تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۱۴۷
تعامل و هنر مدیریت حلقه مفقوده شورای شهر و شهرداری یاسوج است

توپ تقصیر

۰
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد در خردادماه امسال‌ شاهد برگزاری انتخابات مختلف ریاست‌ جمهوری، میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه باشت و گچساران و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از شور و نشاط خاصی برخوردار بوده و آمار مشارکت مردم در انتخابات مختلف از گذشته تاکنون مهر تاییدی بر این ادعا است.
بی‌شک وجود فرهنگ قومی و قبیله‌ای حاکم بر استان کهگیلویه و بویراحمد در پر شور برگزار شدن هر انتخابات در استان بی‌تأثیر نبوده و این روزها در سایه سنگین ویروس کرونا تنور انتخابات هر روز داغ و داغ‌تر می‌شود.
مراحل تایید صلاحیت شوراهای اسلامی شهر در استان به ساعات پایانی خود در حال نزدیک شدن است و بیش از 600 داوطلب شورای شهر در یک کارزار انتخاباتی برای کسب 91 کرسی شورای اسلامی شهر در 28 مردادماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات شورای شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تأثیر فرهنگ قومی و قبیله‌ای برای مردم دارای ارزش خاصی است، به‌گونه‌ای که در محافل گوناگون بحث‌ها بیشتر ختم به این انتخابات می‌شود.
دور پنجم شورای شهر در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از پر تنش‌ترین و پرحاشیه‌ترین دوره شورای شهر بوده و جدل‌های پارلمان محلی این شورا همواره سوژه داغ رسانه‌ها بود.
بی‌تعارف در این دوره شهر یاسوج در توسعه زیرساخت‌ها و خدمات شاهد رکود عجیبی بود، رکودی که علت عمده آن وجود تنش بین اعضای شورای شهر یاسوج و شهرداری بوده و جالب اینجاست که اعضای شورای شهر و شهردار در جواب کم کاری‌ها فقط توپ را به زمین هم می‌اندازند.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این باره، اظهار داشت: مراحل تایید صلاحیت داوطلبان شورای شهر در استان در حال سپری کردن آخرین ساعات خود است و نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها مطابق ضوابط اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال مبنی بر چرایی ضعف زیرساخت‌ها شهری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: شهر یاسوج امروز از نظر زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی ندارد و علت عمده چنین مشکلی اختلاف بین اعضای شورای شهر و شهردار است.
احمدی انداختن توپ تقصیر از طرف شورای شهر یاسوج و شهردار به زمین هم را صرفاً فرافکنی دانست و گفت: این اختلافات باعث خسارت به شهر و ضربه به زندگی مردم می‌شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه با دعوت مردم برای حضور گسترده در انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: مردم در انتخاب خود دقت کنند و سعی بر این باشد که ملاک انتخاب افراد تخصص، تعهد و توانایی افراد باشد.
احمدی اذعان کرد: اگر خواستار شهر توسعه یافته و رو به پیشرفت هستیم باید نگرش انتخاب افراد از مسیر طایفه گرایی را به سمت مقصد شایسته سالاری تغییر دهیم.
وی افزود: مردم به رزومه کاری و توانایی نامزدها دقت کنند و از افراد برنامه و طرح بخواهند و اگر در مسندی بوده‌اند، از آنها عملکرد شفافیت در عملکرد را مطالبه کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد نبود تعامل بین اعضای شورای شهر و شهردار را یک معضل دانست و افزود: وقتی افراد خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند و مورد اقبال قرار می‌گیرند، باید هنر تعامل و مدیریت برای خدمت صادقانه را در خود تقویت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

نانچه به دنبال تحقق این مشارکت حداکثری هستیم قطعا باید رویه‌ها ی فعلی تغییر یافته و دوباره ...
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
1