کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حوزه اقتصادی /

چرا خرید گوشی A71 اشتباه است؟

28 مرداد 1401 ساعت 15:11

سه سال از عرضه A71 می‌گذرد، اما هنوز آن را در ویترین موبایل‌فروشی‌ها می‌بینیم. سامسونگ جدید‌ترین نسخه این گوشی را اخیرا روانه بازار کرد.


سه سال از عرضه A71 می‌گذرد، اما هنوز آن را در ویترین موبایل‌فروشی‌ها می‌بینیم. سامسونگ جدید‌ترین نسخه این گوشی را اخیرا روانه بازار کرد.
قیمت گوشی A71 در بازار موبایل تهران از سوی فروشنده‌ها بین ۱۰ تا ۱۰.۵ میلیون تومان اعلام می‌شود. مدلی که پاییز سال ۹۸ معرفی شد و الان می‌شود با پرداخت دو میلیون تومان بیشتر سراغ نسخه جدید آن یعنی گلکسی A73 5G رفت که در تمام آیتم‌ها مچ A71 را می‌خواباند. در همین برند سامسونگ می‌شود با پول گلکسی A71 به گلکسی A53 5G فکر کرد. این یکی تقریبا شش ماه است که وارد بازار شده و نسبت به گلکسی A71 پردازنده، باتری و صفحه نمایش بهتری دارد. بین محصولات شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این مدل هم درقیاس با A71 سامسونگ حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.
A73 5G یا A71
قیمت گوشی A71 تقریبا ۱۰.۵ میلیون تومان است و با دو میلیون بیشتر، می‌شود A73 5G را خرید. همین دو میلیون تومان باعث می‌شود علاوه بر داشتن یک گوشی با قابلیت پشتیبانی از ۵G، دوربین، پردازنده و صفحه نمایش بهتری داشته باشید و ظرفیت باتری موبایلتان بیشتر باشد. گلکسی A73 5G که جدید‌ترین نسخه گوشی A71 به‌شمار می‌رود و کمتر از شش ماه پیش رونمایی شده، دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل دارد و این عدد برای دوربین اصلی گوشی A71 سامسونگ ۶۴ مگاپیکسل است. در بخش پردازنده، سامسونگ به‌جای تراشه هشت نانومتری اسنپدراگون ۷۳۰ در گوشی A71، از تراشه شش نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ ۵G در پردازنده گلکسی A73 5G استفاده کرده است. باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت گلکسی A73 5G نسبت به باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت گوشی A71 برتری بعدی است و مقایسه نمایشگر سوپر AMOLED پلاس با نمایشگر سوپر AMPLED تیر آخر را به پیکره گلکسی A71 وارد می‌کند.

A53 5G یا A71
قیمت گوشی A71 اختلاف زیادی با گلکسی A53 5G سامسونگ ندارد. فروشنده‌های موبایل الان قیمت گوشی A71 را با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه موقت هشت گیگابایت بین ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند و می‌شود با پرداخت ۱۱ میلیون تومان بیشتر، سراغ گلکسی A۵۳ رفت که با نسل پنجم اینترنت سازگار است. مهمترین برتری گلکسی A53 5G نسبت به گلکسی A71 بهره بردن از تراشه اصلی پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ در بخش پردازنده است. درحالی که دو سال قبل از رونمایی گلکسی A۵۳، یعنی در سال ۲۰۱۹ سامسونگ از تراشه هشت نانومتری اسنپدراگون ۷۳۰ در طراحی گوشی گلکسی A71 استفاده کرد. ظرفیت پنج هزارمیلی‌آمپرساعت گلکسی A53 5G برتری بعدی آن مقابل گوشی A71 به‌شمار می‌رود. هر دو مدل در بخش دوربین رقابت نزدیکی دارند، چون از حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل بهره می‌برند و کنار این دوربین، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، پنج مگاپیکسل ماکرو و پنج مگاپیکسل تشخیص عمق دیده می‌شود. صفحه نمایش سوپر AMOLED نیز در هر دو مدل مشترک است. هر چند کوچک شدن دو‌دهم اینچی سایز نمایشگر گلکسی A53 5G باعث می‌شود تا تراکم پیکسل آن نسبت به صفحه نمایش گوشی A71 بیشتر باشد.
ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی یا A71
قیمت گوشی A71 معادل ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی است. بیشترین قیمت گوشی A71 در بازار موبایل تهران حدود ۱۰.۵ میلیون تومان اعلام شده و با همین پول می‌شود ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی را خرید که از ۵G پشتیبانی می‌کند. گلکسی A71 در سال ۲۰۱۹ و ردمی نوت 11 پرو پلاس دو سال بعد روانه بازار شدند و با مقایسه آن‌ها کفه ترازو به سمت محصول چینی سنگینی می‌کند. ردمی نوت 11 پرو پلاس درحالی از تراشه شش نانومتری مدیاتک Dimensity ۹۲۰ سود می‌برد که سامسونگ در طراحی گوشی A71 از تراشه هشت نانومتری اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده کرده است. باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت دومین برتری مهم گوشی چینی مقابل گلکسی A71 به‌شمار می‌رود. ظرفیت باتری گوشی A71 چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. از شارژر ۱۲۰ وات ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی هم نباید غافل شویم. سریعترین شارژر فعلی دنیا که با استفاده از آن باتری گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی ظرف ۱۷ دقیقه از صفر به ۱۰۰ می‌رسد درحالی که در جعبه گوشی A71 شارژر ۲۵ وات دیده می‌شود.


کد مطلب: 451562

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451562/چرا-خرید-گوشی-a71-اشتباه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1