کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنانیوز گزارش می دهد

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شرکت دانش بنیان فراوران طبیعت یاسوج (+ تصاویر )

13 تير 1400 ساعت 23:59

یکسال از تاسیس فاز نخست شرکت دانش بنیان فراوران طبیعت یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، در این شرکت بحث کشت گیاهان دارویی مطرح است و مطابق با آخرین یافته های علمی روز محصولات باکیفیت‌ تولید می شود.


شرکت دانش بنیان فراوران طبیعت یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد که حدود یکسال از تأسیس فاز نخست آن می‌گذرد، توانسته ضمن جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی محصولات باکیفیتی تولید کند و در بازار داخلی به فروش برساند و حتی این محصولات قابلیت فروش در بازارهای جهانی را نیز دارا هستند.
 به گزارش کبنا، این واحد تولیدی و صنعتی موفق در آغاز راهش به عنوان یکی از کارخانه‌های فعال استان کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر توان علمی و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص داخلی در این شرایط سخت کرونایی و تحریم‌ها با تولید محصولات باکیفیت خوراکی، مواد آرایشی و بهداشتی پا به عرصه تولید گذاشته است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران اجرایی و رؤسای بانک‌های استان امروز (یکشنبه) بازدیدی از این واحد تولیدی داشتند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های کاری این واحد دانش بنیان قرار گرفتند.
 
مانع زدایی و حمایت همه جانبه از تولید در اولویت است
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید از این شرکت گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری حمایت از تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها وظیفه دولت است و باید واحدهای تولیدی و بخش تولید به درستی حمایت شوند.
 حسین کلانتری افزود: براساس رویکرد کاری دولت در حمایت از تولید داخلی باید موانع پیش روی اینگونه واحدهای تولیدی به موقع رفع و از آانان در راستای اشتغال پایدار و خلق ثروت پشتیبانی‌ها همه جانبه باشد.
 وی با اشاره به اینکه شرکت فراوران طبیعت یاسوج در کم‌تر از ۹ ماه به این نقطه رسیده و تا یک ماه دیگر به بهره برداری کامل می‌رسد اظهار داشت: هم اینک فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و ماشین آلات فاز دوم نصب شده است و منتظر بخش تکمیلی آن هستند.
کلانتری با بیان اینکه این طرح ۱۵۰ شغل مستقیم و حدود ۶۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند تصریح کرد: در این شرکت بحث کشت گیاهان دارویی مطرح است و مطابق با آخرین یافته‌های علمی روز محصولات باکیفیت تولید می‌شود.
 وی عنوان کرد: همه حمایت‌ها تا این لحظه از شرکت فراوران طبیعت یاسوج صورت گرفته است و رضایت مجری طرح امیدوار کننده بود و گویای آن است که دستگاه‌های اجرایی استان کمک و حمایت می‌کنند.
 کلانتری ادامه داد: این شرکت با آخرین روش‌های علمی از خام فروشی جلوگیری می‌کند و سبب توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید و فراوری آن‌ها و تجاری سازی در کشور و سایر کشورها می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سال گذشته ۳۵ واحد راکد این استان با حمایتهای انجام گرفته به چرخه تولید بازگشتند و چند برابر میانگین کشوری و موفقیت‌های خوبی به دست آمد.
 کلانتری ابراز داشت: همچنین در راستای تحقق شعار سال حدود ۲۵ تا ۳۰ واحد راکد امسال به چرخه تولید بر می‌گردند و سبب تولید، ایجاد اشتغال و رونق در استان می‌شود.
 
شرکت فراوران طبیعت یاسوج از خام فروشی جلوگیری می‌کند
 رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج در این بازدید گفت: این واحد تولیدی به جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی کمک می‌کند و به صورت سمبلیک و در مقیاس هشت هکتار کار کشت گیاهان دارویی مختلف مثل اسطوخودوس، رزماری، آویشن، نعنا و به لیمو در آن انجام شده است.
 مهر اورنگ قائدی افزود: برای اولین بار استخراج و فراوری مواد مؤثره گیاهان دارویی و کاربرد آن‌ها در تهیه گیاهان دارویی، تهیه افزودنی‌های خاص برای مواد خوراکی و مواد آرایشی و بهداشتی انجام می‌شود.
 قائدی عنوان کرد: امیدوارم در تهیه دمنوش ها و نوشیدنی‌های گیاهی برای اولین بار به خصوص نوشیدنی‌های ارگانیک به سلامت و معیشت مردم کمک شود.
 رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج تاکید کرد: در فاز بعدی این شرکت تهیه گیاهان دارویی داروهای چربی کبد، جلوگیری از سرطان معده و سرطان قلب در دست اقدام است.
 وی ابراز داشت: این داروها ظرف سه سال آینده وارد چرخه تولید کشور خواهیم کرد.
 قائدی بیان کرد: در تهیه محصولات این شرکت از ایده‌های علمی استفاده می‌شود و محصولات نانو ساختار جدیدی وجود دارد که مواد شیمیایی و سرطان زا در محصولات حذف شده است و به جای آن‌ها موادی که آستانه مجاز آن‌ها در بدن بالاتر است استفاده شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج عنوان کرد: در لوسین ها از عصاره گیاهان دارویی استفاده شده است و حتی همین عصاره‌های گیاهان دارویی به صورت چند عصاره‌ای برای بهبود خواص دارویی و درمانی استفاده می‌شود.
 زمین شرکت فراوران طبیعت یاسوج ۲۰ هزار متر و سوله آن حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر است که تاکنون از ۴۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری در این شرکت تنها ۱۲ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده و تا این لحظه برای ۴۵ نفر در این شرکت اشتغال مستقیم و ۵۰ نفر در بازاریابی ایجاد شده است و با تکمیل فازهای بعدی این شرکت فرصت شغلی برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.


کد مطلب: 436494

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/436494/2/بازدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-شرکت-دانش-بنیان-فراوران-طبیعت-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1