تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۴۳۱۵۰۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق کهگیلویه و بویراحمد / نیازی به مراجعه حضوری به شرکت برق نیست     

۵
۰
هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛طرح هما (هوشمندسازی مرکز اتفاقات) به عنوان یکی از طرح‌های تحول توزیع در شرکت توانیر، طی سال جاری در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمده است.
به‌گزارش کبنا، جمال معتمدی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح طرح هما گفت: رسالت طرح هما، مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع عیب و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدرهاست که طی سال جاری توسط امور دیسپاچینگ شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: طرح هما موجب هوشمندسازی مراکز اتفاقات شده و در کل اهداف اصلی طرح هما شامل ایجاد رویه‌ی هوشمند، یکسان، استاندارد، مکانیزه کردن و هوشمندسازی عملیات رفع خاموشی است، همچنین با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های خدمات غیر حضوری مشترکان، مراجعات حضوری به امورهای برق تابعه در روزهای کرونایی کاهش خواهد یافت.
به گفته‌ی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد؛ براساس پیش‌نویس دستورالعمل، با اجرایی شدن طرح هما، فعالیت‌هایی چون دریافت و پایش گزارش‌های خاموشی از درگاه‌های مختلف شامل تماس با سامانه‌ی121 ، پورتال خدمات، اپلیکیشن موبایل و پیامک هوشمندسازی خواهد شد. تعیین هوشمند کلید قطع شده جهت تسریع در عملیات رفع خاموشی، تعیین اولویت‌بندی خاموشی و اعزام هوشمند اکیپ‌های حوادث و تعمیرات، تعیین مقادیر ENS و شاخص‌های قابلیت اطمینان بدون دخالت اپراتورها از دیگر مواردی است که با بهره‌برداری کامل از طرح هما، اجرایی خواهد شد.
معتمدی زاده، نظارت بر صحت عملیات رفع خاموشی مشترکین و اشکالات شبکه‌‌ی توزیع برق و مدیریت هوشمند فعالیت‌های میدانی و اکیپ‌های اجرایی جهت بهبود بهره‌وری و استفاده از منابع را از دیگر دستاوردهای طرح هما دانست.
وی گفت: هنگام رخداد خاموشی، مشترکین از طریق سامانه‌هایی چون سامانه‌ی مرکز تماس121، سامانه‌ی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی تلفن همراه، سامانه‌‌‌ی پیامک، پرتال یا وب‌سایت، ولتاژ و جریان رصد شده توسط کنتورهای فهام، جهت پیگیری وضعیت و اطلاع از زمان وصل خاموشی، درخواست رفع خاموشی خود را اعلام می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع خطر و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدر برعهده‌ی امور دیسپاچینگ و اتفاقات برق شرکت‌های توزیع برق است و بخش بزرگی از اشکالات شبکه‌‌ی توزیع برق بر پایه‌ی گزارش‌های مشترکین و همچنین تجهیزات مانیتورینگ شبکه قابل شناسایی است و استفاده از الگوریتم‌های هوش ماشین باعث افزایش دقت و سرعت در خدمات‌رسانی و استفاده‌ی بهتر از منابع می‌شود.
معتمدی زاده گفت: با اجرای طرح هما، داده‌های مربوط به ثبت خاموشی با دقت و کیفیت بالا ثبت شده و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری در جهت ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد واحدهای اجرایی در حوزه‌‌ی مذکور در دسترس خواهد بود.
وی از اجرای طرح هما در مدیریت برق شهرستان های بویراحمد، گچساران و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد:این طرح در شش شهرستان دیگر این استان هم اکنون در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، هزینه اجرای طرح هما در این شرکت را حدود یک میلیارد تومان عنوان و یادآورشد: مشترکین با استفاده از اپلیکشن موبایل برق من، پورتال شرکت توزیع نیروی برق استان با آدرس اینترنتی https://www.kbedc.ir/ و تماس با مرکز 121 از این طرح استفاده مناسب داشته باشند.
معتمدی زاده گفت: اگر مشترکین برق در استان به این درگاه ها مراجعه کنند نیازی به حضور فیزیکی در شرکت را ندارند و می توانند درخواست های خود را از این طریق پیگیری کنند.
وی افزود: اجرای طرح هما در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های شرکت در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین خود بوده و مشترکین بهتر و سریع تر می توانند نتیجه درخواست های خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، طول شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط در این استان را حدود 10 هزار کیلومتر ذکر و اظهارداشت: بیش از 272 هزار اشتراک برق در این استان وجود داشته که حدود 60 هزار اشتراک آن روستایی و مابقی در شهرهای استان هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
برادر قطعی برق در شهرک صنعتی شماره 3 فرودگاه بیداد میکنه ؟واقعا اطلاع نداری ؟شاید گزارش نمیدهند خدمت جنابعالی. ضمنا تلفن اتفاقات با بدخلقی و دور از ادب با ارباب رجوع صحبت میکنند و اکثر جواب نمیدهند.
محسنی پور
United States
قطعی برق در بخش مختار پدرومون را در اورد مدیر
تلفن اتفاقات که هم همیشه مشغول و گنگ است -برق قطع شده باید بدویی دنبال شماره قبض تا اتفاقات جواب دهد .رسیدگی کنید
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس درود
کوچه ۲۲جنوبی کارکنان دولت گچساران وحدت غربی ۲ روشنایی نداره لطف کنید پیگیرباشین اکرکارمندان اداره برق داخل کوچه بودند خداییش همینجور بود؟
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس درود
کوچه ۲۲جنوبی کارکنان دولت گچساران وحدت غربی ۲ روشنایی نداره لطف کنید پیگیرباشین اکرکارمندان اداره برق داخل کوچه بودند خداییش همینجور بود؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
روشنایی شهرک صنعتی شماره 3 ظلع جنوبی فاز قدیم را اداره برق قطع کرده و جولانگاه معتادان شده رسیدگی شود.قطعی مککر برق که جای خود دارد.عده ای از صنعتگران در صدد تجمع جلوی استانداری می باشند به دلیل قطعی مکرر
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1