کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

معارفه رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد ( + تصاویر )

17 آذر 1400 ساعت 18:58

مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری این استان برگزار شد.


مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون امور اقتصادی استانداری این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (چهارشنبه 17 آذر ماه 1400)  مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد. در ابتدای این جلسه محمد قائم کاظمی بیدک ریاست سابق جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار داشت: در استان ۳۰۰ تن عسل تولید می‌شود که اغلب این تولید به صورت خام فروشی انجام می‌شود، که جهاد دانشگاهی به صورت صد درصد فرآوری عسل را انجام می‌دهد.
وی به عملکرد خود در دوره ریاست بر جهاد دانشگاهی پرداخت و بیان کرد: در طول خدمت درمانگاه جهاد دانشگاهی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان راه‌اندازی شد و مرکز تخصصی ژنتیک جهاد دانشگاهی به دلیل کمبود اعتبارات در خرید یک دستگاه PCR در یک قدمی افتتاح است.
ریاست سابق جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان حدود دو میلیارد تومان در بخش معوقات اساتید بدهی داشت که این بدهی پرداخت گردید و هم‌اکنون ۱۹ میلیارد تومان در اعتبارات تخصیص داشته‌ایم.

در ادامه این نشست سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: امروز با اینکه جمهوری اسلامی در حوزه حکومت استقرار دارد اما با جامعه اسلامی فاصله دارد.
وی افزود: دلیل عمده عقب ماندگی جامعه در رسیدن به اهداف عدم شناخت صحیح حوزه‌های مختلف است، رویکرد نظام اسلامی آخرت محور و دنیا محور است و رویکرد نظام غرب دنیا محور است و برای تحقق دو محور در نظام اسلامی باید بر علم تکیه کنیم.
عسکری خاطرنشان کرد: مفهوم جهاد تلاش و کوشش است، اما این تلاش و کوشش نباید مبتنی بر تلاش فردی و دنیا محور باشد، این رویکرد باید مبتنی بر کار جهاد گروهی و علاوه بر دنیا محوری، آخرت محور نیز باشد.
وی بیان کرد: امروز اقتصاد ما آسیب دیده است و در اقتصاد رویکردها با واقعیت و جایگاه خود فاصله دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد نیازمند فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هستیم.
معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر قرار باشد با دست فرمان چهل سال گذشته پیش برویم در گام دوم انقلاب هیچ تغییر و تحولی صورت نمی‌گیرد، هدف مقام معظم رهبری از طرح بیانیه گام دوم انقلاب تغییر و تحول در رویکردها، اندیشه‌ها و حرکت فراتر از مسیرهای گذشته بوده‌است.
سید داوود موسویان سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خدمت در جهاد دانشگاهی یک توفیق می‌خواهد، مدیریت در جهاد دانشگاهی نیازمند تلاش است چرا که اعتبارات در این نهاد اعتبارات استانی است و کار کردن در سایه چنین اعتباراتی مستلزم تلاش بسیار است.
وی افزود: از همه چیز مهم‌تر در مسئولیت رعایت اخلاق است و در فعالیت خود هرگز نگاه سیاسی و منطقه‌ای نخواهم داشت.کما اینکه در گذشته هیچ وقت مسائل سیاسی و قومی مدنظرم نبوده است.
وی با بیان اینکه نگاه مدیران در جهاد دانشگاهی باید یک نگاه جهادی باشد و گفت: طرح‌های در دستور کار جهاد دانشگاهی برای تحقق نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و همچنین مجمع نمایندگان استان هستیم.
در پایان این آئین از خدمات سید محمد قائم کاظمی بیدک ریاست سابق جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر به عمل آمد و سید داوود موسویان به عنوان سرپرست این نهاد معرفی شد.






















کد مطلب: 442135

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442135/معارفه-رئیس-جهاد-دانشگاهی-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1