کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

براساس تازه‌ترین آمار منتشره مرکز آمار ایران؛

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه را تحمل کرده‌اند

همشهری آنلاین , 6 بهمن 1400 ساعت 23:00

براساس تازه‌ترین آمار منتشره مرکز آمار ایران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان  کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ۳۸.۵ درصد است.


براساس تازه‌ترین آمار منتشره مرکز آمار ایران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ۳۸.۵ درصد است.
به گزارش کبنا،‌ براساس تازه‌ترین آمار منتشره مرکز آمار ایران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان  کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ۳۸.۵ درصد است.
بعد از این استان،‌ استان های ایلام با ۴۹.۷ درصد،‌ زنجان با ۴۸.۳ درصد،‌ چهارمحال و بختیاری با ۴۶.۷ درصد و آذربایجان غربی با ۴۶.۳ درصد بیشترین نرخ تورم سالیانه را در ۱۲ ماهه منتهی به دی ماه ۱۴۰۰ تجربه کرده اند. 
۵ استان آذربایجان شرقی،‌لرستان،‌خراسان شمالی،‌ گلستان و کردستان نیز تورم های بیش از ۴۵ درصد را طی این مدت متحمل شده‌اند.
اما کمترین نرخ تورم سالیانه مربوط به استان‌های تهران و قم به ترتیب با ۳۹.۱ و ۳۸.۵ درصد است.
شهروندان این استان ها بالاترین نرخ تورم را تحمل کرده اند
جزییات نرخ تورم در استان‌های مختلف 
نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٢.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم  با ۳۸.۵ درصد است.
همچنین تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای کشور ٣٥.۹ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٤.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٢٨.۹ درصد است.
وضعیت نرخ تورم خانوارهای شهری
در دی‌ماه امسال بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به تهران با ٣.٩ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به زنجان با منفی چهار دهم درصد است.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٥.۸ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٢.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٢٨.٤ درصد است.
نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤١.۸ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان‌های زنجان و ایلام با ۴۹ درصد و  کمترین آن مربوط به  استان قم با ٣٨.٥ درصد است.
نرخ تورم خانوارهای روستایی در دی ۱۴۰۰
در دی‌ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌های تهران و بوشهر با ٣.٦ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خوزستان با منفی نیم درصد است.
تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ۳۶.۵ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با ٤٧.١ درصد و کمترین آن مربوط به استان همدان با ٢٦.٣ درصد است.
 نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۵.۸ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با ٥٣.٦ درصد و کمترین آن مربوط به استان­‌ سیستان و بلوچستان با ٣٩.٨ درصد است. 


کد مطلب: 443995

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443995/کهگیلویه-بویراحمدی-ها-بیشترین-نرخ-تورم-۱۲-ماهه-تحمل-کرده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1