کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخابات ریاست جمهوری؛

سلبریتی‌های سیاسی؛ از بیلی ایلیش تا جین فوندا

19 خرداد 1400 ساعت 20:19

این روز‌ها با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، مانند همیشه بحث درستی و یا نادرستی حمایت سلبریتی‌ها از یک نامزد و یا حزب سیاسی دوباره بالا گرفته است.


این روز‌ها با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری، مانند همیشه بحث درستی و یا نادرستی حمایت سلبریتی‌ها از یک نامزد و یا حزب سیاسی دوباره بالا گرفته است.
به گزارش کبنانیوز، صرف نظر از درستی تاثیرگذاری افراد مشهور در انتخاب‌های سیاسی با این درجه از اهمیت در کشورمان، در این مقاله سراغ سلبریتی‌های خارجی رفتیم که در کشور خودشان حسابی در سیاست تاثیر می‌گذارند.

سلبریتی‌های فعال در سیاست
در کشور‌های دیگر مانند آمریکا البته مردم سال‌هاست که به فعالیت سیاسی هنرمندان و آدم‌های معروف و حتی تاثیرگذاری آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری عادت کرده‌اند. برای نمونه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، کمتر هنرمند و ورزشکار و آدم معروفی بود که فعالیت سیاسی نداشته باشد که البته کشور آمریکا این مشارکت زیاد را تا حدی مدیون ترامپ و ترسیست که این سلبریتی‌ها از انتخاب مجدد ترامپ داشتند.
در این مقاله سراغ چند فرد بسیار معروف رفتیم که جدا از فعالیت حرفه‌ای در طول سال‌ها نشان داده‌اند که دغدغه سیاسی فراوانی دارند و از در میان گذاشتن این نظرات با مردم ابایی ندارند.

بیلی ایلیش

بیلی تنها ۱۸ سال دارد، اما بار‌ها در زمینه‌های گوناگون نشان داده است نگاهی پخته‌تر از سنش به مسائل روز دارد. او در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صدا و شهرتش را تمام و کمال در اختیار حزب دموکرات گذاشت و با صراحت مخالفت و حتی نفرتش از ترامپ را فریاد زد. در یکی از همین گردهمایی‌های حزب دموکرات، بیلی ایلیش ضمن اجرای ترانه "My Future"، درباره شرایط آمریکا چنین گفت:
" نیازی نیست من به شما بگویم شرایط حال حاضر فاجعه است. دونالد ترامپ در حال نابودی آمریکا و تمام ارزش‌هایی است که برای ما اهمیت دارد. "
" ما به رهبرانی نیاز داریم که به دنبال حل مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوا و کرونا باشند و نه انکار آن‌ها. رهبرانی که در مقابل نژادپرستی و نابرابری سیستماتیک با‌یستند و همه این‌ها با رای دادن به فردی آغاز خواهد شد که درک کند چقدر شرایط امروز آمریکا و دنیا خطرناک است. "

لبرون جیمز

ستاره بی‌چون و چرای سال‌های اخیر NBA همواره بلند و رسا در حمایت از جنبش‌های ضد نژادپرستی و به خصوص BLM (Black Lives Matter) فریاد زده است. لبرون در لحظات مهمی مانند کشته شدن براونا تیلور و جورج فلوید حتی ثانیه‌ای را برای محکوم کردن خشونت پلیس، نژادپرستی سیستماتیک و نابرابری اجتماعی از دست نداده است. لبرون جیمز پس از کشته شدن جیکوب بلیک با شلیک مستقیم پلیس و آغاز دوباره تظاهرات این چنین توئیت کرد:" لعنت به این مرد (ترامپ). ما تغییر می‌خواهیم و از این شرایط خسته‌ایم. "
هرچند بسیاری از کارشناسان بسکتبال لبرون جیمز را باارزش‌ترین بازیکن تاریخ این ورزش می‌دانند، اما با فعالیت‌های بی‌شمار جیمز در زمینه‌هایی مانند آسان کردن تحصیل برای کودکان و مبارزه با نژادپرستی و خشونت پلیس شاید سال‌ها بعد او را نه به عنوان یک بسکتبالیست نابغه بلکه یک فعال مدنی به یاد بیاورند.

جان لجند

جان و همسرش هرگز زمان را برای تقبیح دونالد ترامپ از دست ندادند و این زوج حتی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ دونالد ترامپ را نژادپرست نامیدند. جان لجند به خصوص در توئیتر همیشه نظرات سیاسی‌اش را بدون اندکی سانسور و یا مصلحت اندیشی برای طرفدارانش بیان کرده است.
جان همچنین در شب اعلام کاندیداتوری جو بایدن در مراسم دموکرات‌ها، ترانه "Never Break" از آخرین آلبومش را اجرا کرد و در این باره به حضار گفت:" این ترانه درباره عشق، امید و مقاومت است، همه چیز‌هایی که ما امروز به آن‌ها احتیاج داریم. "

تیلور سوئیفت

البته این ستاره درخشان دنیای موسیقی تا پیش از انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، فعالیت سیاسی اندکی داشت، اما عقاید و نظرات افراطی ترامپ در بسیاری از زمینه‌ها تیلور سوئیفت را هم مانند بسیاری از سلبریتی‌های غیر سیاسی آمریکا و جهان به دامن فعالیت سیاسی کشاند.
تیلور از سال ۲۰۱۸ و انتخابات دموکرات‌ها در ایالت تنسی فعالیتش را به نفع حزب دموکرات و در نهایت نامزد این حزب جو بایدن آغاز کرد. این ستاره موسیقی تمام مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کرد و به آن‌ها درباره رشد "افراطی‌گری بر پایه وحشت" هشدار می‌داد.

کیتی پری

خواننده ترانه "Smile" در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بدون تعارف و به صورت تمام و کمال از رقیب دونالد ترامپ یعنی هیلاری کلینتون حمایت کرد. در آن زمان البته کیتی پری، اوج فعالیت سیاسی‌اش را تجربه می‌کرد و در سال ۲۰۱۷ علاوه بر تمسخر ترامپ، در مراسم BRIT Awards ترزا می‌نخست وزیر وقت بریتانیا را هم به باد انتقاد گرفت.
در ژوئن ۲۰۲۰ کیتی به جنبشی پیوست که مردم آمریکا را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کرد و مانند بسیاری از سلبریتی‌ها، کیتی پری هم تمام تلاش خود را برای دوباره انتخاب نشدن ترامپ انجام داد.

مگان مارکل

هرچند که در حال حاضر شاید بسیاری مگان را عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا بدانند، اما او پس از بازگشت به همراه همسرش به آمریکا در سال ۲۰۲۰ خیلی زود فعالیت‌های مدنی و سیاسی‌اش را از سر گرفت. ستاره سابق سریال Suits در جولای با ماری کلیر درباره اهمیت رای دادن گفتگو کرد و یک ماه بعد همراه میشل اوباما به جنبشی برای رای دادن الکترونیکی زنان و تشویق آن‌ها به اثرگذاری بیشتر در مناسبات سیاسی آمریکا پیوست.
دوشس ساسکس همچنین فعالیت زیادی برای زنان و برابری جنسیتی انجام داده است و او به تازگی دختران جوان را به جنگیدن برای بدست آوردن حقوقشان دعوت کرده است.

جین فوندا

برخلاف بسیاری از سلبریتی‌های جوان و تازه پا به سیاست گذاشته مقاله ما، فعالیت سیاسی و مدنی جین فوندا به هیچ وجه منحصر به امسال و سال پیش نمی‌شود. در حقیقت اگر بخواهید فعال‌ترین و البته سیاسی‌ترین سلبریتی چند دهه گذشته آمریکا را انتخاب کنید حتما جین فوندا در بین نامزد‌ها خواهد بود.
بسیاری از پدر مادر‌های ما شاید فوندا را به سبب مبارزه وسیعش بر علیه جنگ ویتنام و حضور سربازان آمریکایی در آن منطقه به یاد بیاورند، اما فعالیت فوندا بعد از جنگ ویتنام هم کمرنگ نشد.
فوندا در پائیز ۲۰۱۹ کمپینی به نام "Fire Drill Fridays" با هدف اقدام سریع و موثر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی به راه انداخت که در نهایت منجر به دستگیری سه نفر از طرفداران او در واشنگتن شد.

لیل وین

با توجه به حضور پرتعداد سلبریتی‌های مخالف ترامپ در این مقاله، لیل وین را به جهت طرفداری از ترامپ انتخاب کردم. این رپر بسیار مشهور در ۲۹ اکتبر با انتشار عکسی از خود به همراه ترامپ، حمایتش را از او اعلام کرد و دیدارش با ترامپ را ملاقاتی بسیار خوب توصیف کرد. لیل وین البته بعد از آن ملاقات باز هم به طرفداری از ترامپ ادامه داد و تا پیش از انتخابات برای پیروز شدن ترامپ تلاش کرد.
لیل وین درباره ملاقاتش با ترامپ چنین نوشت:" ملاقات بسیار خوبی با دونالد ترامپ داشتم و به نظرم او علاوه بر کار‌های بسیاری که تا کنون برای آمریکا انجام داده است، می‌تواند با اجرای برنامه پلاتینیوم زندگی بسیاری را بهتر کند. او امروز به حرف‌های من گوش داد و به من اطمینان داد که توانایی بهتر کردن شرایط را دارد. "


کد مطلب: 435305

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/435305/سلبریتی-های-سیاسی-بیلی-ایلیش-جین-فوندا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1