تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۴۴۰۰۳
در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

افزایش 10 برابری اومیکرون در کهگیلویه و بویراحمد طی یک هفته / اومیکرون 5 برابر دلتا سریعتر سرایت می کند / مردم از همدیگر مراقبت کنند / اسفندماه و عید نوروز اوج «پیک اومیکرون» است

۴
۲
افزایش 10 برابری اومیکرون در کهگیلویه و بویراحمد طی یک هفته / اومیکرون 5 برابر دلتا سریعتر سرایت می کند / مردم از همدیگر مراقبت کنند / اسفندماه و عید نوروز اوج «پیک اومیکرون» است
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرایط این استان را به لحاظ شیوع کرونا بحرانی خواند و گفت: امروز از 90 نفر تست کرونا، 72 نفر از آنها به سویه اُمیکرون مبتلا شدند که این نشان دهنده یک وضعیت بحرانی و روند بالای شیوع این بیماری است.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 7 بهمن ماه 1400) ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. احمدزاده در این نشست، شرایط استان را بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه و ادارات استان الزامی است.
احمدزاده اظهار کرد: اومیکرون از شهرستان گچساران شروع شد، با این حال رشد آلودکی اومیکرون در بویراحمد افزایش یافته است، اومیکرون در استان در حال فراگیر شدن است، به ترتیب در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه آلوده به اومیکرون شده است.
وی افزود: وضعیت به گونه ای است که از 90 تست تشخیصی کرونا، 70 نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند، سرعت سرایت این سویه از سویه هم بسیار بالا است، و از سویه دلتا 5 برابر سریع تر سرایت می کند.
احمدزاده گفت: در حال خارج شدن از از وضعیت آبی هستیم و به رنگ زرد نزدیک می شویم، وقتی استانی درگیر اومیکرون شود، مراحل رنگ بندی ها بی اثر است، و باید گفت به محض غالب شدن اومیکرون باید وضعیت قرمز اعلام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نگرانی ما بخاطر بیماری کرونا نیست، بلکه به خاطر شیوع اومیکرون است.
احمدزاده بیان کرد: به دلیل وضعیت آبی، مدتی تجمعات استانی به وضعیت عادی برگشته بود، اما در وضعیت فعلی باید از تجمعات پرهیز شود، مجالس ختم و عروسی باید کنترل شود، نهادهای متولی از تجمعات جلوگیری کنند، شرایطی پیش بیاوریم که جلوی گسترش فوق العاده را بگیریم.
احمدزاده بیان کرد: این پیش بینی هست که دو هفته آخر بهمن ماه وارد پیک اومیکرون می شویم، و این پیک تا بعد از عید نیز خواهد بود.
استاندار اظهار کرد: همه دستگاه های دولتی وظیفه دارند از روز شنبه کنترل های لازم را برای ورود کارکنان داشته باشند، درب ورودی ساختمان های کنترل شود، شرایط را برای دیگر کارمندان ایمن شود.
وی افزود: مردم هوشیار باشند، از ماسک استفاده شود و فاصله اجتماعی رعایت شود، کسانی که مشکوک هستند به ادارات و بیرون از منزل نروند.
وی گفت: برای دورکاری کارمندان فعلا تصمیمی گرفته نشده، راجع به مدارس و دانشگاه ها، شرایط تحصیل حضوری تغییری نکرده، تا زمانی که ستاد کرونای کشور تصمیم گرفته شود. با این حال انتظار هست کلاس های درس با حداقل دانش آموز برگزار شود و خانواده ها رعایت کنند که دانش آموزان ماسک زدن را رعایت کنند.
احمدزاده اظهار کرد: جلسات اداری با حداقل اعضا تشکیل شود، جلسات با پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دادگستری، نیروی انتظامی به تجمعات ورود کنند و کنترل کنند.
وی گفت: هفته پیش آمار اومیکرون 7 نفر بود، الان از 90 تست 72 نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند، تغییر یک هفته ای به این شدت دور از انتظار بود، این نشان دهنده  این است که استان به شدت دارد درگیر می شود.
وی گفت: مردم مراقبت کنند، مراقبت ها هم به این شکل است که مردم از تجمعات دوری کنند، کسانی که واکسن نزده اند واکسن خود را تزریق کنند. آماری که وجود دارد این است که افرادی که تا دو دوز واکسن زده اند مرگ و میر بسیار پایین می آید و همینطور کسانی که سه دوز واکسن زده اند بیماری بسیار سبک تری را تحمل می کنند.
احمدزاده اظهار کرد: شهرستان هایی که پزشک متخصص ندارند، علوم پزشکی تلاش کند که این مشکلات رفع شود.
استاندار گفت: در اسفندماه و عید در اوج بیماری خواهیم بود، مردم همکاری داشته باشند که بدون تلفات جانی از این پیک عبور کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندارمحترم!
شعاردادن خیلی راحت هست.
ازحضرتعالی در مورد معرفی بعضی از گزینه های مدیرکلی سوال شد ،گفتید که نمیشناختم بواسطه‌ی معرفی دوستان معرفی کردم.
وای بحال ما مردم که منتظر مدیریت این مدیران سفارشی و بدون شناخت ،هستیم.
داریم از دولت پشیمان میشویم.
Iran, Islamic Republic of
مدارس را تعطیل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
مهجلو
Iran, Islamic Republic of
در تمام دنيا مبتلایان به اومیکرون سنین ۸تا ۱۵ ساله اند چرا مدارس تعطیل نمی‌شود تا ما شاهد مرگ و میر نباشیم جنابعالی نماینده هیات دولت در استان هستی با یک دستور مختصر و مفید و عاقلانه نسبت به تعطیلی مدارس اقدام نمائید تا مشکلات حل و فصل گردد.
Iran, Islamic Republic of
ستاد کرونا بعد از دادن کارنامه ها که جیب ملترو مدارس خالی کردن تعطیل میکنه
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
1