کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد؛

دیدار رئیس‌جمهور با عشایر منطقه «گرگو» یاسوج/ دسترنج عشایر در دست دلالان (+فیلم)

9 مهر 1400 ساعت 13:55

یکی از اهالی عشایر تنگه گرگو در حضور رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال در مناطق عشایری به منظور عدم مهاجرت به شهرها فراهم شود. با خرید تضمینی گوشت قرمز از عشایر می‌توانید دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنید.


یکی از اهالی عشایر تنگه گرگو در حضور رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال در مناطق عشایری به منظور عدم مهاجرت به شهرها فراهم شود. با خرید تضمینی گوشت قرمز از عشایر می‌توانید دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنید.
  

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز جمعه (9 مهرماه 1400)، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پنجمین سفر استانی خود، به کهگیلویه و بویراحمد در جمع برخی از عشایر تنگه گرگو شهرستان بویراحمد گفت: عشایر نقش موثری در رونق و تقویت اقتصادی کشور دارد. 
  
رئیس جمهوری با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه‌های دفاع و حمایت از انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند، گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد. 
آیت الله رئیسی افزود: عشایر کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد در حرکت عظیم اقتصادی و تولیدی فعال و نقش‌آفرین هستند و می‌توان آن‌ها را الگویی از هم‌افزایی در تولید نام برد. 
  
رئیس جمهوری با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار، گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود. 
آیت‌الله رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند. 
یکی از اهالی عشایر تنگه گرگو در حضور رئیس جمهور گفت: بحران خشکسالی مشکلات اقتصادی را برای عشایر به وجود آورده است.
وی افزود: ایجاد اشتغال در مناطق عشایری به منظور عدم مهاجرت به شهرها فراهم شود. با خرید تضمینی گوشت قرمز از عشایر می‌توانید دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کنید.
او با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات توجه بیشتری به این قشر محروم شود، افزود: بهسازی راه ارتباطی و احداث منابع آب شرب و کشاورزی عشایری تامین اعتبار شود.


کد مطلب: 439682

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/439682/2/دیدار-رئیس-جمهور-عشایر-منطقه-گرگو-یاسوج-دسترنج-دست-دلالان-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1