تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۳۱۱۰۷
در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان گچساران؛

کنایه سیاسی رئیس بهزیستی گچساران به شهردار دوگنبدان/ وقتی که پا قدم فرماندار جدید برای شهردار دوگنبدان خوش یمن می شود+ تصاویر

۱
کبنا ؛یازدهمین جلسه شورای مواد مخدر شهرستان گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران و اعضای شورای مواد مخدر در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید.
به گزارش کبنا، جانشین فرمانده انتظامی گچساران در این جلسه اظهار کرد: یکهزار و ۲۴۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده، امسال در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ دوم ارسلان خادمیان  افزود: این میزان مواد مخدر امسال با اجرای طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد.
وی عنوان کرد: از این میزان مواد مخدر کشف شده ۸۴۲ کیلوگرم درسطح شهرستان و مابقی با همکاری شهرستان‌های همجوار کشف شد.
خادمیان بیان کرد:  میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۲ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد:  در این زمینه ماموران انتظامی ۴۵۴ نفر قاچاقچی وخرده فروش را دستگیر کردند و  تعداد قاچاقچی‌های دستگیر شده نسبت به مدت مشابه ۲۸ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: امسال یکهزارو ۵۲۱ نفر معتاد در مناطق مختلف این شهرستان جمع آوری شدند که ۱۱۳ نفر آن به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شد.
خادمیان ابراز کرد: ۴۴ طرح پاکسازی نقاط آلوده امسال در این شهرستان اجرا شده که منجر به دستگیری ۲۳۸ نفر خرده فروش مواد مخدر شد.
جانشین فرمانده انتظامی گچساران افزود: در این مدت در طرح‌های مبارزه با مواد مخدر ۱۶ باند مواد مخدر منهدم و ۱۱۶ دستگاه خودرو توقیف شد.
خادمیان با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است افزود: مبارزه با این پدیده شوم به‌طور مستمر در این شهرستان ادامه دارد.
فرماندار گچساران  در این نشست اظهار کرد: برنامه ریزی‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان بر محوریت انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری متمرکز گردد.
علیرضا اتباک افزود: نگاه شورای مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیرانه و آگاهی بخشی باشد چرا که اعتیاد یکی از معضلات مهم اجتماعی است.
وی با بیان اینکه آمار اعتیاد و طلاق در گچساران نگران کننده است گفت: دستگاه‌های اجرایی در زمینه درمان، فرهنگ و توسعه مشارکت در حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان مواد مخدر در منطقه تلاش کنند.
فرماندار گچساران ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، پیشگیری اولیه از اعتیاد برای اقشار در معرض آسیب جامعه به ویژه نسل جوان و آگاهی بخشی خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد:  ایجاد زمینه‌های اشتغال و برنامه ریزی مناسب برای آینده جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنان با برنامه‌های تفریحی و ورزشی می‌تواند از گسترش مواد مخدر جلوگیری کند.
اتابک گفت: ساماندهی و نگهداری  معتادان متجاهر  به صورت جدی تا رسیدن به نتایج مطلوب پیگیری و دنبال شود.
وی بیان کرد: طرح‌های توانمند سازی افراد درمان شده از اعتیاد در حوزه‌های مختلف اشتغال، خانواده، فرهنگی و روانی در این شهرستان به صورت ویژه حمایت گردد تا شاهد بازگشت بدون دغدغه این قشر به جامعه باشیم.
اتابک با انتقاد از عدم حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بالای موضوع حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان در جلسه شورای مواد مخدر الزامی است چرا که این اداره در سه بخش پیشگیری (آموزش) و بهداشت و درمان وظیفه دارد و اکنون باید آمار و گزارش بدهد.
وی افزود: مدیر باید به همراه کارشناس آن اداره در جلسات حضور پیدا کند (فریدون پیرایش یکی از کارشناسان خبره و توانمند شبکه بهداشت و درمان می‌باشد)
فرماندار گچساران تصریح کرد: مدیر نباید به راحتی از کنار مسائل بگذرد و نسبت به کار و وظیفه‌اش احساس تعهد و مسئولیت بکند و جلسات باید خروجی داشته باشد و گرنه بی ارزش است وقت شما (مدیران) مال مردم است مدیر باید به کارش اعتقاد داشته باشد.
قرار نیست که فرماندار برای مشکلات کوچک مانند قطع آب و برق و..... یک منزل مسکونی وقت بگذرد پس مدیر برای چیست؟
فرماندار در پایان خاطر نشان کرد: باید بطور جد از ظرفیت علما و روحانیون کارشناسان و صاحب نظران  در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی به نحو شایسته استفاده کرد.
 در ادامه کارشناس سلامت و روان شبکه بهداشت گچساران اظهار کرد: امسال چهار هزارو ۹۵۹ نفر در سن ۱۵ تا ۶۰ سال غربالگری مواد مخدر شدند که از این تعداد ۴.۴ دهم  درصد در معرض خطر هستند.
فریدون پیرایش افزود: ۳۲۱ نفر  بهمن امسال در زمینه ازدواج، استخدام و درمانی به آزمایشگاه مراجعه کردند که تست اعتیاد سه درصد آنها مثبت بوده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد مراجعه کننده  ۱۵۵ مورد در زمینه ازدواج بوده که پنج نفر آنها معتاد بوده است.
 
اما حواشی این نشست:
رئیس اداره بهزیستی گچساران هنگام گزارش از آخرین وضعیت کمپ‌های اعتیاد و آمار معتادین و بهبودیافتگان این مراکز در ادامه از عملی نشدن یکی از مصوبات جلسه قبلی شورای مواد مخدر گلایه کرد.
مهران کشاورز گفت: شهردار دوگنبدان در جلسه قبلی قول داده بود که کمک‌های به مرکز اعتیاد بانوان بکند که متاسفانه انجام نداده است.
که در این هنگام مسعود ظفری گفت: ما درختانی که قول داده بودیم قطع کردیم که کشاورز با کنایه به شهردار گفت: شهردار دوگنبدان تخصص خوبی در خصوص قطع درختان دارد(کنایه مدیر بهزیستی گچساران به شهردار دوگنبدان به انتخابات سال گذشته بر می‌گردد که ظفری دستور داد که چندین درخت را در جلوی ستاد انتخاباتی سید قدرت حسینی که ایجاد مزاحمت برای تبلیغات می‌کرد را قطع کنند.
اما حواشی جالب بعدی نشست؛ شوخی و مزاح فرماندار گچساران و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با شهردار دوگنبدان بود.
حجت السلام خادمی با مزاح گفت: ما باید از خودمان شروع کنیم ابتداء باید اعضای شورا مواد مخدر همکاری کنند تا شهردار دوگنبدان ازدواج وتشکیل خانواده دهد.
فرماندار گچساران با تأیید صحبت‌های رئیس اداره تیلیغات اسلامی گفت: اتفاقاً شهردار دوگنبدان در این خصوص دست بکار شده و یکی از اقدامات خوب و مؤثر شهردار دوگنبدان در بدو ورود بنده به شهرستان گچساران همین موضوع تشکیل خانواده و ازدواج است و ظاهراً پا قدم بنده برای شهردار خوب بوده است که آن را به فال نیک می‌گیرم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ا ع
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشه شهردار
پیرایش
Iran, Islamic Republic of
آمار افراد غربال شده 60-15 سال در خصوص مواد مخدر مربوط به ماه بهمن می باشد .
Iran, Islamic Republic of
انگار هنوز میسوزه
مدیر
Iran, Islamic Republic of
ازدواج شهردار گچساران چه ربطی به جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر داره؟
جناب اتابک ؛
ازدواج افراد ، امری خصوصی و هیچ کس حق مداخله در اونو نداره !
آیا سزاواره در جلسه ای که شما به کسی که در این شهرستان ، استان و حتی کشور ، مشهور هست ، انتقاد بکنید که نباید ایشان در جلسه باشن اما در همین جلسه ، موضوع رو شخصی بکنید و خیلی به خود ببالید و بگید که پا قدم شما باعث ازدواج شهردار شده ؟؟؟؟
واقعا متاسفم برا این نوع مدیریتی که شما مبلغ آن هستید!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ آقا یا خانمم مدیر...
معلوم نیست میخواستین چه بگین ..حرف حسابت چی بود بالاخره....فرماندار در جلسه حرف بدی نزده بسیار بجا بوده هر دو مطلب ...جناب دکتر....باید شخصا در جلسه باشن ...در مورد ازدواج هم که حرف خیری عنوان کرد .هرچند خبرنگار محترم نباید هر مطلب شخصیی در جلسه رو در خبر خود به عنوان اخبار روز شهرستان ....درج نماید .....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1