کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد

گردهمایی بزرگ کوهنوردان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید

29 مهر 1403 ساعت 23:20

امروز (یکشنبه، 29 مهرماه 1403) گردهمایی بزرگ کوهنوردان استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز ملی کوهنورد در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.


امروز (یکشنبه، 29 مهرماه 1403) گردهمایی بزرگ کوهنوردان استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز ملی کوهنورد در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.
به گزارش کبنا، زریر حسین‌زاده رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در راستای ابلاغیه و تدابیر فدراسیون کوهنوردی کشور، هفته تربیت بدنی و روز کوهنورد با غبارروبی گلزار شهدا و همچنین اجرای همایش و صعود به قلل در شهرستان‌های استان برگزار گردید.
رئیس هیئت کوهنوردی استان افزود: آمار بیمه شده ورزشی در استان در بین ۳۱ استان کشور رتبه سوم را کسب نموده است و آمار کوهنورد استان به تناسب جمعیت استان ۲۵ صدم می‌باشد.
حسین‌زاده ادامه داد: ورزش مفرح کوهنوردی باعث ایجاد نشاط و شادابی روح و روان می‌گردد و در این مدت یکسال گذشته مردم استان به این ورزش تشویق و هدایت گردیدند.
وی افزود: ورزش کوهنوردی بدون تردید باعث کاهش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی می‌گردد و باعث ایجاد روحیه نشاط، نوع دوستی می‌گردد، هم جسم را تقویت می‌نماید و هم باعث کاهش اضطراب و شادابی روح می‌گردد و کوهنوردی باعث همبستگی و روحیه تعاون و به نوعی جامعه را بازآفرینی می‌نماید.
رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان ابراز داشت: از ۱۳ الی ۱۸ آبان استان میزبان دوره‌های آموزشی مربیان درجه ۲ و ۳ دره‌نوردی کشوری با حضور نمایندگان فدراسیون در استان می‌باشند.
وی در پایان افزود: ضمن تبریک روز کوهنورد برای تمامی همنوردان آرزوی سلامتی و تندرستی را دارند.
گفتنی است رئیس هیئت کوهنوردی استان برای اولین بار است که در طول تاریخ کوهنوردی استان توانست کمیته حقوقی و قضایی فدراسیون را از آن خود نماید.



 


کد مطلب: 491967

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/491967/2/گردهمایی-بزرگ-کوهنوردان-استان-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-گردید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1