تاریخ انتشار
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : ۴۴۱۷۳۲
کبنا گزارش می‌دهد

هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛هفته بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای برنامه‌های مختلف در این استان گرامی داشته شد، ویزیت رایگان به اقشار کم درآمد تا محفل انس با قرآن از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج بود.
به گزارش کبنا، به مناسبت هفته بسیج و در روز سوم آذرماه بسیجیان استان کهگیلویه و بویراحمد از قشرهای مختلف در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج تجمع بزرگی برپا کردند. استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره جنگ بیشتر اعزام بسیجیان به جبهه‌های حق علیه باطل را از آن خود کرد این استان با آنکه در دوره جنگ بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت نداشت اما ۱۸۸۰ شهید و هزاران جانباز و آزاده تقدیم اسلام انقلاب و امام کرد.
   اهانت به خانواده شهدا توهین به اسلام است

امام جمعه یاسوج گفت: هرگونه اهانت به خانواده شهدا توهین به اسلام است.
آیت‌الله سید نصیر حسینی در تجمع بزرگ بسیجیان استان کهگیلویه و بویراحمد در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج گفت: بسیج در شرایطی شکل گرفت که عرصه‌های مختلف کشور مورد تاخت و تاز دشمن بود.
 وی گفت: دشمنان خیرخواه ملت نبودند و شرایطی فراهم کردند که در حوزه‌های گوناگون مردم ایران تحقیر شود.
 نماینده ولی فقیه در استان گفت: مردمی ایارن همیشه نامدار و شناخته شده و دارای تمدن بزرگ بودند کشور ایران کشوری کوچک نبود اما ایران را تحقیر کردند در دو جنگ جهانی کشور به تصرف بیگانگان در آمد حکومت‌های مرکزی در دوره قاجار و پهلوی اختیاری از خود نداشتند در دوران پهلوی منحوس شاه اختیار ملت را نداشت و ملت هم اختیار شاه را نداشت کسی که برای دولت تصمیم می‌گرفت بیگانگان بود.
 وی افزود: کشوری که دارای غنای فرهنگی بالا بود دچار عقب‌ماندگی عظیم علمی شد کشوری که خواجه نصیر و زکریای رازی داشت کشوری که دارای غنای فرهنگی بود آن چنان ذلیل شد.
 امام جمعه یاسوج گفت: امام با روحیه و تفکر بسیجی وارد میدان مبارزه شد و شجره طیبه از مساجد و هیئت‌های مذهبی و دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها بیرون آمد و ندای امام را پاسخ داد.
 وی گفت: در آن شرایط سخت کسی باور نمی‌کرد حکومتی که مورد حمایت شرق و غرب بود در مقابل این نهضت شکست پذیر باشد اما طاغوت شکست خورد.
 این استاد حوزه‌های علمیه گفت: امام در مقابل جهان استعماری و استکباری ایستاد امام در مقابل شرق و غرب جنایتکار ایستاد و مبارزه کرد شاه در برابر امام عددی نبود و هنگامی که انقلاب به پیروزی رسید همه جبهه‌های شیطانی علیه این انقلاب توطئه کردند از ترور تا جنگ ۸ ساله که صدام را برای مقابله با کشور ایران و تجزیه آن مجهز کردند.
 وی گفت: دشمن اکنون در مقابل ایران در تمامی جبهه‌ها شکست خورده آمریکا علیرغم همه قدرتی که داشت و دارد با دستان سپاه و بسیج شکست‌های سنگینی را پذیرفته است.
 حسینی افزود: وقتی موشک‌های ایران پایگاه آمریکایی را زد جهان متحیر ماند که چگونه کشوری مثل ایران به صورت رسمی به آمریکا اعلام جنگ می‌کند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 وی گفت: با روحیه بسیجی دشمن زمین‌گیر و سرکوب می‌شود رهبری می‌فرماید هزینه مذاکره و تسلیم بسیار بیشتر از هزینه مقاومت است لذا با روحیه بسیجی و مقاومت می‌توان دشمن را در هم شکست.
 حسینی در ادامه با بیان اینکه هرکس به خانواده شهید اهانت کند به اسلام و انسان‌های آزاده اهانت کرده به استقلال و شکوه و عظمت این ملت توهین کرده است گفت: امروز عزت ما به دلیل تفکر شهادت و ایثار و مقاومت است.
 نماینده ولی فقیه گفت: کارهای عظیمی در پیش داریم که به دستان بسیجیان با روحیه انقلابی و بسیجی اتفاق می‌افتد این روحیه را باید همواره حفظ کرد.
 انجام ویزیت رایگان ساکنین محله کم برخوردار گچساران توسط پزشکان بسیج

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: به مناسبت هفته بسبج ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر از شهروندان منطقه کم برخوردار رادک این شهرستان توسط تیم پزشکی بسیج انجام شد.
سرهنگ باقر پسنده اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج برنامه‌های مختلفی در گچساران در حال اجرا است.
 وی بیان کرد: به مناسبت هفته بسیج ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر از شهروندان ساکن محله کم برخوردار رادک گچساران در دبستان شهید فهمیده توسط تیم. پزشکی بسیجیان انجام شد.
 فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی استان و پیگیری بسیج سازندگی ناحیه گچساران پزشکان عمومی و متخصص اطفال و زنان به مدت یک روز در مناطق کم برخوردار رادک اقدام به ویزیت رایگان شهروندان کردند.
 پسنده عنوان کرد: بسیج همواره یاور مظلومان و خادم ملت ایران بوده است.
 وی گفت: نیروهای بسیجی در تمام عرصه‌های سازندگی، درمان، دفاع از ایران اسلامی در صحنه حضور داشته و گوش بفرمان ولی فقیه خود مقام‌معظم رهبری هستند.
 انقلاب مدیون فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی و شهداست

امام جمعه دیشموک گفت: این انقلاب مدیون فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی و شهداست.
 به مناسبت 5 آذر برنامه‌ای در جهت تبیین بسیج و همچنین تجلیل از بسیجیان فعال از طرف حوزه مقاومت بسیج دیشموک در مصلای شهر دیشموک برگزار شد.
 کریم انصاری فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک در این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور یافتگان در این برنامه اظهار کرد: این گردهمایی بسیجیان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج صورت گرفت و هدف از برگزاری این مراسم هم بزرگداشت 5 آذر و هم تجلیل از بسیجیان فعال در رپایگاههای مقاومت بخش دیشموک و هم فرماندهان پایگاههای مقاومت درغک، دیشموک و اسفندان بود.
 فرمانده حوزه مقاومت بسیج دیشموک گفت: این برنامه با هدف انسجام و آگاهی بخشی بسیجیان در رده‌های مختلف و حوزوی برگزار شد. 
وی با اشاره به برنامه‌های امروز به مناسبت 5 آذر در دیشموک گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، تجلیل از بسیجیان، برگزاری نمایش عکس و تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام رهبری و شجره طیبه بسیج خواهد بود.
 وی با بیان اینکه از مهمترین مسائل بسیج موضوع امر به معروف و نهی از منکر است گفت: بعد از انقلاب حرکت‌های مردمی خوبی ایجاد شد و نهادهای انقلابی بسیج، سپاه در جهت خدمت به مردم از نمونه بارز خدماترسانی این نهاد به مردم بود.
 مختاری گفت: اگر گذشته شهید باکری‌ها، شهید همت‌ها را داده‌ایم بعدها شهید حججی و حالا شهید نوروزی را تقدیم نظام و انقلاب کردیم تا ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.
 مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی ادامه داد: برهمه مسئولان فرض و واجب است که با اقدام جهادی مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را برطرف و خدمت خالصانه شان پاسدار خون شهدا باشند.
 عزیزالله نوروزی پدر شهید موسی نوروزی درجمع بسیجیان با تقدیر از الطاف عموم مردم و دستگاه ها و ادارات ونیروهای نظامی و انتظامی گفت: در اوایل انقلاب شعار ما مردم این بود که تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست و اکنون وظیفه داریم که پشتیبان ولایت فقیه و رهبر فرزانه انقلاب باشیم.
 وی افزود: از خداوند می‌خواهیم تا طول عمر با برکت برای ایشان داشته و افتخار میکنم که فرزندم در راه این‌انقلاب شهید شده است.
 حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به خدمات دهی بسیج در طول چهل و دو سال انقلاب اسلامی گفت: بسیج در همه عرصه ها هم در سیل، زلزله، جنگ هشت ساله، عرصه‌های علمی و فرهنگی، به‌خوبی‌به‌مردم‌خدمات‌رسانی‌کرده‌است.
 راوند گفت: این انقلاب مدیون فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی و شهداست.
 وی افزود: این خدمات دهی خالصانه بسیار ارزشمند بوده که از زحمات بسیجیان تقدیر می‌شود.
 از رزم شبانه و تمرینات تاکتیکی تا حمله به هدف در رزمایش تیپ ۴۸ فتح
رزمایش گردان امام حسین (ع) تیپ ۴۸ فتح با اجرای برنامه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و عقیدتی در منطقه آبرزگه شهر لنده برگزار شد.
رزمایش گردان امام حسین (ع) تیپ ۴۸ فتح با اجرای برنامه‌های مختلف نظامی، فرهنگی وعقیدتی در منطقه آبرزگه لنده برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی و تبلیغات تیپ ۴۸ فتح، جانشین فرماندهی تیپ ۴۸ فتح این استان گفت: تمرینات تاکتیکی گردان‌های امام حسین (ع) تیپ ۴۸ فتح به مدت ۳ روز با حضور ۶ گردان بسیجی از ۶ شهر استان در لنده برگزار شد.
 سرهنگ پاسدار قلی‌پور افزود: بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش در تمرینات تاکتیکی، دفاعی و تهاجمی از جمله ستون کشی، تک شبانه، کمین و ضد کمین، عملیات حمله به هدف شرکت کردند.
 این رزمایش با حضور جانشین و بازرسان ویژه تیپ ۴۸ فتح استان برگزارشد و شرکت کنندگان ضمن اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی برای نبرد با دشمنان، با امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند. قلی پور هدف از این رزمایش را ارتقاء سطح آمادگی رزمی بسیجیان، میثاق با منویات رهبر معظم انقلاب و ایجاد نشاط بین بسیجیان عنوان کرد و ادامه داد: بسیجیان در این رزمایش ضمن یادگیری روش‌های نوین دفاعی، رعایت اصول ۹ گانه پدافند غیر عامل را نیز فرا گرفتند و بسیجیان در برنامه رزم شبانه، ستاره یابی، دفاع از کوی و برزن نیز شرکت کردند.
محفل انس با قرآن به همت سپاه دنا با حضور قاریان برجسته کشوری
 محفل انس با قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری، پناهی فرماندار دنا و فرمانده سپاه ناحیه دنا در محل مصلای امام علی «ع» شهر سی سخت برگزار گردید.

 محفل انس با قرآن به همت معاونت تعلیم و تربیت بسیجیان شهرستان دنا و حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده شهر سی سخت، امام علی ع شهر سی سخت برگزار شد.
 در این محفل قاریان بین المللی استاد حامد علیزاده و استاد علیرضا مسیح پور آیاتی از کلام وحی را تلاوت نمودند، ‌ هم چنین در این محفل حضرت حجت الاسلام و المسلمین موسوی عارف مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دنا در بیان اهمیت قرائت و عمل به قرآن دقایقی را سخنرانی کرد و در پایان این مراسم معنوی از بسیجیان نمونه و فعال حوزه دانش آموزی و بسیجیان قهرمانی فوتسال جام پایگاه های بسیج شهرستان دنا تقدیر و تشکر به عمل آمد.
 گفتنی است: نمایشگاه دست آوردهای بسیجیان شهرستان دنا به مناسبت هفته بسیج به همت پایگاه خواهران حضرت زینب (س) و پایگاه شهید عمادی در محل مسجد جامع امام علی (ع) برپا گردید و در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
تفکر بسیج حمایت از مظلومان است
امام جمعه دهدشت گفت: هر جا مظلومی مورد ستم واقع شود بسیج استقامت می‌کند.
 رزمایش اقتدار بسیجیان به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج همزمان با سراسر کشور در دهدشت برگزار شد.
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در اجتماع بسیجیان اظهار داشت: بسیج با درایت، کرامت و کمال امام راحل تأسیس و مایه مباهات برای اسلام شد.
 امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه بسیج برای تبلیغ و ترویج قرآن تلاش کرد و بسیجیان پشت سر ولی فقیه آرمان‌های انبیای الهی را اجرا کردند، زنده بودن، پویایی، تحرک، امیدآفرینی و ثمردهی را از ویژگی‌های شجره طیبه بسیج برشمرد.
 وی گفت: برای دفاع از اسلام شجره بسیج باید روز بروز فعالتر در میدان باشد و همیشه آبیاری شود.
 امام جمعه شهرستان کهگیلویه اصل و ریشه شجره طیبه را مستحکم خواند و افزود: در طول ادوار هیچ طوفانی نتوانست به ریشه درخت تنومند بسیج لطمه وارد کند.
 وی با اشاره به اینکه افق‌های بسیج محدود و منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، اضافه کرد: درخت بسیج در هر فصلی ثمر می‌دهد.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: هر کجا مظلومی مورد ستم واقع شود تفکر بسیج استقامت می‌کند.
 کارشناس مذهبی گفت: بسیج از برکات انقلاب و پدیده‌های شگفت‌آور انقلاب و عظیم‌ترین یادگار امام راحل است که در همه عرصه‌ها حضور دارد.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر به نقش بسیج در به ذلت کشاندن استکبار اشاره کرد و گفت: آن‌ها که بسیج را مورد اهانت قرار دهند به این خاطر است که نقش بسیج در حفظ استقلال، غرور، تأمین منافع ملی را در حد اعلا می‌بینند.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: بسیجیان با حمایت مردم پوزه امریکا را به خاک ذلت می‌کشانند و برای عزت ایران مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند. 
 
بسیج با سر بلندی از دوران فتنه عبور کرده است
 فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: در دوران عبور از فتنه‌ها بسیج با سربلندی از آن عبور کرده است.
 سرهنگ باقر پسنده در همایش بزرگ بسیجیان این شهرستان اظهار کرد: یکی از میراث‌های امام راحل بسیج است و بسیج با ظرفیت بالا و روحیه انقلابی که داشت توانست جنگ ۸ ساله رو با سربلندی پشت سر بگذارد.
 وی بیان کرد: در دوران عبور از فتنه‌ها بسیج در صحنه حضور داشت و ما از فتنه‌های دوران عبور کردیم.
 فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: قدرت مقابله با شکنندگی دشمن با تقدیم هزاران هزار شهید بسیجی به دست آمده است.
 پسنده عنوان کرد: در زمان طاغوت بدون یک‌گلوله سرزمین را دو دستی بر اثر خباثت و خیانت و ترس طاغوتیان قسمتی از ایران تقدیم دشمن شد.
 وی گفت: اما ما جنگیدیم و یک‌وجب خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادیم و در این راه نیز هزاران هزار شهید تقدیم کردیم.
 فرمانده سپاه ناحیه گچساران خاطر نشان کرد: در چله دوم انقلاب قرار داریم، در گام اول انقلاب را ثابت کردیم ودرمان دوم نیز به دشمنان نشان داده‌ایم که اجازه قد علم کردن در ایران اسلامی را نخواهند داشت.
 پسنده بیان کرد: امام راحل فرمودند بسیج درخت تنومندی است که جوانه زده و شکوفه خواهد داد و امروز این‌درخت تنومند در سرزمین‌های مختلف شکو فه زده و به بار نشسته است.
 وی افزود: امروز بسیج و نیروهای مسلح ما آماده هستند که اگر دشمن حریم‌مملکت ما را تهدید کند آن را با موشک تهدید خواهیم کرد و مقابل آنها کوتاه نخواهیم آمد.
 فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: اجازه عرضه اندام به هیچ مستکبرین را نخواهیم داد. امروز مکتب ما شهیدانی چون حججی را تربیت کرده است.
 پسنده اضافه کرد: راز اقتدار بسیج مؤلفه‌های مختلف است که مهم‌ترین آن‌ها حماسه و اقتدار آفرینی و پیروی از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.
 وی گفت: بسیج مردم دار بوده و خود را خادم و خدمت گذار مردم می‌داند.
 فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی بسیج بصیرت و شجاعت و دشمن شناسی اوست و تا زمانی که روحیه بسیجی وجود دارد روز به روز محکم‌تر خواهیم شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1