دریافت لینک صفحه با کد QR
کبنا بررسی کرد
در استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه میگذرد؟ / انتخاب فرمانداران قبل از معرفی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد چالش بزرگ مدیریتی / گزینههای معاون سیاسی استانداری چه کسانی هستند؟
13 آبان 1403 ساعت 15:26
زمزمههای تغییر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این روزها شنیده میشود، بعد از احد جمالی، سیفالله مطلبی و تا حدودی فتاح محمدی دیگر استانداری کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی مقتدری بهخود ندید. در دوره احمدزاده معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری تا حدودی در حاشیه بود و بارها هم شایعه رفتن و برکناری او شنیده شد؛ اما به هر دلیل تا به امروز سید جواد هاشمی در معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده است. کبنانیوز به هیجوجه نافی خدمات و تلاشهای هاشمی نیست.
زمزمههای تغییر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این روزها شنیده میشود، بعد از احد جمالی، سیفالله مطلبی و تا حدودی فتاح محمدی دیگر استانداری کهگیلویه و بویراحمد معاون سیاسی مقتدری بهخود ندید. در دوره احمدزاده معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری تا حدودی در حاشیه بود و بارها هم شایعه رفتن و برکناری او شنیده شد؛ اما به هر دلیل تا به امروز سید جواد هاشمی در معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده است. کبنانیوز به هیجوجه نافی خدمات و تلاشهای هاشمی نیست.
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان نوپا، تاریخچه و فرهنگی خاص دارد که نیاز به توجه و تقویت دارد. شکلگیری این استان به عنوان استانی با ظرفیتهای بینظیر، فرصتهایی برای توسعه و هویتسازی فرهنگی دارد.
جایگاه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را میتوان از سه جنبه اصلی بررسی شود: سیاسی، امنیتی و اجتماعی.
حوزه سیاسی، معاونت سیاسی میتواند نقش مهمی در توسعه سیاسی ایفا کند، اما اگر سیاستگذاریها و برنامهها در این حوزه به درستی اجرا نشوند، ممکن است نارضایتی عمومی و بیاعتمادی به نظام مدیریتی افزایش یابد. ناکارآمدی در برقراری ارتباط مؤثر با مردم و عدم شفافیت در فرآیندهای سیاسی میتواند به بیاعتمادی منجر شود.
معاونت سیاسی باید استراتژیهایی برای تقویت مشارکت سیاسی، افزایش شفافیت و اعتماد عمومی ایجاد کند. بدون این برنامهها، امکان ایجاد بستری برای مشارکت فعال شهروندان در فرآیندهای سیاسی و تصمیمگیریها وجود ندارد.
نبود برنامههای مشخص سیاسی میتواند به افزایش نارضایتی اجتماعی و سیاسی منجر شود. مردم ممکن است احساس کنند که صدایشان شنیده نمیشود و در نتیجه به مشارکت سیاسی تمایل نداشته باشند.
بهطور مثال برگزاری انتخابات ریاستجمهوری و مجلس در شهرستان باشت، منجر به مشکلاتی از جمله بازداشت فرماندار این شهرستان شده است. این مساله نشاندهنده عدم مدیریت صحیح در فرآیندهای انتخاباتی و نیاز به بهبود زیرساختهای قانونی و مدیریتی است. چنین رویدادهایی میتواند اعتماد عمومی را کاهش دهد و باعث نارضایتی شهروندان از فرآیندهای سیاسی و انتخاباتی شود. هر چند دستگاه قضا بااقتدار با متخلفین برخوردهای لازم را تاکنون داشته است.
حوزه اجتماعی، در این حوزه شاهد کمتحرکی و ناکارآمدیهای زیادی هستیم. نبود برنامههای غنی فرهنگی و اجتماعی در مکانهای عمومی و تفریحی، به عدم جذابیت فضاهای عمومی و برخی انحرافات در حوزه های مختلف اجتماع منجر شده است.
عدم توجه به نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم، و نبود مکانی برای تفریح و تعامل اجتماعی میتواند به نارضایتی عمومی منجر شود. همچنین، استخدامهای بیضابطه در دستگاههای دولتی میتواند به احساس بیعدالتی و نارضایتی بیشتر دامن بزند.
این معاونت باید بر روی توسعه برنامههای اجتماعی که به کاهش آسیبهای اجتماعی، نظیر اعتیاد، بیکاری و مشکلات خانوادگی، تمرکز کند. بدون این برنامهها، مشکلات اجتماعی ممکن است تشدید شوند. عدم توجه به نیازهای اساسی و دغدغههای اجتماعی شهروندان میتواند به بیاعتمادی و افزایش آسیبهای اجتماعی منجر شود. ایجاد فضاهایی برای بحث و گفتوگو در مورد این مسائل و برنامههای اجرایی میتواند به حل این مشکلات کمک کند.
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با چالشهای جدی در سه حوزه فوق مواجه است. برای بهبود وضعیت، نیاز به برنامهریزی دقیق و هدفمند در هر سه حوزه وجود دارد. تقویت ارتباط با مردم، برگزاری برنامههای فرهنگی و اجتماعی، و اصلاح فرآیندهای استخدامی میتواند به کاهش نارضایتیها و ارتقای سطح رضایت عمومی کمک کند.
اما مسئلهای که این روزها با آن مواجه هستیم و چالش جدی مدیریتی بهویژه در حوزه معاونت سیاسی هستیم، انتخاب فرمانداران قبل از مشخص شدن معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، میتواند منجر به ناهماهنگی و عدم انسجام در سیاستهای مدیریتی شود. این امر میتواند به چالشهای جدی در فرآیند تصمیمگیری و اجرایی منجر شود.
معاونت سیاسی آینده باید بتواند در انتخاب مدیران و فرمانداران نقشی اساسی ایفا کند تا سیاستهای کلان دولت به درستی در سطوح مختلف استان و شهرستانها اجرا شود. نبود این هماهنگی میتواند به بروز نارضایتی و ناهماهنگی در عملکردها منجر شود.
معاونت سیاسی باید به عنوان یک نهاد کلیدی در انتخاب مدیران و فرمانداران عمل کند. این نقش میتواند شامل ارائه مشاوره و تأثیرگذاری بر فرآیند انتخاب باشد تا مدیران با توجه به نیازهای استانی و شهرستانی و برنامههای توسعهای انتخاب شوند.
با انتخاب مدیران مناسب و همسو با سیاستهای دولت، معاونت سیاسی میتواند به ارتقاء کارآمدی و بهبود عملکرد دستگاههای اجرایی کمک کند.
در شرایطی که معاونت سیاسی دولت چهاردهم هنوز مشخص نشده، عدم وجود یک رهبری قوی و همسو میتواند به ناکارآمدی بیشتر در مدیریتهای استانی و شهرستانی منجر شود.
این وضعیت میتواند تأثیر مستقیمی بر سیاستهای اجرایی و توسعهای در سطح استانها داشته باشد و مانع از تحقق اهداف کلان شود.
برای بهبود وضعیت مدیریتی و ارتقاء کارآمدی در سطح استان، لازم است معاونت سیاسی به طور فعال در فرآیند انتخاب فرمانداران و مدیران نقش ایفا کند. هماهنگی و انسجام در انتخابها میتواند به بهبود عملکرد و افزایش اعتماد عمومی منجر شود. همچنین، انتخاب هر چه سریعتر معاونت سیاسی و ایجاد انسجام در سیاستها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
حال سؤال اصلی اینجاست، آیا انتخاب فرمانداران دولت چهاردهم قبل از انتخاب معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اقدام درستی است یا خیر؟
بر اساس شنیدههای کبنانیوز، محمد باقر قائمی، فرماندار اسبق مارگون، علی فتح میرمحمدی، وحید محمدیتبار مدیرکل اسبق بحران، عباس بهشتی، فرماندار اسبق دنا، سید کرامتالله کریمی فرماندار اسبق کهگیلویه، علیرضا اتابک، فرماندار اسبق کهگیلویه، فتاح محمدی معاون اسبق سیاسی استانداری و شاهرخ کناری فرماندار اسبق بویراحمد گزینههای مطرح شده برای پُست معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستند. بااینوجود باید صبر کنیم که در روزها و یا هفتههای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
کد مطلب: 492450
کبنانیوز
https://www.kebnanews.ir