تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۳۰۹۴۷
در دومین تقابل طارمی ـ رونالدو؛

به نام خدا و توی دروازه! / رونالدو باز هم مات یک ایرانی؛ اینبار در خانه/ هله مهدو

۰
به نام خدا و توی دروازه! / رونالدو باز هم مات یک ایرانی؛ اینبار در خانه/ هله مهدو
کبنا ؛این دومین تقابل طارمی ـ رونالدو بود؛ تقابل اول با تسلیم کریس برابر بیرانوند و حسرت طارمی برای از دست دادن توپ ثانیه های آخر و فرصت پیروزی برابر پرتغال (جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه) و تقابل دوم با گلزنی طارمی و بهت و حسرت رونالدو برای از چشم رفتن پنالتی اش (دیده نشدنش از سوی داور به زعم او) در ثانیه آخر!
به گزارش کبنا به نقل از جهان نیوز، سه شنبه همین هفته بود که ستارگان سال های پیش فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به یاد دو ستاره پر کشیده روزهای کرونا به مصاف هم رفتند تا حسرتمان دو تا شود: ۱ـ رفتن انصاریان و میناوند ۲- ستاره هایی که سخت مثلشان پیدا می شود.
علی کریمی (گل به راپیدوین) که با فوتبال سرحال و آن گل تماشایی در این بازی؛ حالا خیلی ها برایش پویش بازگشت به مستطیل سبز راه انداخته اند بهمراه علی دایی (دو گل به چلسی و یک گل به میلان) و مهدی مهدوی کیا، سه لژیونر گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا در سال های پیش از این هستند؛ سال هایی که با بازی منتخب ۹۸ و سرخابی ها بیشتر دلتنگ ستارگانش شدیم. (پیش از طارمی هم، سردار آزمون با سه گل به لیون، بایرمونیخ و اتلتیکومادرید تنها گلزن نسل فعلی فوتبال ایران در UCL بود)
شب گذشته اما خاطرات حضور ستاره های ایرانی در این لیگ زنده شد؛ تعطیلی ۶۹ روزه مسابقات برای طارمی خیریت داشت. او در شش بازی مرحله گروهی کمتر از سی دقیقه بازی کرد اما درخشش و ۱۰ گل او در ۱۲ بازی اخیر پورتو، سرژیو کونسیسائو و هواداران را راضی کرد مهاجم ثابت آبی و سفیدها برابر کریستیانو رونالدو و یارانش در یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ باشد تا همان دقیقه اول (ثانیه ۶۳)؛ فوتبال ایران را در این بازی ها پنج ستاره کند (پنجمین گلزن ایرانی مسابقات) و تاریخ فوتبال برای او بنویسد:
۱- تنها گلزن ایرانی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا
۲ـ دومین گل سریع تاریخ لیگ قهرمانان در مرحله حذفی (بعد از گل ثانیه ۲۴ آلابا در ۲۰۱۳)
۳ـ سومین گل سریع تاریخ لیگ قهرمانان (بعد از گل ثانیه ۱۰ روی ماکای در ۲۰۰۷ و گل آلابا)
به قول همشهریان بوشهری ات: «هِله مِهدوو؛ هِلِه»
بازی را بیانکونری ـ لقب یوونتوس ـ شروع کرد اما پاس رو به عقب «رودریگو بنتانکور» برای دروازه بانشان «شزنی» کافی بود تا اسلحه بندرنشینان (تعبیر «برونو فرناندش» خبرنگار سایت پرتغالی اوجوگو برای طارمی) عمل کند و با یک تکل بلند توپ را همان ابتدای بازی به تور برساند، و ادعای «درخشش رونالدوی ایرانی در سرزمین رونالدو» المیادین را تایید کند.
گلی که «آندره‌آ پیرلو» آن را عامل اولین شکست تاریخ شاگردانش برابر پورتو دانست (۲-۱) و باشگاه پورتو هم به فارسی توئیت زد: «به نام خدا و توی دروازه!»
گل زودهنگام مهدی طارمی، توئیتر رسمی لیگ قهرمانان اروپا هم مجاب کرد تا بین دو نیمه به جای تصویر «کریستیانو رونالدو» فوق ستاره پرتغالی یوونتوس، از تصویر «دایومی» در پوستر این بازی استفاده کند.
اژدها ـ لقب پورتو ـ نیمه دوم هم همان دقیقه اول زهرش را ریخت اما بانوی پیر تسلیم نشد و با جبران یکی از گل ها؛ امیدوار به تورین، ورزشگاه «دو دراگوا» پورتو را ترک کرد.
این دومین تقابل طارمی ـ رونالدو بود؛ تقابل اول با تسلیم کریس برابر بیرانوند و حسرت طارمی برای از دست دادن توپ ثانیه های آخر و فرصت پیروزی برابر پرتغال (جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه) و تقابل دوم با گلزنی طارمی و بهت و حسرت رونالدو برای از چشم رفتن پنالتی اش (دیده نشدنش از سوی داور به زعم او) در ثانیه آخر!
یوونتوسی ها در فصل ۱-۲۰۰۰ هم اسیر مهدی آن روزهای فوتبال ایران شده بودند، روزی که موشک ایرانی هامبورگ (مهدوی کیا) برای تیمش همه کار کرد، گل زد، پاس گل داد و پنالتی گرفت تا یوونتوس پیروز از زمین خارج نشود. (۴-۴)
باید دید پیروز تقابل سوم طارمی ـ رونالدو و یوونتوسی ها با یک ستاره ایرانی در ۱۹ اسفند ۹۹ (دیدار برگشت) کیست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1