کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

مرگ 4 نفر دیگر بر اثر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / شمار قربانیان به 483 نفر رسید

19 فروردين 1400 ساعت 18:56

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 483 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 بیمار کرونایی جان خودرا از دست داده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 483 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 بیمار کرونایی جان خودرا از دست داده‌اند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 422 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 97 نفر مبتلای قطعی و 22 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. در طی سه هفته گذشته تعداد موارد بستری در استان افزایش قابل توجهی یافته است که نگران کننده می‌باشد.
وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 28939 مورد گزارش شده است.
وی اضافه کرد: از 1037 نمونه پی سی آر دریافت شده حدود 57 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا و چرام هستند. همچنین از 938 نمونه رپید تست حدود 22 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های چرام، کهگیلویه، بویراحمد و لنده می‌باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: تجمعات و دورهمی ها از مهمترین دلایل قوت گرفتن کرونا در استان است. متاسفانه شاهد افزایش نگران کننده بیماران بستری هستیم و تا زمانی که مشارکت مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حذف تجمعات وحود نداشته باشد روند صعودی بیماری ادامه خواهد داشت.
وی یادآوراشد: چنانچه از همین امروز محدودیت‌ها کامل اجرا شود و همه مردم نیز همکاری بنمایند حداقل تا دو هفته بعد روند افزایشی موارد بستری در استان وجود خواهد داشت و طبیعتاً تا چند هفته بعد روند صعودی موارد مرگ و میر در استان ادامه پیدا خواهد کرد. لذا تا دیر نشده است باید محدودیت‌ها شروع شود و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز بطور کامل توسط مردم رعایت شود.
دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: در این شرایط خطرناک توصیه ما استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراکز شلوغ و پرخطر مانند بازار و بیمارستانها و مؤسسات پزشکی، عدم حضور در هر نوع تجمعی، پرهیز از مصرف غذا در رستورانها، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و... می‌باشد.


کد مطلب: 432831

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432831/مرگ-4-نفر-دیگر-اثر-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد-شمار-قربانیان-483-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1