کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس؛

زنان با خروج از ادارات حجابشان تغییر می‌کند / جرات دارید در خیابان به خانمی برای حجابش تذکر دهید؟

23 بهمن 1399 ساعت 14:58

محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: برخی خانم ها در محل کار یک حجاب دارند، اما بعد از آن که ۵۰ متر از محیط کار دور می شوند حجاب شان ۹۰ درجه فرق می کند. نمی گویم ۱۸۰ درجه بلکه می گویم ۹۰درجه. زنان وقتی کنار همسرش یا تنها در خیابان است خود را یک کارمند نگاه نمی کنند.


محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: برخی خانم ها در محل کار یک حجاب دارند، اما بعد از آن که ۵۰ متر از محیط کار دور می شوند حجاب شان ۹۰ درجه فرق می کند. نمی گویم ۱۸۰ درجه بلکه می گویم ۹۰درجه. زنان وقتی کنار همسرش یا تنها در خیابان است خود را یک کارمند نگاه نمی کنند.
 به گزارش کبنا به نمقل از همشهری‌آنلاین، پس از تصویب حریم خصوصی نبودن خودروها، پیامک‌های بدحجابی برای صاحب خودروهای بسیاری ارسال می‌شود. پلیس امنیت این پیامک ها را ارسال می کند و در جهت فرهنگسازی رعایت حجاب در شهر آن را ارسال می کند. اما در این پیامک ها از کلمه "کشف حجاب" استفاده شده است. در حالی که کشف حجاب یک جرم است و بدحجابی مترادف کشف حجاب نیست. این پیامک ها گاهی اشتباه ارسال و باعث هرج و مرج در خانواده ها می شود. برخی معتقدند جریمه ای که در پی این پیامک ها اخذ می شود حلال نیست و برخی دیگر به عملکرد نیروی انتظامی در این مورد انتقاد می کنند.
محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یازدهم درباره ارسال اشتباه پیامک ها تاکید کرد: ارسال پیامک ها قانون خاص خود را دارد و من کامل در جریان آن هستم. هر کسی که هنجارشکنی کند چه با بی حجابی چه با بدحجابی صرفا نیروی انتظامی می تواند برای او پیامک ارسال کند. ارسال پیامک ها قانونی است.
ارسال پیامک تخلف کرونایی خودرو برای نماینده مجلس
وی در پاسخ به این سوال که چرا پیامک ها برای زنانی که در محل کار باحجاب هستند ارسال می شود؟ گفت: باید به این مسئله واقعی نگاه کنیم. برای من پیامک آمده که ساعت ۲۱:۳۰ خودروی شما خیابان شهدا دیده شده است. در صورتی که خودروی من در پارکینگ بوده است.
این اشتباهات که نباید رخ دهد متاسفانه اتفاق می افتد. اما احتمال این اشتباه مهم است. نکته مهم این است که برخی خانم ها در محل کار یک حجاب دارند، اما بعد از آن که ۵۰ متر از محیط کار دور می شوند حجاب شان ۹۰ درجه فرق می کند. نمی گویم ۱۸۰ درجه بلکه می گویم ۹۰درجه. زنان وقتی کنار همسرش یا تنها در خیابان است خود را یک کارمند نگاه نمی کنند. قطعا مامور نیروی انتظامی براساس یک واقعیت پلاک خودرو را ثبت می کند وگرنه خصومت شخصی با زنان ندارد.
مردان می دانند همسران شان بدحجاب هستند
پیامک های اشتباه می تواند هرج و مرجی را در خانواده ها به وجود آورد و باعث بروز ابهام در مردان خانواده می شود. چرا پلیس این هرج و مرج را ایجاد می کند؟ محمود احمدی بیغش به این سوال پاسخ داد: قطعا این خانم هایی که اینگونه هستند همسرش هم می داند که زنش بدحجاب است. مگر می شود یک مردی نداند که همسرش بدحجاب است؟ اشتباهات پیامکی هم به ندرت پیش می آید. نمونه ای که گفتم به دلیل ممنوعیت شبانه کرونایی برای من ارسال شده اتفاق نادری است.
احتمال دارد فردی پلاک خودروی خود را مخدوش کرده که با پلاک ماشین من شباهت بسیاری داشته است. در ارسال پیامک بدحجابی یا بی حجابی اشتباهات به ندرت پیش می آید. اما وجود دارد. در جلسات نیروی انتظامی حضور داشتم و می دانم که اتفاقات واقعی رخ می دهد که پلیس ها پلاک ها را یادداشت می کنند.
پیامک های بدحجابی برای نیروی انتظامی هزینه حیثیتی دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که چرا پیامک ها در ساعات غیرمتعارف مانند شب ها برای صاحبان خودرو ارسال می شود؟ گفت: پیامک ها سیستمی ارسال می شود. اصل موضوع بدحجابی نباید مخدوش شود.
پلیس به دنبال کسب درآمد از بی حجابی نیست
بسیاری می گویند این پیامک ها به قصد تامین بودجه های مورد نیاز است اگر هم نیروی انتظامی دنبال درآمدزایی از جریان بدحجابی نیست، عملکردش در جامعه اینطور تعبیر می شود. محمود احمدی بیغش در پاسخ به این گفته تاکید کرد: پلیس به دنبال درآمدزایی نیست و باید درباره عملکردش بحث کرد. برداشت شما یا جامعه این است. نیروی انتظامی جز آن که در این ماجرا فحش بخورد هیچ چیزی عایدش نمی شود.
ما باید بدانیم که نیروی انتظامی هزینه برای این موضوع می دهد. نیروی انتظامی نه هزینه پولی بلکه هزینه حیثیتی می دهد. بارها در جلسات بودم و موضوعات مطرح می شود. بار اول نیروی انتظامی تذکر می دهد اما بعد از آن برای نقل و انتقال یا اقدامی که به سند مربوط است، به صاحب خودرو اعلام می شود که بدحجاب بوده است.
بدحجابی ۵۰ متر بعد از ادارات
بعد از اولین تذکر پلیس در دوره شیوع کرونا می خواهد که خانم ها به پلیس امنیت مراجعه کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یازدهم در واکنش به این سوال گفت: این اتفاق برای کسانی رخ داده که چند بار پیامک دریافت کرده اند. این یکی، دو بار نبوده اند و چند بار اتفاق افتاده که پلیس آنها را خواسته است. آنها به پلیس مراجعه می کنند و می گویند: "من کارمند هستم!" در حالی که کارمندان ۵۰ از اداره دور می شوند همان رفتاری را می کنند که پلاکشان را برمی دارند.
هنجار شکن باید نتیجه هنجارشکنی خود را ببیند
وی در پاسخ به این سوال که آیا با این روش می توانیم حجاب را ترویج کنیم؟ اظهار کرد: بحث ترویج حجاب نیست بلکه هنجارشکن باید نتیجه هنجارشکنی خود را ببیند. این که نمی شود؛ چون کسی ناراحت شده، از یک جرم عمومی بگذریم. هر مملکتی قانون خود را دارد. قانون در فرانسه می گوید خانم ها با حجاب حق ندارند سرکلاس حاضر شوند. آن هم قانون خودش است.
جرات دارید در خیابان به خانمی برای حجابش تذکر دهید؟
محمود احمدی بیغش در پاسخ به این سوال که چرا برای ترویج حجاب از روش های مهربانانه تری استفاده نمی کنیم گفت: شما در خیابان جرات دارید به خانم بدحجاب که سگ بغل کرده بگویید حجابت را رعایت کن؟ به شما پرخاش می کند. یکی که خودش را به خواب می زند با لگد هم بیدار نمی شود. اما کسی که خواب است با یک تلنگر بیدار می شود.
 


کد مطلب: 430661

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/430661/زنان-خروج-ادارات-حجابشان-تغییر-می-کند-جرات-دارید-خیابان-خانمی-حجابش-تذکر-دهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1