کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

نگرانی جدی مسئولان تعزیرات حکومتی از عادی انگاری کرونا در بازار یاسوج ( + تصاویر )

13 اسفند 1399 ساعت 13:36

بازار شهر یاسوج ملتهب شده است، مسئولان تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که از سطح شهر مرکز استان داشته‌اند، ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند، عادی انگاری در بین مردم موج می‌زند و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، باعث بحران کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم. پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه یاسوج، روز گذشته از افزایش بیماران کرونا نیز ابراز نگرانی می‌کند و به مردم توصیه کرد که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.


بازار شهر یاسوج ملتهب شده است، مسئولان تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که از سطح شهر مرکز استان داشته‌اند، ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند، عادی انگاری در بین مردم موج می‌زند و اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند، باعث بحران کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم. پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه یاسوج، روز گذشته از افزایش بیماران کرونا نیز ابراز نگرانی می‌کند و به مردم توصیه کرد که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش کبنا، گشت مشترک ویژه بازار با حضور مدیرکل و قاضی ویژه شعبه پنچم قاچاق تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، وکارشناسان و بازرسان سازمان صمت و بسیج اصناف و بازرسی مجمع امور صنفی با اولویت نظارت برمایحتاج ضروری و اساسی مردم، بررسی قیمت لوازم خانگی و همچنین رصد قیمت اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها و ارشادات لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی از منظر مبارزه و پیشگیری با ویروس منحوس کرونا در سطح شهر یاسوج برگزار شد.
بازار یاسوج با رسیدن به پایان سال روزهای شلوغی را سپری می‌کند. علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از مردم شهرستان بویراحمد، بسیاری نیز این پروتکل‌ها را نادیده گرفته و با عدم رعایت فاصله اجتماعی و ماسک نزدن حقوق دیگر شهروندان را ضایع می‌کنند. در روزهای گذشته مسئولین وزارت بهداشت از خیز موج جدید کرونا در ایران گفتند که با توجه به این نگرانی، رعایت دقیق اصول بهداشتی از سوی شهروندان بخصوص در روزهای شلوغ پایان سال ضرورت دوچندان پیدا می‌کند.
پیراسته نسب قاضی ویژه شعبه پنجم قاچاق تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این گشت، گفت: شهروندان با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بخصوص نزدن ماسک، نگرانی‌ها را درباره اوج گیری و پیک چهارم کرونا جدی‌تر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار یاسوج بسیار نگران کننده و شکننده می‌باشد، افزود: تراکم افراد عادی جهت خرید مایحتاج پایانی سال و رعایت نکردن پروتکول های بهداشتی یاسوج را به وضعیت قرمز تبدیل خواهد کرد.
پیراسته نسب با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون ماسک نزدن در اماکن عمومی باعث شیوع چند باره کرونا در این شهرستان می‌شود، افزود: عدم استفاده از ماسک، نگرانی‌ها را دوچندان می‌کند چون تنها راه پیشگیری از شیوع مجدد کرونا زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
افرادی که ماسک نمی‌زنند جان دیگران را به خطر می‌اندازند
 پیراسته نسب قاضی ویژه شعبه پنجم قاچاق تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: باید توجه داشت که فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید ادامه پیدا کند، اینکه برخی می‌گویند ما بیمار نیستیم و ماسک نمی‌زنند، رفتار و تصور اشتباهی است، باید به آنان گفت ممکن است شما ناقل بیماری باشید و این ویروس بر روی شما اثر نداشته باشند اما در فرد دیگری موجب مرگ او شود، بنابراین رعایت نکردن مسائل بهداشتی زمینه‌ساز به خطر افتادن جان دیگران می‌شود.
 وی اذعان داشت: تعداد محدودی از شهروندان هم استانی در حالی که از طریق رسانه‌های رسمی و شبکه‌های مجازی از اخبار اجباری شدن استفاده از ماسک مطلع هستند همچنان با توضیح‌هایی که برای خودشان قابل قبول است، از ماسک زدن خودداری می‌کنند و همین تعداد اندک هم برای شیوع ویروس کفایت می‌کند.
پیراسته نسب به ایام پایانی سال اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با هر گونه افزایش قیمت کاذب و کسانی که بازار را ملتهب می‌کند برخورد خواهد شد.
قاضی ویژه شعبه پنجم قاچاق تعزیرات حکومتی ادامه داد: رعایت حقوق مصرف کننده اولویت اصلی خواهد بود و عدم رعایت مقررات بهداشتی و سایر تخلفات صنفی توسط واحدهای متخلف تعطیلی طولانی مدت را در پی خواهد داشت.
در ادامه این گزارش جوان میوه‌فروش و دوره‌گردی که به همراه پدر خود در خیابان‌های یاسوج بدون ماسک در حال دستفروشی است به خبرنگار می‌گوید: «شما ماسک بدهید ما می‌زنیم»! در حالی که ماسک هزینه چندانی نیاز ندارد و درآمد روزانه همین فرد میوه‌فروش حداقل هزینه حفظ سلامت‌اش را تأمین می‌کند.
وی ظاهراً به استفاده اجباری از ماسک هم اعتراض دارد و بیان می‌کند: «هزینه خرید یک ماسک به ظاهر چندان زیاد نیست اما هزینه ماهانه آن برای یک خانواده چهار نفری در صورتی که هر سه ساعت یکبار تعویض شود، قابل توجه است و با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، باید متوجه شوید که چرا من ماسک نمی‌زنم».
پسر جوانی با ۲ ماسک بر صورت
در ادامه مسیر با پسر جوانی که در حال خرید از سوپرمارکت است و از دو ماسک روی هم استفاده می‌کند، گفت‌وگو کردم؛ «او استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ضروری می‌داند و می‌گوید من برای خود آینده روشنی در حوزه تحصیلی پیش‌بینی کرده‌ام و نمی‌خواهم به این زودی از دنیا بروم.»


کد مطلب: 431575

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431575/2/نگرانی-جدی-مسئولان-تعزیرات-حکومتی-عادی-انگاری-کرونا-بازار-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1