تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۴۰۵۷۰
طرح برق امید؛

هزینه برق مشترکان کهگیلویه و بویراحمدی بخشیده شد

۰
هزینه برق مشترکان کهگیلویه و بویراحمدی بخشیده شد
کبنا ؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان از بخشودگی ۲۳ درصد از قبوض برق صادر شده در هفت ماهه گذشته سالجاری در این استان خبرداد.
به گزارش کبنا نیوز، جمال معتمدی زاده گفت: در هفت ماهه گذشته بیش از ۷۲۵ هزار قبض برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مشترکین خانگی صادر شده که از این تعداد، حدود ۱۶۵ هزار قبض آن شامل بخشودگی طرح " برق اُمید " شده است.
وی با برشمردن مزایای طرح "برق اُمید"، ادامه داد: طرح برق امید، با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسیده و تغییر نگرش مصرف کنندگان"بخش خانگی" به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کار‌های تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح، مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده و برای هر دسته، متناسب با منطقه جغرافیائی، الگوی مصرف برق تعیین می‌شود.
معتمدی زاده با تاکید براینکه مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه برق بهره مند می‌شون، بیان کرد: مشترکان کم مصرف حدود ۳۰ درصد از کل مشترکان را شامل می‌شوند که مصرف آن‌ها در حدالگوی کم مصرفی است و مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب می‌شوند.
وی افزود: "مشترکان صرفه جو" حدود ۵۵ درصد کل مشترکان هستند که تعرفه آن‌ها بدون تغییر است و با اقدامات بهینه سازی می‌توانند دردسته کم مصرفان قرار گرفته و مشترکان پُرمصرف هم که حدود ۱۵ درصد از مشترکان هستند، بیش از الگوی تعیین شده مصرف برق دارند که به آن‌ها شش ماه فرصت داده می‌شود با به کارگیری آموزش‌های بهینه سازی خود را به الگوی خوش مصرفی برسانند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار ریالی که شامل بخشودگی قبض مشترکین کم مصرف در این استان شده را ۱۱ میلیارد ریال عنوان کرد و اضافه کرد: تعداد مشترکان خانگی در این استان ۲۲۸ هزار و ۶۱۰ مشترک بوده که بیشترین مشترکین برق را شامل می‌شوند.
معتمدی زاده با بیان اینکه طرح "برق اُمید" ویژه مشترکین خانگی است، بیان کرد: مجموع مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۷ هزار و ۵۵ مشترک است.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1