در پنجمین جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری؛
درخشش فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری
4 آذر 1400 ساعت 15:24
مراسم اختتامیه کشوری پنجمین جشنواره «نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری» با هدف تولید محتوای مناسب آموزشی و خلاق و نوآور پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.
مراسم اختتامیه کشوری پنجمین جشنواره «نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری» با هدف تولید محتوای مناسب آموزشی و خلاق و نوآور پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.
به گزارش کبنانیوز، دو تیم از شهرستان گچساران رتبههای برتر جشنواره «نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری» را از آن خود کردند؛ همچنین این دو تیم از مجموع 189 اثر به میزبانی استان خراسان رضوی نیز رتبه اول را کسب کردند.
رتبه اول فرایند سنجش عملکردی درس مطالعات اجتماعی به «فاطمه حسنپور»، «فرشته هاشمپور» و «رقیه مبارکی» رسید و همچنین «فرزانه هاشمپور»، «ناهید کشکولی» و «سیده معصومه شاهمیرنسب» درس هنر به صورت مشترک رتبه اول تدریس کشوری را از آن خود کردند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری، باید در محصول نهایی یعنی دانشآموزان و تغییر شیوه فکر کردن و سبک یادگیری آنها مؤثر باشد.
علیرضا کمرئی اظهار کرد: همکاران شرکت کننده در این جشنواره علاوه بر مشارکت در یک رقابت سالم علمی با هدف به نمایش گذاشتن توانمندیهای حرفهای خود، در راستای کیفیت بخشی به فرآیندهای یاددهی و یادگیری و ترویج روشهای خلاقانه در حیطه آموزش گام بر میدارند.
وی با بیان این که امیدواریم برگزاری این جشنواره کمک کند تا حرفهایتر عمل کنیم و اثربخشی فعالیتهای خویش را افزایش دهیم، تصریح کرد: حرفهای عمل کردن، بهرهوری و اثربخشی کار معلم را افزایش میدهد، برگزاری این جشنوارهها به معلمان کمک میکند ضمن خود آگاهی در مورد توان حرفهای خود آن را نقد و بهبود ببخشند، بهبود توان حرفهای معلمی نیز عاملی برای بهبود کیفیت اثربخشی یادگیری دانش آموزان به شمار میرود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز بیان کرد: خلاقیت امری ذهنی است و وقتی به محصول تبدیل می شود نوآوری متولد میشود، لذا ابتدا باید معلم هایی داشته باشیم که از هنر خلاقیتهای ذهنی در عرصههای مختلف بهره مند باشند.
کمرئی افزود: معلم ابتدا باید یادگیرنده خوبی باشد، نسبت به جمعآوری و طبقهبندی علمی اطلاعات همت کند، تا خلاقیت ذهنی داشته باشد و یادگیری خوبی ایجاد کند.
وی با بیان این که تلاش ما بهبود فرآیندهاست که آن تنها بخشی از نوآوری است، گفت: ما موظفیم دانش های مهارتی را آموزش دهیم دانش هایی که ثبات در یادگیری ایجاد می کنند. لذا باید به دنبال روشهای برویم که این دانش های را توسعه دهد تا دانش آموزان در یادگیری پایدار وارد شوند و مهارت یادگیری را بیاموزند، روش هایی که مبتنی بر مهارت و درگیری یادگیرنده در فرایند آموزش هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان این که دانشآموزان باید پرسشگر باشند و یادگیری عمیق داشته باشند و ایده های نوآورانه تولید کنند، گفت: برگزاری این گونه جشنوارهها باید در محصول نهایی یعنی دانش آموزان و تغییر شیوه فکر کردن و سبک یادگیری آنها مؤثر باشد، باید کیفیت یادگیری دانش آموزان را از طریق برگزاری این گونه جشنوارهها را افزایش دهیم.
قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزشوپرورش استان خراسان رضوی در این نشست ضمن تقدیر از تمامی همکاران فعال سراسر کشور که در زمینه تمهید مقدمات برگزاری این جشنواره تلاشی مضاعف داشتهاند و همچنین کلیه همکاران فعال در دبیرخانه این جشنواره و داوران، گفت: فرآیند آموزش و یادگیری شامل اجزای چون آموزش دهنده، مخاطب و محتوا است، معلم مهمترین جز است و میتواند عاملی مهم برای ایجاد تغییر و تحولات اساسی و موثر در فرایند آموزش و یادگیری باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از محاسن برگزاری اینگونه جشنوارهها شناسایی همکاران توانمند در سراسر کشور است.
بنا بر این گزارش، این جشنواره با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزشوپرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد.
کبنا را در اینستاگرام دنبال کنید؛
www.instagram.com/kebnanewsir
کد مطلب: 441690