کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با صدور پیامی صورت گرفت

پیام خداحافظی رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی

30 مهر 1400 ساعت 19:50

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی با صدور پیامی از مقام خود کناره گیری کرد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی با صدور پیامی از مقام خود کناره گیری کرد.
به گزارش کبنا، جهانشاد طاعتی‌پور که دوم آبان ماه ۱۳۹۸ بعنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمئی معارفه شد امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰ با صدور این پیام رسما از مقام خود کنار رفت. وی که از کارکنان آموزش و پرورش است سابقه بیش از سه سال حضور در جبهه‌های جنگ را دارد.
متن پیام جهانشاد طاعتی‌پور به شرح زیر است:
به نام خدا
پس از حمد و سپاس بیکران و خاضعانه از درگاه ایزدمنان برای فرصتها، تهدیدها و در کل داشته ها و نداشته هایم که خیر وحکمت خداوندی است اکنون که فرصت خدمت دراداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهمئی را به برادر دیگری سپرده و به آموزش و پرورش برگشتم لازم است نکاتی را به سمع و نظرهمشهریان و مردم شریف و نجیب بهمئی برسانم.
قریب دو سال است که افتخار همراهی مجموعه گرانقدر و شریف اداره فرهنگ و ارشاد استان را داشتم با وجود تحریم ها و مشکلات مالی و ویروس منحوس کرونا به کمک همکاران عزیزم و با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدامات مفید و ارزشمندی در چارچوب وظایف اداره از جمله اجرای برنامه های مستمر اداره فرهنگ و ارشاد،همکاری منظم با فعالین فرهنگی هنری، رسانه ای و خواننده های محلی، تعامل با سایر ادارات، سازمان ها و دیگر متولیان فرهنگ عمومی شهرستان، اهداءجوایز و لوح تقدیر به فعالین حوزه های فوق الذکر، همچنین ارتباط مستمر و هدفمند با ادارات ارشاد شهرستانهای همجوار و…..انجام گرفت و حتی مکانهای کتابخانه های بخش سراسیاب و مرکزی که سال ها فاقد سند بودند با آسان ترین روش سند دار شدند.و از این منظر اداره ارشاد جایگاه ممتازی بین ادارات شهرستان داشت.
لازم به ذکراست که علی رغم برنامه های متنوع و شاد و موثر اجرا شده نوع نگاه بعضی شخصیت های حقیقی و حقوقی مرتبط با فرهنگ و ارشاد به نصایح مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ و فرامین بالادستی صرفا تک بعدی و ترجیحا قهری بوده است و متاسفانه ظرفیت های کار فرهنگی و موج آفرینی فرهنگی و رسانه ای در این نوع نگاه جایگاهی نداشت و بیش از آنکه کمکی و تحولی باشد تحکمی و دخالتی بوده است که خوشبختانه روحیه اینجانب اجازه دخالت و یا خدای ناکرده سوءاستفاده را نمی داد و حرمت استقلال و شان و جایگاه اداره محفوظ ماند است.
خبرگان و آگاهان به مسائل فرهنگی نیک می دانند که دیدگاه، بینش و نوع نگاه به مقوله فرهنگ تا چه اندازه می تواند بر فرهنگ یک جامعه تاثیربگذارد.
منفی نگری نسبت به تولیدات، اتفاقات، تعلیمات و حتی روال عادی رخدادهای فرهنگی و دخالت های دانسته و نادانسته و گاه و بیگاه، قاعده و مسیر فرهنگ را از ریل خارج میکند. و چنان می نماید که همه عملکردها و تولیدات علیه نظام حاکم است و حتی تعارضات معمولی فرهنگ ها و خورده فرهنگها را برنمی تابند و جلوه ای از هجوم فرهنگی بیگانه می پندارند در حالی که اگر اجازه داده شود که اهل هنر و فرهنگ و دلسوزان به ایران اسلامی متناسب با ظرفیت های بومی وملی تولید برنامه و محتوا داشته باشند و در معرض جامعه قرار بدهند فرصت های امیدوارکننده و نوظهوری ایجاد می شود که باروری و خودباوری فرهنگی را به دنبال دارد.
سخن کوتاه می کنم
و برخودلازم می دانم ازهمه همکاران در سطح شهرستان و استان و در راس آنها مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران شهرستانی و شورای اداری خاصه فرماندار محترم و اخلاق مدار شهرستان جناب اقای سنایی ، شورای تامین، نیروهای قضایی، نظامی، انتظامی، امنیتی، روحانیت محترم ، گروهای فرهنگی و هئیت های مذهبی که در این مدت همکاری و همیاری شایسته ای داشتند و ازهمه مهم تر مردم شرافتمند و با اصالت شهرستان تشکرکنم و ازخداوند رحمان و رحیم عاقبت به خیری ایران اسلامی در این ایام غبار آلود خواهانم
جهانشاد طاعتی پور


کد مطلب: 440420

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440420/پیام-خداحافظی-رئیس-اداره-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-شهرستان-بهمئی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1