کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

شمار قربانیان کرونا افزایش یافت / هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم

12 اسفند 1399 ساعت 19:47

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید 19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسیده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید 19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسیده است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 25038 مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از 1332 نمونه نمونه دریافت شده که حدود 8 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد، چنانچه محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمعی، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد بزودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.
یزدان پناه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان‌های پرتردد یاد آور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان‌ها تهدیدی برای سلامت مردم است و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان‌ها می‌باشد.
وی همچنین افزود: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نمی‌باشد و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه‌ای روی آن و یا از ماسک N95 به تنهایی استفاده کرد.
 


کد مطلب: 431546

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431546/شمار-قربانیان-کرونا-افزایش-یافت-هشدار-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1