کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

نشست کمیته مشترک روزجهانی قلب و هاری در گچساران(+تصاویر)

9 مهر 1403 ساعت 20:46

مراکز ما در سطح شهر روزانه به صورت رایگان کار آموزش و غربالگری رو انجام داده و همچنین ما
در سه سطح پیشگیری و درمان های تخصصی یک سند و برنامه داریم که در حال آماده کردن آن هستیم


نشست کمیته مشترک روز جهانی قلب، هاری، پوکی استخوان و ماده(48) قانونی منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان با حضور دکتر سید محمد امین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و اعضای کمیته در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز: رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این شست اظهار کرد: در حال حاضر اصلی ترین عامل مرگ و اولین علت بیماری ها در شهرستان بیماری های قلبی عروقی می باشد.
دکتر سید محمد امین رضایی افزود: روز جهانی قلب فرصت مناسبی هست تا با حساس سازی جامعه و اجرای مداخلات کاربردی در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری های قلبی گام برداشت.
رضایی افزود:ما ۲۵ درصد می توانیم در سلامت جامعه نقش داشته باشیم
وی عنوان کرد: قصد داریم یک سند مشترک کنترل و پیشگیری قلب و بیماری های مزمن تنظیم و برنامه های مداخلاتی کوتاه و بلند مدت داشته باشیم.
رضایی خاطر نشان کرد: مراکز ما در سطح شهر روزانه به صورت رایگان کار آموزش و غربالگری رو انجام داده و همچنین ما
در سه سطح پیشگیری و درمان های تخصصی یک سند و برنامه داریم که در حال آماده کردن آن هستیم.
در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران به وجود سگ‌هاي ولگرد در گچساران به عنوان يكي از مشكلات بهداشتي، اظهار كرد: افزایش سگ‌های بلاصاحب موجب شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و تهدیدی در امر سلامت است.
رضایی خواستار هماهنگی بیشتر تمام ادارات مربوطه با معضل سگ های بلاصاحب شد.
وی اضافه کرد: طی سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هر ساله حدود ۴۷۰ مورد گزش سگ و گربه تو شهرستان داشتیم که طی ۶ ماهه اول امسال هم ۲۰۵مورد و از این تعداد ۱۷۱ مورد شهری بوده و مابقی روستایی و اکثر موارد گزیدگی هم سگ بوده است.
رضایی عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان بعد از مراجعه هر مورد گزش سریعا زخم ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شستشو داده و در روز های اول، سه و هفت واکسینه می کند و اگر حیوان متواری باشد دو نوبت دیگر هم در روز های ۱۴ و ۲۸ اضافه خواهد شد  در صورتی که زخم وخیم باشد یا در ناحیه بالاتنه باشد سرم ضد هاری هم تزریق میگردد.
 


کد مطلب: 491218

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/491218/2/نشست-کمیته-مشترک-روزجهانی-قلب-هاری-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1