کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آقای رئیسی! لطفاً به سامانه‌ی انتخاب مدیران هم نگاهی بیاندازید

7 بهمن 1400 ساعت 10:15

اگر می‌خواهید سایر مدیران را نیز مثل مدیران منتخب و به سیاق آنها انتخاب کنید لطفاً دست نگه دارید همان مدیران خسته‌ی دولت قبل به مراتب بهترند. شعار دادید سامانه تعریف کردم، چنین می‌کنم چنان می‌کنم. در صورتی‌که لابیگری در انتخاب مدیران بیداد می‌کند. نمایندگان مجلس به یک طرف می‌کشند، استاندار به یکطرف می‌کشد، نهادهای نظامی و امنیتی به یکطرف می‌کشند، جبهه‌ی پایداری به یکطرف می‌کشد. بعد که می‌پرسیم این مدیر منتخب کیست؟


یادداشت ارسالی؛ درسال 1399، اکثر نطق‌های جناب آقای رئیسی را گوش دادم. در سه ماهه‌ی اول سال 1400 با دقت مضاعف صحبت‌ها و نشست‌های ایشان را پیگیری می‌کردم چون رنگ و بوی انتخاباتی داشتند و خردادماه که حضور ایشان بعنوان کاندیدا قطعی بود بلااستثناء اخبار ایشان را حلاجی می‌کردم. بالاخره در انتخابات 28 خردادماه 1400 با مشارکت نیمی از واجدین شرایط رأی در انتخابات، حدود 18 میلیون نفر، به آقای رئیسی رأی دادند و ایشان را رئیس «جمهور» کردند. شعارهای بسیار زیبایی در ایام تبلیغات شنیدم. نظیر سرو سامان دادن به وضع بورس، انتخاب مدیران بر اساس شایستگی، بهبود معیشت مردم، ارتباط مناسب با جهان و ... البته پربیراه است اگر انتظار داشته باشیم که شرایط اسفناک اقتصادی، ظرف دو ماه و سه ماه درست گردد اما انتظار نظارت بسیار بهتر بر قیمت‌ها را داریم. ما منتظریم ببینیم که رئیس جمهور منتخب‌مان حریف مافیای ایرانخودرو و سایپا می‌شود؟! و اما مقصود بنده از این وجیزه آنست که شعار انتخاب مدیران براساس شایستگی چقدر محقق شد؟ ایشان در نطق تلویزیونی پنجم بهمن ماه گفتند: مدیران را اتوبوسی عوض نمی‌کنم. این صحبت خود جای بحث دارد که مگر همین مدیران خسته و بی‌انگیزه‌ی دولت آقای روحانی، بانی وضع موجود نیستند پس اگر دنبال تغییر وضع موجود هستند لازم بود که خیلی سریعتر عوض می‌شدند.
اما بعنوان یک فرهنگی زجرکشیده به کاندیدای منتخبم چند پیشنهاد دارم:
ا) برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ی بدخواهان، شمرده‌تر صحبت کنند تا کمتر دچار اشتباه لفظی و نگارشی شوند.
2) تیم اقتصادی ایشان هماهنگ نیست، برنامه‌ی مدون ندارد و هر کدام خود یک رئیس جمهور هستند.
3) اگر می‌خواهید سایر مدیران را نیز مثل مدیران منتخب و به سیاق آنها انتخاب کنید لطفاً دست نگه دارید همان مدیران خسته‌ی دولت قبل به مراتب بهترند. شعار دادید سامانه تعریف کردم، چنین می‌کنم چنان می‌کنم. در صورتی‌که لابیگری در انتخاب مدیران بیداد می‌کند. نمایندگان مجلس به یک طرف می‌کشند، استاندار به یکطرف می‌کشد، نهادهای نظامی و امنیتی به یکطرف می‌کشند، جبهه‌ی پایداری به یکطرف می‌کشد. بعد که می‌پرسیم این مدیر منتخب کیست؟
هیچکس مسئولیت انتخابش را برعهده نمی‌گیرد. تکلیف نیروهای انقلابی و پاکدست و کارآمد که لابی حمایتی ندارند چه می‌شود؟
آیا شایسته گزینی اینگونه هست؟
انتظار ما از شما، رجوع به آرمان‌های انقلاب، منویات مقام معظم رهبری، توجه به شعارها انتخاباتی و بخصوص انتخاب مدیران شایسته و کارآمد هست. دردها بسیار است اما در دل خود تحمل می‌کنم شاید خناسان سوء استفاده کنند.
آرزوی سربلندی برای شما دارم.
فرهنگی دلسوز
سید مجید میری
 


کد مطلب: 443997

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/443997/آقای-رئیسی-لطفا-سامانه-ی-انتخاب-مدیران-هم-نگاهی-بیاندازید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1