کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

‌ ممنوعیت خروج گندم کهگیلویه و بویراحمد

21 ارديبهشت 1399 ساعت 0:49

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوی خروج گندم تولیدی این استان به دیگر نقاط کشور به ویژه به صورت قاچاق و عرضه خارج از شبکه گرفته شود.


 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلوی خروج گندم تولیدی این استان به دیگر نقاط کشور به ویژه به صورت قاچاق و عرضه خارج از شبکه گرفته شود.
به گزارش کبنا، سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست کمیسیون خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نیروی انتظامی این استان اقدام به برخورد قضایی با رانندگان کامیون‌های حمل قاچاق و عرضه خارج از شبکه گندم تولیدی استان به دیگر نقاط کشور کند.
 وی افزود: این کامیون‌ها برای تحویل گندم قاچاق و عرضه خارج از شبکه باید به سوی نزدیکترین مرکز خرید گندم کهگیلویه و بویراحمد هدایت یا به اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان ارجاع داده شوند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرمانداران این استان موظفند با تدابیر لازم از خروج قاچاق و عرضه خارج از شبکه گندم تولیدی استان به دیگر نقاط کشور جلوگیری کنند.
 صمیمی دوست عنوان کرد: گندم تولیدی کهگیلویه و بویراحمد باید در کمترین زمان ممکن و با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری و ذخیره سازی شود.
 وی ابراز داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت قیمت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز به کشاورزان این استان شتاب بخشی کند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در سامانه ملی ثبت شود.
 صمیمی دوست اظهار داشت: بر اساس اعلام مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود که امسال میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان ۷۵ هزار تن باشد.
 وی افزود: ۹ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که همگی آنها فعال هستند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشاورزان این استان برای تحویل گندم مازاد بر نیاز بالا بودن نرخ کرایه حمل از مزرعه تا مرکز خرید است.
صمیمی دوست عنوان کرد: نشستی با مسؤولان شرکت‌های حمل و نقل بار کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی نرخ کرایه حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید برگزار و تصمیم‌های لازم گرفته شود.
 


کد مطلب: 420735

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420735/ممنوعیت-خروج-گندم-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1