کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خواهرم و دخترم؛ این نامه ‏را برای امان ماندن شما نوشتم و شما بحمدللَّه فرزند اسلام هستید

نامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به دختران ایران زمین؛ چرا خود را ارزان برابر هر چشمی قرار دهید؟

2 مرداد 1401 ساعت 23:52

نامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به خواهران و دختران با موضوع گوهر پاکی و پاکدامنی منتشر شد.


نامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به خواهران و دختران با موضوع گوهر پاکی و پاکدامنی منتشر شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی، مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز، در نامه‌ای به دختران ایران اسلامی، غفلت را به عنوان بزرگترین خطر برای انسان عنوان کرد.
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به شرح ذیل می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
گوهر پاکی و پاکدامنی
خواهرم و دخترم!
چون نمی‌ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‏‌های علمی و فنی دوری می‌‏کنم و ساده و خودمانی حرف می‌‏زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم. سالهاست شب‏‌های جمعه در تلویزیون منزل شما هستم.
خواهرم و دخترم! غفلت بزرگترین خطر برای انسان است.
غفلت از خدا و قیامت؛
غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‏ها و کرامت‌‏های انسانی؛
غفلت از جامعه، دوستان و محرومان‏؛
و غفلت از توطئه‌ ها و طرفندهای دشمنان.
خواهرم و دخترم!
هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست.
دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می‌‏کند.
دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می‌شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‏ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست.
دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‏کنیم.
اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود.
دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد.
خواهرم و دخترم!
آیا تاکنون به این سوالات فکر کرده‌اید:

۱٫ چرا دشمنان اسباب پیشرفت‌‏های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‌سازد، بخشش می ‏کنند؟
۲٫ در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی‌‏حجاب؟
۳٫ اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‌کنند یا عناصر سست‏ ایمان؟
۴٫ در همه جوامع بشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
۵٫ اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‌کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‏تر و از چشم هوسبازان‏ به دور بوده است؟
۶٫ آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‏گرایی، گناه و بی ‏بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟
خواهرم و دخترم،
حجاب از ضروریات دین است و شما بحمدللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی‏ترین درجات علمی رسیده‌اند و با حضور خود در عرصه‏ های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست.
خواهرم و دخترم،
اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی‌‏توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم‏چرانان هرزه است.
خواهرم و دخترم،
مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی‌‏دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‏ نمی‌دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‏ می‏ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‏‌خواهد؟
خواهرم و دخترم،
اگر جلوه‏ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‏گری خود، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.
خواهرم و دخترم،
لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‏ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت.
خواهرم و دخترم،
مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول ‏خورده‌اند. خیال می‌‏کنند بی‌‏حجابی نشان تمدن است یا گمان می‌‏کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می‌ کنند جلوه‏ گری گناه ساده‏ ای است، ولی نمی‏ دانند چه بسا آرامش خانواده‌ای را به نگرانی تبدیل می‌‏کند.
این نامه ‏را به خاطر در امان ماندن شما و جامعه از خطرات غفلت و وسوسه‌های شیطان نوشتم؛ یک بار دیگر آن را بخوانید و اگر مفید دیدید به دیگران نیز بدهید. اگر مرا معلم خود می‌دانید، حق معلمی را با نماز و تقوا و قرب به خدا ادا فرمایید.


کد مطلب: 450709

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450709/نامه-حجت-الاسلام-والمسلمین-قرائتی-دختران-ایران-زمین-چرا-خود-ارزان-برابر-چشمی-قرار-دهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1