نحوه اعتراض به قطع یارانه نقدی
حساب بانکی معترضان بررسی میشود
29 شهريور 1398 ساعت 1:43
آن دسته از سرپرستان خانوارهایی که به قطع یارانه نقدی خود اعتراض دارند باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.
سهشنبهشب هفته جاری دولت بالاخره در تصمیمی دیرهنگام اما درست یارانه نقدی دهکهای بالای درآمدی را بر اساس تکلیف قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور قطع کرد.
آنگونه که سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ دیشب اعلام کرده، سهشنبهشب یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار مشمول بر ۶۰۰ هزار نفر دهکهای بالای درآمدی قطعشده است.
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آییننامههای مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرتهای خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجامشده، داراییهای مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبتشده دهکبندی شدهاند. یعنی از گروههای کم درآمد تا پردرآمد دستهبندی میشوند.
بر اساس مجموعه شاخصهای مختلف، گروههای پردرآمد شناساییشدهاند و از بین این گروهها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلامشده، یارانه این افراد حذفشده است.
سرپرستان خانوارهایی که یارانهشان حذفشده است به شرح زیر میتوانند درخواست رسیدگی مجدد بهمنظور برقراری یارانهشان را انجام دهند:
ابتدا به این افراد پیامک زده میشود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاعرسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشتهشده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک میتوانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخصشده است.
در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد میتوانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:
یکم: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زدهشده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارائه دهند.
دوم : در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارتهای شناسایی معتبر است باید همراه باشد.
سوم: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده میشود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را بهدقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال میشود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خودسرپرست ثبتشده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرد دیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابلقبول نیست.
بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کد ملی را وارد کنند.
درصورتیکه نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد میتوانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه آن به شماره تماس شان ارسال خواهد شد.
کد مطلب: 412916