تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۵۱۵۵۳
کبنا گزارش می دهد؛

ماجرای قطع درختان حاشیه شهر دوگنبدان در دست پیگیری

۱
۱
ماجرای قطع درختان حاشیه شهر دوگنبدان در دست پیگیری
کبنا ؛
در روزهای اخیر ویدیو و عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از قطع درختان اکالیپتوس در جاده گچساران به بهبهان حدفاصل شهر دوگنبدان بود که با واکنش، اعتراض و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی همراه بود.
در این ویدیو و تصاویر قطع شمار زیادی از درختان اکالیپتوس در فضای مجازی این شهرستان منتشر شد که بسیاری با پست و توئیت‌های خود در فضای مجازی خواهان برخورد با مسببین حادثه شدند و هر کدام نیز یکی از ارگان‌های این شهرستان را خطاب قرار داده و آنها را مقصر بریدن این درختان اعلام می‌کردند.
پیگیری‌های خبرنگاران برای مشخص شدن علت این ماجرا که در جاده گچساران به بهبهان ۵ کیلومتری شهر دوگنبدان اتفاق افتاده بود در گفت و گو با یکی از مسوولان این شهرستان سرانجام به نتیجه رسید.
شهردار دوگنبدان نیز این جریان را در دست پیگیری قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یعقوب عوض زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مدیر مسئول خبرگزاری کبنا نیوز و همشهریان عزیز و دوست داران محیط زیست و با تشکر از تمامی کسانی که در خصوص خبر قطع درختان در حاشیه راه گچساران به بهبهان دغدغه دارند و پیگیر هستند . به اطلاع همه عزیزان می رساند که درخت های اوکالیپتوس در طرح کمربند سبز توسط اداره راه و به جهت زیبا سازی حاشیه راه و همچنین با توجه به نزدیک بودن به محدوده شهر جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه کاشته شده و هیچ فعال محیط زیستی در کاشت آنها نقشی نداشته که بعد از گذشت چندین سال این درختان بسیار بزرگ شده و شاخه‌ای آنها توسط باد شکسته و برای کاربران جاده‌ای ایجاد خطر میکردند و گاه راه را مسدود کرده که عوامل راهداری نسبت به رفع انسداد اقدام می‌نمودند تا اینکه در طوفان روز پنجشنبه مورخ 1401/5/21 مسیر امام زاده جعفر و چهار بیشه با شکسته شدن شاخه های این درختان کاملا مسدود گردید که با کمک عوامل راهداری ، پلیس راه و جمعی از مردم عبوری این مسیرها آزاد شدند . و لذا به جهت ایمن سازی مسیر و جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده و به خطر افتادن جان هم وطنان مجبور به هرس این درختان در ارتفاع سه تا چهار متری از سطح زمین شده ایم ( نه قطع آنها) و ان شااله با توجه به ماهیت رشد درخت اوکالیپتوس در دو سه ماه آینده مجددا جوانه زده و زیبایی آنها دو چندان خواهد شد. در ضمن تصاویر مستند انسداد راه توسط شاخه های این درختان موجود است که آماده این آن را در اختیار خبرگزاری ها بگذاریم.
با کمال احترام
یعقوب عوض زاده
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1