کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در صحن علنی مجلس مطرح شد

موحد در نطق میان دستور: تورم و گرانی‌های افسارگسیخته با شعار‌های دولت مردمی فاصله زیادی دارد / احداث سد آبریز خواسته به حق و قطعی موکلین بنده است / برخی با تبلیغات منفی و دادن اطلاعات و آدرس‌های غلط سعی تشویش اذهان عمومی می‌کنند

12 مرداد 1401 ساعت 15:26

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: برخی تصمیمات نادرست درسطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نه تنها به عملی شدن شعار‌های رئیس جمهور کمکی نکرده بلکه فشار را به مردم بیشتر کرده است.


نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: برخی تصمیمات نادرست درسطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نه تنها به عملی شدن شعار‌های رئیس جمهور کمکی نکرده بلکه فشار را به مردم بیشتر کرده است.
‏به گزارش کبنا، سید محمد موحد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت فرازی از زیارت عاشورا، در نطق میان دستور خود گفت: ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت عرض کرده و درگذشت عده کثیری از هموطنان در سیل اخیر کشور را به محضر ملت شریف و صبور ایران اسلامی عرض تسلیت و تعزیت دارم.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس افزود: در شرایط کنونی و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن‌سازی و توسعه متوازن و توجه به معیشت عموم به ویژه طبقات آسیب‌پذیر، شایسته است دولت با جدیت تمام در برنامه‌ریزی اقتصادی اهتمام ورزد و با رویکردی جهادی و انقلابی در تراز شعار دولت، نسبت به گره گشایی از مشکلات مردم، مهار تورم طاقت‌فرسا و افسارگسیخته اقدامی عاجل به عمل آورد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهکیلویه و بویراحمد در مجلس یازدهم با اشاره به سفر مسولان به حوزه انتخابیه‌اش، تأکید کرد: لازم است از سفر ریاست مجلس و رؤسای کمیسیون‌های انرژی، کشاورزی، صنایع و عمران و همچنین مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس بنیاد مسکن، رؤسای سازمان‌های امور عشایر و منابع طبیعی به استان و شهرستان‌های حوزه انتخابیه تشکر کنم، ‌امیدوارم هرچه سریعتر آثار مثبت این سفر‌ها دیده شود.
وی ادامه داد: حوادث سیل اخیر ضمن داغدار کردن خانواده‌های بسیاری در سطح کشور، تاکنون به زیرساخت‌های ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده خسارت‌های زیادی وارد کرده است. متأسفانه هنوز آثار سیلاب سال گذشته در حوزه انتخابی پابرجا مانده و دولت به تعهدات خود عمل نکرده است که سیل جدید از راه رسید و خسارات را صدچندان و بر اساس برآورد اولیه، قریب هزار میلیارد تومان خسارت و امکانات عمومی، باغات، کشتزار‌ها، فعالین بخش کشاورزی و دامداری و اموال شخصی مردم استان تحمیل کرده است.
موحد درادامه با بیان اینکه مردم از عملی نشدن وعده جبران خسارات سیل قبلی، دلخور و نگران هستند، مطرح کرد: ضمن تشکر از دستگاه‌های امدادرسان، سپاهیان عزیز، ارتشیان دلاور، بسیجیان قهرمان؛ از دولت انتظار می‌رود امکانات و نیازمندی‌های مردم را به صورت فوری به استان گسیل دارند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با انتقاد از گرانی اقلام مصرفی مردم مطرح کرد: آقای رئیس جمهور؛ تورم و گرانی‌های افسار گسیخته با مرامنامه و شعار‌های دولت مردمی فاصله زیادی دارد و صد البته کار‌های بزرگ را آدم‌های بزرگ انجام می‌دهند؛ اما متأسفانه برخی اقدامات در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نه تنها به عملی شدن شعار‌های رئیس جمهور کمکی نکرده است؛ بلکه با بی‌برنامه گی و تصمیمات نادرست فشار را به مردم بیشتر کرده، غافل از اینکه مردم بیش از این تحمل فشار گرانی و تورم را ندارند؛ لازم است رئیس‌جمهور محترم چاره های‌اندیشد.

موحد با اشاره به اهم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه، خاطرنشان کرد: آقای محرابیان وزیر نیرو؛ بهترین و مهمترین راه برون رفت از بحران کم آبی و اشتغال جوانان حوزه انتخابیه‌ام، احداث سد آبریز است که خواسته به حق و قطعی موکلین بنده است که متأسفانه برخی با تبلیغات منفی و دادن اطلاعات و آدرس‌های غلط سعی در تشویش اذهان عمومی دارند؛ از طرفی علیرغم کسب مجوز‌های لازم، در راه اجرایی شدن آن تعلیق ایجاد شده است، انتظار می‌رود که با نگاه واقع بینانه و کارشناسی، مراحل اجرایی آن شتاب گیرد و مردم حوزه انتخابیه از حق مسلم خود بهره‌مند شوند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: فراموش نکنیم؛ عدد تولید آب در کهگیلویه و بویراحمد در زیرحوضه مارون_جراحی دو و نیم میلیارد مترمکعب است در صورتی که فقط ۱۴ درصد یعنی ۳۴۹ میلیون مترمکعب به استان تخصیص داده شده است که آن هم محقق نگردید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات بی‌آبی در حوزه انتخابیه‌اش، مطرح کرد: درحالیکه که حداقل آب مورد نیاز حوزه انتخابیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است؛ استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ میلیارد مترمکعب بارندگی و هشت و نیم میلیارد مترمکعب روان آب شاهد کمترین استفاده از این منابع آبی است؛ به گونه‌ای که از ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد، فقط ۳۰ درصد آن آبی است و اکنون ۱۲۰۰ روستا‌ی استان با تنش آبی مواجه بوده و ۳۰۰ روستا با تانکر تأمین آب می‌شود.
وی با بیان اینکه متأسفانه سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از بارش‌ها و منابع آبی فقط سیلاب است و تخریب زیرساخت‌ها، ادامه داد: احداث چنین شرایطی با تخفیف ۱۳۵ میلیون متر مکعب آب می‌تواند سیلاب‌ها و روان آب‌ها را در خود جای داده و مهار کند، اما تعلل وزارت نیرو و شخص وزیر جای سؤال است؛ در صورت نیاز برخی پشت پرده‌های کم توجهی این وزارتخانه را افشا خواهم کرد باید خواب راحت نداشت که بسیاری از طرح‌های مورد مطالعه یا اجرای آب استان وارد دهه دوم و سوم شده است؛ اما اکثرا به ۵۰ درصد پیشرفت هم نرسیده‌اند.
موحد تأکید کرد: پروژه‌های آبرسانی به ۴ شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق، آب کشاورزی حومه غربی، آبرسانی به بهمئی، تونل آب موگرمون به لنده نباید قربانی کم توجهی وزارت نیرو شود.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس تصریح کرد: وزارت کشور و دولت برای توجه بیشتر به جامعه، فرایند ایجاد شهرستان‌های چارؤسا و دیشموک و بخش‌های دشمن زیاری و رود تلخی و حومه غربی را تسریع بخشد. پتروشیمی دهدشت علیرغم فعالیت‌های دو سال اخیر نیازمند عزم جدی‌تری است که‌امیدوارم با سفر رئیس مجلس و "علی عسگری" و مشاهده این پروژه از نزدیک شتاب چشمگیری داشته باشد. 


کد مطلب: 451045

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451045/موحد-نطق-میان-دستور-تورم-گرانی-های-افسارگسیخته-شعار-های-دولت-مردمی-فاصله-زیادی-احداث-سد-آبریز-خواسته-حق-قطعی-موکلین-بنده-برخی-تبلیغات-منفی-دادن-اطلاعات-آدرس-های-غلط-سعی-تشویش-اذهان-عمومی-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1