تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۳۹۷۴۵
مسول دفتر نماینده کهگیلویه در شورای اداری لنده

لزوم استقرار دائم بالگرد اطفای حریق/ مردم از دولت سیزدهم انتظارات ویژه ای دارند/ طرح اتصال لنده_ تشان و محور ملی پاتاوه_ دهدشت مطالبه جدی مردم است

۰
لزوم استقرار دائم بالگرد اطفای حریق/ مردم از دولت سیزدهم انتظارات ویژه ای دارند/ طرح اتصال لنده_ تشان و محور ملی پاتاوه_ دهدشت مطالبه جدی مردم است
کبنا ؛
مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکلات مردم شهرستان لنده، گفت: مردم از دولت سیزدهم به عنوان یک دولت انقلابی انتظارت ویژه ای دارند و همه باید برای پاسخ مثبت به خواسته های به حق مردم تلاش کنیم.
نشست شورای اداری شهرستان لنده با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که به عنوان نماینده ویژه دولت به این شهرستان سفر کرد برگزار شد.
سید امیر عباس هاشمی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به مقام ارشد وزارت صمت در این نشست، اظهار داشت: خدمات و اقدامات جمهوری اسلامی نباید سیاه نمایی شود چرا که در ادوار و دولت های مختلف کارهای بسیاری برای رشد شهرستان لنده انجام شد.
مسئول دفتر نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستاوردهای نظام در این شهرستان نباید زیر سوال برود، گفت: به طور قطع اقدامات خوبی انجام شد اما با نقطه مطلوب از دیدگاه مردم و ما به عنوان نماینده مردم فاصله دارد و باید با تلاش مضاعف کارهای بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به اینکه آبرسانی و آب شرب شهرستان لنده یکی از دغدغه های اساسی مردم این منطقه است، گفت: حتما باید حق آبه شهرستان لنده از سدهای مختلفی که در منطقه وجود دارد یا احداث خواهد شد، مشخص شود تا مردم بدانند که چه تخصیصی به دست آنها خواهد رسید.
هاشمی، بیان کرد: از دیگر مطالبات مردم این منطقه موضوع تونل انتقال آب از چشمه های موگرمون به شهر لنده است.
وی با تاکید بر اینکه نماینده مردم در مجلس هر دو بحث تخصیص و انتقال آب را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است، بیان کرد: نباید بگوئیم اینترنت و فضای مجازی چرا که در حال حاضر فضای مجازی همان فضای واقعی جامعه است و می طلبد دولت برای اینترنت دار کردن روستاها و حتی برخی نقاط شهری اهتمام جدی داشته باشد.
هاشمی، افزود: هرگز پذیرفتنی نیست که یک دانش آموز روستایی برای استفاده از نرم افزار شاد و شرکت در کلاس های آنلاین از تپه ها و کوه ها بالا برود در صورتی که ممکن است خدایی ناکرده مشکلاتی برایش به وجود بیاید.
وی، اظهار داشت: حتی مواردی داشتیم که برخی از افراد از بالای تپه ها و بلندی ها سقوط کردند و مشکلات جسمی و گاهاً جانی برای مردم به وجود آمده است.
هاشمی، ابراز کرد: یکی دیگر از مطالبات و خواسته به حق مردم این منطقه احداث فرهنگ سرا است که دغدغه جدی نسل جوان، هنرمندان و فرهنگ دوستان این شهرستان است که به صورت مستمر از طریق نماینده و دفتر پیگیری می کردند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سرا نیازمند تخصیص اعتبار مناسب از سوی دولت است تا به بهره برداری برسد، عنوان کرد: این مهم یکی از دغدغه هنرمندان لنده ای است چرا که حرف های جدی برای گفتن در بحث نمایش و تعزیه در سطح استان و کشور دارند.
هاشمی همچنین ضمن بازدید از محور لنده_ تشان، گفت: روی نقشه مشخصات جاده برای وزیرصمت تشریح شد.
وی بر ضرورت احداث جاده دسترسی برای فسفات قیام (کوه ریش) تاکید کرد و افزود: خیلی از سرمایه گذاران مشتاق سرمایه گذاری در این حوزه هستند اما چون جاده دسترسی در این محدوده وجود ندارد تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفت.
مسئول دفتر نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس از انعقاد تفاهم نامه صورت جلسات لازم با شرکت ایمیدرو با پیگیری های مصرانه و مستمر نماینده مردم در مجلس خبر داد و گفت: ما خواهان اجرایی شدن این تفاهم نامه بودیم اما باید ایمیدرو سهم خودش را هرچه زودتر تخصیص دهد تا این کار استارت بخورد.
وی، اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی یکی دیگر از موارد مطرح شده بود که نماینده مردم به خاطر رفع مشکلات بعدی و بحث انرژی در حوزه انتخابیه شهرستان لنده با بانک سپه وارد مذاکره شده و مذاکره جدی داشت.
هاشمی، عنوان کرد: با مشارکت شرکت سرمایه گذاری امید و شرکت انرژی تابان هور که زیر مجموعه سرمایه گذاری امید است این مهم عملیاتی می شود.
وی، ابراز کرد: این تفاهم نامه باید بین بانک سپه و شرکت سرمایه گذاری امید با وزارت نیرو منعقد شود که این نیروگاه هم استارت بخورد و بخشی از مشکلات حوزه برق و انرژی منطقه و بحث اشتغال تا حدودی حل شود.
هاشمی همچنین از عملکرد بنیاد علوی در شهرستان لنده قدردانی کرد و گفت: این نهاد که یکی از دستگاه ها و مراکز خدمات رسان نظام جمهوری اسلامی است مدتی در شهرستان لنده مستقر هست.
وی، بیان کرد: باتوجه به اینکه بنیاد علوی ۵۰ درصد از اعتبار این پروژه ها را تامین می کند دستگاه های اجرایی نیز برای مشارکت در پروژه ها باید سهم خودشان را تخصیص دهند اما متاسفانه گاها پیش می آید دستگاه اجرایی به اسم کمبود اعتبار و عدم تخصیص بودجه لازم ملی استانی و سایر ردیف ها از این مهم سرباز می زند‌.
هاشمی، عنوان کرد:برخی دستگاه ها تاکنون سهم خود را در پروژه ها اعمال نکردند و همین عامل موجب طولانی شدن عملیات اجرایی و مستهلک شدن برخی سازه ها می شود که آسیب جدی به بیت المال و بودجه های جاری کشور می زند.
مسئول دفتر نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت استقرار بالگرد در این منطقه برای مقابله با حوادث احتمالی و جدی باتوجه به سخت گذر و کوهستانی بودن بسیاری از مناطق شهرستان تاکید کرد و گفت: چندین سال است که وقوع آتش سوزی های متعدد در منطقه، محیط زیست و حیات وحش را هدف قرار می دهد و خطرات جدی به وجود آورده است و در هنگام نیاز درخواست بالگرد باید از استان های مجاور باشد.
وی با بیان اینکه در این مواقع آتش سوزی خسارات جدی وارد می کند، اظهار داشت: ما سال ها است که شاهد سناریوی تلخی در این مناطق هستیم و اعزام بالگردها مثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب است که دیگر همه چیز از بین رفته است.
هاشمی خواستار توجه جدی دولت جهت تامین بالگرد برای استان و شهرستان لنده شد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص تامین اعتبار جاده تشان به لنده نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر موارد مطرح شده اتصال جاده پاتاوه دهدشت از مسیر تراب بود که قطعه نخست آن با مشارکت بنیاد علوی انجام شده است و ساخت پل مراحل نهایی را می گذراند که می طلبد قطعه دوم که اتصال به خود لنده است و بعد از آن به تشان مد نظر باشد و انتظار می رود در نشست هیئت دولت مطرح شود تا یک تصمیم گیری جدی برای آن گرفته شود.
هاشمی، اظهار داشت: در هر صورت مردم آن چیزی که از دولت آقای رئیسی به عنوان یک دولت انقلابی مطالبه می کنند بر اثر شعارهایی است که آقای رئیسی و هیئت دولت وی چه در زمان انتخابات و چه در ایام رای اعتماد به نمایندگان دادند و بر آن اساس انتظارات ویژه ای دارند.
وی، بیان کرد: اکنون نمایندگان مجلس، هیئت دولت و همه باید تلاش کنند تا امیدواری مردم به آینده بیشتر شود.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: درخصوص احداث دو جاده عشایری “موگرمون_کوه سیاه_دلی مهرجان و مسیر عشایری روستای مونه_کوه سفید” علی رغم تذکرات جدی نماینده و پیگیری ها تاکنون عملیاتی نشد و به رغم اینکه بنیاد علوی برای مشارکت در این پروژه ها اعلام آمادگی کرد و حتی اعتبار مورد نیاز را نیز تخصیص داد ولی چون برخی دستگاه های دیگر تعلل کردند این کار عملیاتی نشد که می توانست در بحث پدافند غیر عامل این جاده های دسترسی کمک شایانی به حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و حیات وحش باشد.
وی در پایان با بیان اینکه مسائل زیادی از جمله آبرسانی و گازرسانی به روستاها و بهسازی راه های روستایی نیز وجود دارد، اظهار داشت: این موارد توسط حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس طی مکاتبات جداگانه ای به رئیس جمهور و وزرا انعکاس داده شد و همچنین در نشست شورای اداری نیز به صورت مفصل توسط ایشان طرح موضوع شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1