کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آتش در مراتع کهگیلویه و بویراحمد از خائیز تا آرو

28 خرداد 1399 ساعت 15:33

محمدعلی آروس از آتش سوزی در حاشیه منطقه حفاظت شده خاییز خبر داد و افزود: این آتش سوزی دیروز عصر در حوزه استحفاظی بهبهان آغاز شد.


معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی دیروز عصر در حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز، امروز مهار شد.
 محمدعلی آروس از آتش سوزی در حاشیه منطقه حفاظت شده خاییز خبر داد و افزود: این آتش سوزی دیروز عصر در حوزه استحفاظی بهبهان آغاز شد.
 وی افزود: به جهت اینکه آتش سوزی به حوزه کهگیلویه سرایت نکند، فوراً نیروهای محیط زیست و فرمانداری به محل آتش سوزی اعزام شدند.
 آروس با بیان اینکه آتش سوزی تنها به مراتع خسارت زد بیان کرد: با تلاشهای انجام شده، آتش سوزی امروز ظهر مهار شد.
همچنین روح الله عزیزی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه رخ نداده بلکه در محدوده روستاهای "چمران "و "علمدار "شهرستان بهبهان یک فقره آتش سوزی بوقوع پیوست.
 وی افزود: پس از مطلع شدن نیروهای محیط زیست و فرمانداری کهگیلویه جهت جلوگیری از سرایت به منطقه حفاظت شده خائیز به محل آتش سوزی اعزام شدند که به همراه نیروهای محیط زیست، مردمی و یک تیم کوهنورد نسبت به مهار و خاموش کردن آتش اقدام کردند.
 عزیزی اظهارکرد: این آتش سوزی ۵ کیلومتر با منطیه حفاظت شده خائیز فاصله داشت و ساعتی قبل آتش سوزی مهار و خاموش شد.
 
مهار آتش سوزی گسترده جنگل‌ها و مراتع گچساران
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از وقوع آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع مناطق "آرو" و"شامبراکان" این شهرستان خبر داد.
 مجید نظری افزود: این آتش سوزی که از بعدازظهر روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه آغاز و ساعت یک بامداد در یک مرحله مهار شد، دوباره شعله ور شد و همچنان ادامه دارد.
 وی با بیان اینکه آتش سوزی گسترده و در منطقه سخت‌گذر و تپه ماهور است، اظهار کرد: هر چه آتش را در یک نقطه مهار می‌کنیم دوباره نقطه‌ای دیگر دچار آتش سوزی می‌شود.
 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه نیروی کمی در منطقه هستند و درخواست کمک داریم، تصریح کرد: هم اکنون نیروهای انتظامی، تشکل زیست محیطی سبزگامان، محیط زیست و تعدادی نیروی مردمی در تلاش برای مهار آتش هستند اما نیروها کافی نیست و دستگاه‌های دمنده‌ای که داشتیم داغ شده و از کار افتادند.
نظری تصریح کرد: میزان و علت آتش سوزی مشخص نیست و پس از مهار آتش سوزی بر آورد می‌شود.
 وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان گچساران طعمه حریق شده است.


کد مطلب: 422197

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422197/آتش-مراتع-کهگیلویه-بویراحمد-خائیز-آرو

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1