تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۰۳۷۰
کبنا گزارش می دهد

ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران حاشیه ساز شد/ اخراج نمایندگان ادارات از جلسه توسط فرماندار/ اتابک: شهرداری دوگنبدان مردم را معطل نکند/ آخرین پیام فرماندار گچساران چه بود؟(+تصاویر)

۱
کبنا ؛جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرستان گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزارشد.
فرماندار گچساران اظهارکرد: با توجه به گرمسری بودن شهرستان تمامی دستگاه های عضو این ستاد باید آمادگی لازم را جهت مواجه با فصل بارندگی داشته و تمهیدات لازم را انجام دهند.
اتابک عنوان کرد: تمامی دستگاه ها آمادگی خود را جهت مقابله با حوادث سنجیده تا در مواقع لازم بتوانند به خوبی از بحران عبور کنند.
وی گفت: ما باید وارد بازسازی و بازتوانی بحران شده که اگر مشکلی برای مردم رخ داد چگونه به شهروندان کمک کنیم.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه باید از کسانی که در آتش سوزی ها با تمام توان پای کار بوده و تلاش کردند تقدیر کرد،خاطر نشان کرد: از تعدادی دستگاه های عضو ستاد بحران در راستای همکاری نکردن در بحث مهار آتش سوزی ها گله مند هستیم.
اتابک بیان کرد: در جایی که شهروند گچسارانی جهت کمک به مهار آتش سوزی ها از هیچ کمکی دریغ نکردند تا جایی که برخی از مردم با هزینه خود آب و غذا برای نیروهای مهار آتش تهیه می کردند، برخی از دستگاه های عضو ستاد بحران حاضرنبودند اقدامی برای کمک انجام دهند که این جای تاسف است.
وی افزود: دستگاه های عضو ستاد بحران باید هر کدام در اداراه مربوطه خود ستاد بحران تشکیل داد ه و یک نفر را مسئول آن قسمت قرار دهند تا با مسئول ستاد بحران فرمانداری ارتباط کامل داشته باشد.
فرماندار گچساران ادامه داد: مسئولین ادرات ازنقد ها و گله های درست و سازنده ناراحت نشوند و بدانند تا زمانی که بر کرسی ادرات تکیه زده اند باید در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند و برای از دست دادن آنها ناراحت نشوند.
اتابک اضافه کرد: باید پخش فراورده های نفتی سوخت عشایر را تامین کرده تا در فصل زمستان این قشر زحمت کش دچار مشکل نشوند.
وی افزود: راهداری و شهرداری در خصوص رصد معابر و لایروبی کانال های درون شهری اقدامات لازم را انجام دهند.
فرماندار گچساران اظهار کرد: باید نقاط خطر و سیلابی و کانال هایی که با پرشدن ایجاد خطر خواهند کرد را شناسایی و به شهرداری اعلام شود.
علیرضا اتابک در جلسه پدافند غیرعامل عنوان کرد: امروزه در جهان پدافند غیر عامل به یک امر مهم وضروری تبدیل شده تا جائیکه برای اجرای تمام طرح ها این امر مورد نظر قرار گرفته می شود.
وی بیان کرد: پدافند غیر عامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه در بحث پدافند غیر عامل تمام نهادها، نیروها و سازمالن ها می توانند نقش موثری را ایفا کنند، تصریح کرد: باید برای رخ داد احتمالی برخی حوادث همیشه راهی جایگزین برای حل آنها داشته باشیم.
اتابک عنوان کرد: دستگاه ها برنامه های خود را در بحث پدافند غیر عامل به فرمانداری شهرستان اعلام کنند.
وی گفت: از 8 الی 15 آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
فرماندار گچساران اظهار کرد: در هفته پدافند غیر عامل افزون بر 50 برنامه را درغالب کوتاه و بلند مدت اجرا خواهیم کرد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل یعنی آمادگی دستگاه ها برای شرایط بحرانی که در حوادث غیر مترقبه و طبیعی به آن دچار می شویم.
سرهنگ باقر پسنده  با اشاره به اینکه آشنایی با پدافند غیر عامل مهم است و باید دستگاه ها آن را انجام دهند،بیان کرد: تمامی دستگاه ها باید آمادگی کامل با این امر را داشته و مانور های لازم را انجام دهند.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود: این نهاد در سال گذشته دو مرحله و امسال نیز یک مرحله رزمایش دفاع از محورها را برگزار کرده است.
پسنده بیان کرد: یکی از محورهای مهم در این خصوص رعایت خونسردی و اثر گذار بودن اقدامات برای عبور از شرایط به وجود امده است.
وی اضافه کرد: باید سالن های محل استقرار مردم در شرایط بحرانی مشخص شود تا در صورت نیاز بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.
مرتضی سجاد پور معاون فرماندار گچساران اظهار کرد: برخی از برنامه ها شامل مراسم صبحگاه، برگزاری رزمایش آسیب های اجتماعی، مانور وضعیت اضطراری و مقابله با خرابکاری، توصیه و تاکید بر بر مقاوم سازی منازل بافت فرسوده شهرستان هستند.
 اما این نشست حواشی داشت:
ابتداء جلسه فرماندار گچساران  به اعضای ستاد گفت:اداراتی که مدیرانش در جلسه حضور ندارند و معاونین یا نمایندگان خود را به جلسه فرستاده اند بلافاصله جلسه را ترک کنند.
علیرضا اتابک افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان و  پدافند غیرعامل از جمله جلسات بسیار مهم و ویژه محسوب می شود و طبق قانون و مقررات حضور مدیران در این جلسه الزامی می باشد و در صورت عدم حضور با مدیران برخورد قانونی می شود.
اتابک به مدیران گفت: دولت تازه شروع بکار کرده و مدیران باید تازه نفس و پرانرژی  باشند.
ما باید تا روز آخر، تا ثانیه و لحظه آخر( مدیریت مان) با تمام توان به مردم خدمت کنیم و به این خدمت هم افتخار کنیم .
در ادامه فرماندار گچساران به سید مصیب موسوی سرپرست شهرداری دوگنبدان  تاکید کرد: شهرداری دوگنبدان باید هر چه سریعتر وضعیت و تکلیف جایگاه سوخت CNG شهرداری دوگنبدان که تعطیل می باشد، مشخص کند و مردم را بیشتر از این معطل نکند در غیر این صورت شورای تامین شهرستان بلافاصله این جایگاه را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
علیرضا  اتابک در پایان جلسه عنوان کرد: آخرین پیام من اینست که ادارات و مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چون پیک ششم کرونا در حال شیوع و بسیار نگران کننده است و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی این پیک را هم بسلامتی پشت سر بگذارنیم.
 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1