تاریخ انتشار
شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۴۰۴۵۴
تیم‌ملی امید بعد از 648 روز با هدایت مهدی مهدوی‌کیا به میدان می‌رود

مأموریت بزرگ موشک ایرانی در ژانر جدید

۰
مأموریت بزرگ موشک ایرانی در ژانر جدید
کبنا ؛مهدی مهدوی‌کیا در قامت سرمربی تیم‌ملی امید ایران از سوم آبان ماه شاگردانش را به مصاف نپال، تاجیکستان و لبنان می‌فرستد.
 شهروندآنلاین: حکایت تیم‌ملی فوتبال امید ایران، یک حکایت غریب است؛ تیمی که هر چهار سال یک بار جمع‌وجور می‌شود و امیدهایمان را برای صعود به المپیک زنده می‌کند، اما هربار با ناکامی کنار می‌رود و این حسرت را افزایش می‌دهد. حالا 48 سال است که تیم‌ملی امید ایران به المپیک راه پیدا نکرده و این موضوع برای خیلی از فوتبالی‌ها به یک درد تبدیل شده است.
 امسال اما تیم امید زودتر از گذشته شکل گرفته و با حضور مهدی مهدوی‌کیا در رأس کادر فنی این تیم امیدهایمان بسیار بیشتر است.
 موشک فوتبال ایران با کوله‌باری از تجربه ناشی از حضور در فوتبال آلمان حالا امیدوار است تیمی قدرتمند را بسازد که در سال 1402 جشن صعود به المپیک را بگیرد. اتفاقی که سال‌هاست رخ نداده است.
 بازگشت بعد از 648 روز
تیم‌ملی امید ایران بعد از آنکه 25 دی ماه 1398 با سرمربیگری حمید استیلی از صعود به المپیک توکیو بازماند، دیگر هیچ اردو و مسابقه‌ای نداشته است. حالا اما بعد از 648 روز امیدهای فوتبال ایران قرار است در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا به میدان بروند و البته که این بازی‌ها برای فوتبالدوستان جذابیت زیادی خواهد داشت.
 دردسرهای دعوت از بازیکنان
تیم فوتبال امید ایران قرار است از 3 تا 9 آبان ماه در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا زیر 23 سال شرکت کند. حضور این تیم در چنین رقابت‌هایی اگرچه در سطح فوتبال ملی پایه اهمیت دارد، اما دردسرهای زیادی را ایجاد کرد.
 درگیری عجیب با باشگاه‌ها
عدم برگزاری مسابقات تیم امید در فیفادی سبب شد تا صدای بسیاری از باشگاه‌ها دربیاید. دلیل اعتراض‌های باشگاه‌ها و تهدید آنها به ندادن بازیکن این بود که رقابت‌های تیم امید با بازی‌های لیگ برتر همزمان است و به همین خاطر باشگاه‌ها راضی نیستند بدون نفرات ملی‌پوش خود به مصاف رقبایشان بروند. با همه مسائل موجود مهدی مهدوی‌کیا سعی کرد تعامل خوبی با باشگاه‌ها و سرمربیان‌شان (که اکثراً همبازیان خودش هستند) داشته باشد و در نهایت او لیست 23 نفره‌اش را انتخاب کرد. سرمربی تیم امید از نفرات تیمش در برخی باشگاه‌هایی که بازیکنان زیادی داشتند، کم کرد و درنهایت 23 بازیکن نهایی‌اش را انتخاب کرد. البته که در این راه دو بازیکن آلومینیوم اراک قربانی شدند. کادر فنی آلومینیوم دو بازیکن خود را به اردوی تیم‌ملی امید نداد و درنهایت مهدوی‌کیا نیز آنها را خط زد. البته کمیته انضباطی در این‌خصوص خیلی سریع رأی صادر کرد و علاوه بر جریمه نقدی باشگاه آلومینیوم دو بازیکن خاطی (امیرمحمد هوشمند و ساسان حسینی) را سه جلسه محروم کرد!
 لیست 23 نفره تیم امید متشکل از ستاره‌های جوان
یکی از اتفاقات جالب در تیم امید حضور ستاره‌های جوان تیم‌های لیگ برتری است. بازیکنان زیادی که در تیم‌های لیگ برتری خود فیکس هستند، حالا نفرات اصلی تیم امید محسوب می‌شوند. بازیکنانی که همگی در تیم‌های خود فیکس هستند و نقش مهمی ایفا می‌کنند. در گذشته شاهد آن بودیم که معمولاً در اردوی تیم امید بازیکنان لیگ یکی هم حضور می‌یافتند، اما مهدوی‌کیا برای این اردو فقط دو سه بازیکن از تیم‌های دسته اولی دعوت کرده و سایر بازیکنان از لیگ برتر هستند. لیست نهایی تیم امید به شرح ذیل است:
 دروازه‌بان‌ها: علیرضا رضایی (استقلال)، محمدجواد کیا (پدیده مشهد) و رضا کاخساز (مس شهربابک)
 مدافعان: سامان فلاح (پیکان)، امید حامدی‌فر (نفت آبادان)، محمدامین حزباوی (فولاد)، سینا عبداللهی (ماشین‌سازی)، میلاد کر (ذوب‌آهن)، محمد سلطانی‌مهر (ذوب‌آهن) و احمدرضا جلالی (فولاد)
 هافبک‌ها: سبحان خاقانی (استقلال)، محمد مهدی محبی (پیکان)، محمدحسین زواری (نفت آبادان)، علیرضا باویه (فولاد)، مهدی لیموچی (فجرسپاسی شیراز)، حسین نخودکار (گل‌گهر)، محمد خدابنده‌لو (ذوب آهن) و یاسین سلمانی (سپاهان)
 مهاجمان: امیرعلی صادقی (استقلال)، آریا برزگر (فجرسپاسی)، فرزان دانا (فجرسپاسی)، مهدی هاشمی‌نژاد (ملوان) و یونس اکبرپور (مس رفسنجان)
 اعتراض استقلالی‌ها در فضای مجازی
پرسپولیس که در اردوی قبلی محمد شریفی را به خاطر حضور در لیگ قهرمانان به تیم امید نداد، در این اردو هم هیچ نماینده‌ای ندارد. از این رو هواداران استقلال با توجه به حضور چهار بازیکن‌شان در تیم امید و اینکه پرسپولیسی‌ها هیچ نماینده‌ای ندارند، اعتراضات شدیدی را در فضای مجازی از فدراسیون فوتبال انجام داده‌اند. استقلالی‌ها معتقدند فدراسیون قصد دارد استقلال در غیاب بازیکنانش دیدارهای لیگ برتری خود را انجام بدهد و در عوض پرسپولیس هیچ بازیکنی در تیم‌ملی امید ندارد.
 بعد از 648 روز امیدهای فوتبال ایران قرار است در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا به میدان بروند و البته که این بازی‌ها برای فوتبالدوستان جذابیت زیادی خواهد داشت.
 
امیدها با پرواز اختصاصی در تاجیکستان
تیم‌ملی امید ایران برای حضور در رقابت‌های پیش‌رو پنجشنبه شب با پرواز اختصاصی تهران را به مقصد دوشنبه تاجیکستان ترک کرد. رقابت‌های این گروه به میزبانی تاجیکستان برگزار می‌شود. در این شرایط فدراسیون فوتبال سعی کرد همه امکانات را برای حضور امیدها در دوشنبه در اختیار ملی‌پوشان قرار بدهد و این اتفاق هم رخ داده است. برگشت تیم امید به ایران نیز با پرواز اختصاصی صورت می‌گیرد.
 نارضایتی مهدوی‌کیا از میزبانی تاجیکستان
مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم امید بعد از حضور در تاجیکستان درباره تعاملی که با باشگاه‌های لیگ برتری برای در اختیار گذاشتن بازیکن انجام دادند، بیان کرد: «سعی کردیم تعامل خوبی با باشگاه‌ها داشته باشیم. با توجه به اینکه در شروع لیگ برتر هستیم، مشکلاتی وجود داشت. با این حال، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که هم به تیم‌ملی کمک شود و هم باشگاه‌ها متضرر نشوند.»
 او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که مسابقات ما در روزهای فیفا برگزار شود و اگر این اتفاق رخ دهد، شرایط بهتر خواهد بود. ما از هر بازی و تورنمنت باید برای پیشرفت استفاده کنیم تا به هدف اصلی خود دست پیدا کنیم.»
 مهدوی‌کیا با اشاره به میزبانی کشور تاجیکستان افزود: «شرایط در تاجیکستان ایده‌آل نیست، چون باید روی چمن مصنوعی بازی کنیم. حریفان ما سرمایه‌گذاری خوبی روی رده‌های پایه داشتند. در این بین تاجیکستان شاید جدی‌ترین حریف‌مان باشد که البته قابل احترام هم هست. این تیم چند بار ما را شکست داده و در جام‌جهانی هم حضور داشته است، اما با این حال، ما با تمام قوا مقابل حریفان ظاهر می‌شویم. هرچند زمان کمی در اختیار داشتیم، اما امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.»
 **برنامه بازی‌های تیم‌ملی امید در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا به شرح ذیل است:
دوشنبه ۳ آبان:
 ایران- نپال/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴: ۳۰ به وقت تهران)- استادیوم دوشنبه
 پنجشنبه ۶ آبان:
 لبنان- ایران/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴: ۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه
 یکشنبه ۹ آبان:
 ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی (۱۷: ۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه
 تیم فوتبال امید

 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1