراً پرونده‌اش در وزارت کشور با موانع جدی روبرو شد حتی اگر در وزارت به عدم سابقه وزارت کشوری صیدالی گیر نداده باشند برخی مسائل اداری وی در دوران مدیریتش در وزارت نفت محل بررسی و تردید قرار گرفت. 
وقتی مشخص شد صیدالی شانسی برای گرفتن امضای اسکندر مؤمنی ندارد تلاش‌هایی برای مطرح‌شدن حسن نوروزی شد که او نیز توفیقی به دست نیاورد.
این عوامل همه دست‌به‌دست همه داد تا فتاح محمدی نه در یک‌قدمی که عملاً در وقت اداری و کاری وزارت، استانداری‌اش تمام شده باشد. او اما احتمالاً در اعلام رسانه‌ای آن تردید به خرج داد و همین و حتماً فشارهای از پشت پرده سبب شد در اواخر همان روز محمدی نام یک گزینه دیگر را در رسانه‌ها ببیند که او زیرکی بیشتری مصروف کرده بود و استانداری‌اش را خیلی زود رسانه‌ای کرد.
نمایندگان احتمالاً بر سر اختلافات خود و امید به گزینه‌های دیگر حاضر نشدند از فتاح محمدی حمایت کنند و حالا کلید استانداری استان در دستان یدالله رحمانی است. فتاح محمدی احتمالاً یکی از موانع نهایی‌اش بومی بودن بوده است که برای مسئولیت‌های دیگر و استان‌های دیگر چنین بهانه‌ای وجود نخواهد داشت؛ بنابراین این احتمال می‌رود که او در یک مسئولیت مهم در کشور به خدمت خود ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1