کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تغییر مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد کنسل شد / استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشتباه کرد یا نمایندگان دخالت کردند؟

22 دی 1401 ساعت 1:17

هنوز چند ساعتی از تغییر مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نگذشته که حرف و حدیث‌های مبنی بر لغو این تغییر مدیریت شنیده می‌شود.


هنوز چند ساعتی از تغییر مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نگذشته که حرف و حدیث‌های مبنی بر لغو این تغییر مدیریت شنیده می‌شود.
 به گزارش کبنا، بعد از بارش برف در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت ضعیف ستاد بحران و عصبانیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دست برخی مدیران خدمات رسان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفت که اسفندیار برخه را عزل و جانشین وی را معرفی کند.
عبدالحسین صالحی‌سروک در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز اعلام کرد که از استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بنده برای جانشینی اسفندیار برخه تماس تلفنی گرفته شد. [اینجا بخوانید]
زمان زیادی از این اتفاقات نگذشته بود که خبر لغو این تغییر و تحول شنیده شد.
دلایل مختلفی در باره کنسل شده تغییر مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد روایت می‌شود که متأسفانه به دلیل نداشتن سخنگوی واحد در استانداری کهگیلویه و بویراحمد همواره روایت‌های متعدد در این شرایط وجود دارد.
گفته می‌شود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصمیم قطعی گرفته که اسفندیار برخه_ مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد را کنار بگذارد و در این خصوص هم با کشور هماهنگی‌های لازم را داشته، اما گویا نمایندگان مجلس نظرشان در این باره با استاندار یکی نیست و مخالفت کردند و به همین دلیل کنسل شده است.
اگر این روایت صحیح باشد، دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها رنگ واقعیت می‌گیرد و از یکسو، این مسئله عدم رعایت تفکیک اصل قوا و دخالت قوه مقننه در قوه مجریه را بیش از پیش علنی می‌کند. نمایندگانی که قبل‌تر مدعی بودند که در کار دولت دخالت نمی‌کنند، خبر دخالت‌هایشان و درخواست‌های نا به جایشان الان به گوش رسیده است. از طرف دیگر اقتدار استاندار خدشه دار می‌شود.
پیش از این استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل وابستگی به نمایندگان مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت. حضور استاندار همراه با روشنفکر در یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد و همچنین اخبار انتصاباتی که گزینه نمایندگان است، نیز از دیگر دلیل منتقدان استاندار برای نقد او است.
برخی هم این نظر را دارند؛ اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نظرش برگردد در واقع قاطعیت خود را زیر سوال برده است. به نظر می‌رسد؛ این احتمال رد می‌شود چرا که برخی از منابع می‌گویند؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد نظرش درباره عزل «برخه» قطعی و تنها یک اشتباه فعلاً این موضوع را لغو کرده است.
بعضی شنیده‌ها حاکی بر این است که استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشتباهی با «عبدالحسین صالحی سروک» تماس گرفته‌اند و گزینه اصلی استاندار کهگیلویه و بویراحمد «امید صالحی» بوده و تشابه اسمی در اینجا برای استانداری دردسر آفرین شده است. البته این موضوع قویاً از سوی منابع موثق رد شده است. عده‌ای «امید صالحی» را گزینه نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت می‌دانند و سید ناصر حسینی‌پور روی انتصاب «امید صالحی» اصرار دارد.
تقویان از سوی نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده برای این مسئولیت معرفی شده است.
امید صالحی قبلاً رئیس آب و فاضلاب گچساران بوده که به دلیل اتفاقی که برایش رخ داد به مرخصی استعلاجی رفت. بر پایه شنیده‌ها؛ صالحی را گزینه اصلی استاندار است و از آبان 1400 استاندار کهگیلویه و بویراحمد او را به تهران پیشنهاد داده است.
هر دلیلی که داشته باشد، «اسفندیار برخه» که در حال برگشت از تهران به یاسوج است، فردا صبح روی صندلی مدیریت شرکت آب و فاضلاب می‌نشیند. شاید هم در ادامه تصمیم استاندار جانشین «برخه» معرفی شود و یکی از صالحی‌ها سکان مدیریت را از برخه بگیرند. در هر صورت هر اتفاقی که بیفتد، نوک پیکان «ایراد» به سمت استانداری کهگیلویه و بویراحمد است. 

بیشتر بخوانید:

برف 18 سانتی مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد را عزل کرد / برخه رفت، صالحی آمد

آقای استاندار مدیران رفوزه را برکنار کنید (+ پیشنهادات کبنا نیوز)


کد مطلب: 456902

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456902/تغییر-مدیرعامل-آب-فاضلاب-کهگیلویه-بویراحمد-کنسل-استانداری-اشتباه-یا-نمایندگان-دخالت-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1