کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

افت سرانه مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد

11 آبان 1400 ساعت 18:38

سید جواد هاشمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شاخص های ارزیای برای رشد و توسعه را ترویج و ارتقاع فرهنگ مطالعه، مانوس بودن با کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: کتاب و کتاب خوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، رشد آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به دنبال این باشیم که روش‌ها و راهکاری ارتقاع فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصاء و تقویت شود.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی، ایجاد انگیزه مردمی، فراهم کردن بسترها و امکانات برای تقویت و تعالی مبانی فكری و اعتقادی با فرهنگ مطالعه را یک وظیفه همگانی دانست و برلزوم ایجاد انگیزه و علاقه به مطالعه با روش‌ها و راهکارهای عملی در گسترش فرهنگ كتابخوانی تاکید کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی را نشانه رشد فرهنگی و ملی بیان کرد و اظهار داشت: بررسی و نقد مطالعه، کتاب و کتابخوانی و تولید محتوا و برنامه‌های تشویقی مورد توجه قرار بگیرد.
هاشمی، حمایت از مولفان، نویسندگان و ناشران را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در انجام تبلیغات، تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه داشته باشند و تلاش کنند.
وی به افت سرانه مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شرایط کرونایی کنونی اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به کتاب، تقویت فعالیت‌های انجمن‌های كتاب و كتابخوانی و به روز كردن منابع كتابخانه‌ها می‌تواند شرایط را بهتر کند.
هاشمی، هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هر جامعه‌ای که در جستجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گزاری کند.


کد مطلب: 440805

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440805/افت-سرانه-مطالعه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1