کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیشموک شهرستان کهگیلویه؛

مرثیه‌ای بر گریه استاندار؛ دل مجال پایمال درد بود

21 اسفند 1400 ساعت 3:52

آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گریه‌هایتان برای مردم دیشموک کارساز نیست. برنامه عملیاتی و تخصص اعتبار کافی راه نجات دیشموک از بن‌بست‌هاست.


آقای استاندار، گریه‌هایتان برای مردم دیشموک کارساز نیست. برنامه عملیاتی و تخصص اعتبار کافی راه نجات دیشموک از بن‌بست‌هاست.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه (20 اسفند ماه 1400) به بخش دیشموک سفر کرد. وی بعد از بازدید از مناطق مختلف این بخش وقتی که خبرنگاران به سمت او می‌روند، جلوی دوربین قرار می‌گیرد و از شدت محرومیت و فقر بخش دیشموک و مردم آن گریه کرد و در حالی که گریه می‌کرد، عبارات زیر را بیان می‌کرد و می‌گفت: «باید به مردم خدمت کنیم. من از همکاران می‌خواهم که همه پای کار بیایند. من از همه می‌خواهم که کمک کنند. بخدا مشکلات مردم را باید بیایید، اینجا ببینید. مشکلات مردم به این ور و آن ور نیست. باید جهادی کار کرد. زنی که می‌آید، جلوی مسئولان التماس می‌کند، زندگی ندارد، نه پول و نه شغل دارد. باید برای مردم کار کرد.»
            
کلیپ گریه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر محرومیت و فقر در دیشموک به سرعت در فضای مجازی، اینستاگرام و سایت‌های خبری منتشر شد و سئوالاتی را هم در ذهن من و خیلی‌ها ردیف کرد. قبل از اینکه پرسش‌های ذهنمان را طرح کنیم به پیامدهای منفی گریه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید توجه کرد. مردم مهمان‌دوست، فروتن و انسان‌دوست دیشموک سال‌ها است که بغض‌های رسیده ناشی از درد محرومیت این منطقه را فریاد می‌زنند و یا در گلویشان خفه می‌کنند. بارها از تریبون‌های مختلف روایت‌های دردناک فقر، محرومیت و ترک تحصیل و خودکشی دانش‌آموزان این دیار بازخوانی شد. صدای گریه‌های مادران این شهر، تمام سرزمین را برداشت. رسانه‌های مظلوم کهگیلویه و بویراحمد با اندک بضاعت‌شان پای مسئولان عالی رتبه و استانداران پیش از تو را به این دیار کشانده بودند. دیگر نیازی به گریه و خواهش شما نبود. گریه‌ها را کرده بودیم. الان روز اقتدار و عصبانیت بود نه گریه و التماس. متأسفانه عیان بود که همچون سفرهای قبلی‌ات به مناطق دور افتاده، بدون شناخت کافی به دیشموک رفته بودی. چرا که اگر اطلاعات لازم را به همراه داشتی، الان باید به جای گریه، معاون عمرانی‌‌ات، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مدیران همراهت را به خط می‌کردی و داد این مردم سخت کوش و محروم را از آنها می‌ستاندی. باید سئوال می‌کردی که اعتبارات محرومیت زدایی چگونه و بر اساس کدام شاخص‌ها توزیع شده است که دیشموک فراموش شد و یا خیلی مورد توجه قرار نگرفت. آقای احمدزاده باید بجای گریه بر سر مدیرکل راهداری فریاد می‌زدی که چرا پای درد راه‌های ارتباطی دیشموک را به صحن علنی شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی نکشانده بود. به نظر می‌رسد که گریه‌های شما هم من و هم شاید مردم دیشموک و خیلی‌های دیگر را امیدوار که نکرد بلکه گرد یاس را بر کالبدمان پاشید.
آقای احمدزاده؛ متأسفانه اینگونه متوجه شده‌ایم که در این 6 ماه مسئولیت‌تان هنوز از خیلی جاها بی‌اطلاع هستید و یا داده‌های مکفی را به شما نداده‌اند که اینگونه صدای گریه‌تان از پشت میکرفون صدا و سیما می‌آید. فرماندارتان در کهگیلویه به چه کاری مشغول است؟ 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آیا از آسیب‌های اجتماعی این بخش برای شما سخنی گفته‌اند؟ آیا مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی شما را همراهی می‌کردند؟ آیا از معاون سیاسی و اجتماعی خود و سایر مدیران حوزه اجتماعی‌تان خواسته‌اید که اقدامات فرهنگی و آموزشی شان را در دیشموک برای‌تان تشریح کنند؟ به نظر می‌رسد، دانستنی‌هایتان از دیشموک کافی نبود، چرا که اگر همه چیز را می‌دانستید خون گریه می‌کردی! آقای استاندار بجای گریه، استانداران، مدیران و مسئولان گذشته تا کنون را که در حق دیشموک کوتاهی و سهل‌انگاری کرده‌اند و به وظایف اداری و قانونی‌شان عمل نکرده‌اند را برکنار و دادگاهی کنید. دیشموک نیاز به برنامه عملیاتی و بودجه دارد نه ...
بگذریم، دل مجال پایمال درد بود. البته بازهم دم شما گرم که از دیدن فقر و محرومیت مردم دردتان آمد.


کد مطلب: 445699

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445699/مرثیه-ای-گریه-استاندار-دل-مجال-پایمال-درد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1