تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۳۷۱۸۱
حبیب الله بور بور؛

حضور پایداری‌ها در دولت رئیسی پشیمانی به باور می‌آورد

۱
۰
حضور پایداری‌ها در دولت رئیسی پشیمانی به باور می‌آورد
کبنا ؛یک فعال سیاسی اصولگرا پایداری‌ را زاییده فکر احمدی نژاد خواند و گفت: کسانی که تا روز آخر با آقای احمدی نژاد و مشایی بودند نباید در کابینه باشند چون اگر این اتفاق بیفتد حتما آنها همدست احمدی نژاد خواهند بود و کاری خواهند کرد که بعدا آقای رئیسی پشیمان خواهد شد.
به گزارش کبنا، گرچه هنوز لیست اعضای کابینه دولت سیدابراهیم رئیسی رسما منتشر نشده است اما قرائن و شواهد از آن حکایت می کند که پایداری‌ها چهره شاخصی در میان دولتمردان آینده ندارند، از این رو برخی معتقدند «شاید پایداری نخستین گروه اصولگرا باشد که منتقد دولت رئیسی شود»
حبیب الله بور بور، درباره نگاه پایداری به عدم حضور نیروهایش در دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: تا رسما اعضای کابینه معرفی نشوند شاید صحبت درباره این مسئله تنها اظهارنظر شخصی باشد. ما معتقدیم دست آقای رئیسی باید باز باشد تا هر کسی را برای همکاری مناسب می داند، انتخاب کند.
وی با بیان اینکه آقای رئیسی باید کابینه کارآمد، جوان و پرکار و بدون وابستگی به جریان انحراف را تشکیل دهد تا بتواند موفق شود، گفت: کسانی که تا روز آخر با آقای احمدی نژاد و مشایی بودند نباید در کابینه باشند چون اگر این اتفاق بیفتد حتما آنها همدست احمدی نژاد خواهند بود و کاری خواهند کرد که بعدا آقای رئیسی پشیمان خواهد شد. 

این عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، پایداری‌ را زاییده فکر احمدی نژاد خواند و یادآور شد: تا حالا هیچ کدام اظهار نظر درباره احمدی نژاد نکردند، از آقای محصولی که تأمین کننده منابع جبهه پایداری است تا دیگرانی که به این مجموعه خط می دهند، شامل این موضوع می شوند. 
وی ادامه داد: انتظارات از دولت آقای رئیسی خیلی بالاست، مردم به دلیل ناامیدی از دولت آقای روحانی به آقای رئیسی رأی دادند، آنها به پایداری رأی ندادند. شاید چند نفری از جبهه پایداری مدافع آقای رئیسی باشند ولی تفکر غالب بر این مجموعه احمدی نژادی است. احمدی نژاد کسی است که اصولگراها او را انتخاب کردند اما او بزرگترین ضربه را به نظام و اصولگرایی زد، همان طور که آقای روحانی ضربه بزرگی به اصلاح طلبان زد بنابراین به نظر می آید که آقای رئیسی باید خیلی حساب شده عمل کند.
بور بور گفت: اگر پایداری ها در دولت آقای رئیسی نباشند هیچ اتفاقی نمی افتد. کسانی که تا روز آخر با احمدی نژاد و مشایی کنار آمدند صلاحیت همکاری در دولت انقلابی را ندارند.
پایداری می‌خواهد هزینه کنار کشیدن جلیلی را از رئیسی بگیرد
محمد مهاجری می گوید: بیشترین طیفی که برای حضور در دولت به آقای رئیسی فشار می‌آورد، جبهه پایداری است. آنها می‌خواهند مابازای کنار رفتن آقای جلیلی را دریافت کنند.
کابینه سید ابراهیم رئیسی چگونه بسته می‌شود؟ این مهم‌ترین پرسشی است که در این روزهای سیاست ایران شنیده می‌شود زیرا می‌تواند به نوعی سرنوشت چهارسال آینده کشور را رقم بزند. رئیسی می‌گوید که سعی دارد با تکیه بر اصل شایسته‌سالاری و به دور از جناح‌بازی‌های سیاسی کابینه‌اش را چیدمان کند اما طیف‌هایی خاص از اصولگرایان راضی به دولتی فراجناحی نیستند و گویا سهم خود را از رئیسی می‌خواهند.

«من یقین دارم که از نیروهای اصلاح‌طلب در کابینه آقای رئیسی حضور نخواهند داشت و اگر هم باشند در سِمت‌هایی فرعی خواهند بود که هیچ تأثیری در روند دولت ندارند؛ این هم صرفا یک احتمال است و بعید به نظر می‌رسد در همین حد هم اصلاح‌طلبان در دولت بعدی حضور داشته باشند».
او ادامه داد: «بیشترین طیفی که برای حضور در دولت به آقای رئیسی فشار می‌آورد، جبهه پایداری است. آنها می‌خواهند مابازای کنار رفتن آقای جلیلی را دریافت کنند و از حالا شائبه معاون اولی جلیلی یا وزیر خارجه شدن او را مطرح می‌کنند تا بتوانند به آقای رئیسی فشار بالایی بیاورند که برای جلیلی جایگاه ویژه‌ای در نظر بگیرند و به نوعی جلیلی را به رئیسی تحمیل کنند».
او درباره اینکه رئیسی چه قدر تحت تأثیر نیروهای پایداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: «به هر حال اطرافیان آقای رئیسی بیشتر گرایش‌های پایداری دارند».
این فعال سیاسی درباره این سخن رئیسی که کابینه فراجناحی خواهد بود، اظهار کرد: «آقای رئیسی حتی اگر خودش هم بخواهد کابینه‌ای معتدل تشکیل دهد، جبهه پایداری نمی‌گذارد و نیروهای پایداری سهمشان را از دولت می‌خواهند. آنها برای وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت نفت، سازمان برنامه و بوجه، معاون اولی و رئیس‌دفتری برنامه‌ریزی کرده‌اند».مهاجری در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر رئیسی دست رد به سینه پایداری بزند، آیا این احتمال وجود دارد که پایداری‌ها به منتقدان دولت سیزدهم تبدیل شوند یا خیر، گفت: «جبهه پایداری اگر نتواند پست‌های موردنظرش در دولت را به دست آورد، بازنده بزرگ سیاسی خواهد شد زیرا از یک‌سو نمی‌توانند اپوزیسیون دولت شوند چون اصلا این کار از سوی آنها معنا ندارد و از سوی دیگر راضی نمی‌شوند که هیچ سهمی از دولت نگیرند. به همین دلیل برای آنها بعد از پست نگرفتن از رئیسی وجود ندارد و اصلا نمی‌خواهند به چنین حالتی فکر کنند زیرا شرایط بسیار بدی برایشان به وجود می‌آید».
مرجع : نامه نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این و بنده خدا تا دقیقه آخر کنار رفسنجانی بودند حالا داراند نسخه می پیچند. بور بور و مهاجری کجاشون اصول گرا هستند یاران غار لاریجانی
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1