کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

موسوی؛ کارگروه های شورای آموزش و پرورش با سرفصل های مشخص تشکیل شود/فاطمی زاده؛ تحقق رسالت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت دستگاه ها و نهادهاست

29 دی 1401 ساعت 15:23

نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با موضوعیت هفته شورای آموزش و پرورش, برگزاری کنکور سراسری نوبت اول 1402 و تسهیل در روند اعطای وام مرابحه فرهنگیان شهرستان با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و
و مسئولان شهرستانی در آموزش و پرورش کهگیلویه برگزار شد.


نشست شورای آموزش و پرورش با موضوعیت هفته شورای آموزش و پرورش، برگزاری کنکور سراسر نوبت اول 1402 و تسهیل در روند اعطای وام مرابحه فرهنگیان شهرستان با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و مسئولان شهرستانی در آموزش و پرورش کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا، عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در این نشست هدف از تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش را یادآور شد و با پیشنهاد تشکیل کارگروه های مختلف جهت بهره مندی بیشتر از این جلسات افزود: برای اثرگذاری و کارامدی نشست شورای آموزش و پرورش پیشنهاد می شود کارگروه های مختلف با سرفصل های مشخص تشکیل گردد و مشکلات به صورت موضوعی پیگیری و در پایان در نشست ارائه شود.
فرماندار کهگیلویه خواستار مطرح شدن فلسفه وجود شوراها و دستاورد های این شورای در خطبه های نماز جمعه این هفته شد.
همچنین وی ادامه داد: روابط عمومی های فرمانداری و آموزش و پرورش جریان سازی خبری در خصوص شوراهای آموزش و پرورش را داشته باشند و با تعامل رسانه ها این مهم را انعکاس دهند.
فرماندار کهگیلویه کنکور سراسری را یکی از چالش های امنیتی عنوان کرد و گفت: کنکور سراسری یکی از چالش های امنیتی و مهم کشور است که باید نشستی جداگانه برای آن برگزار شود و تمام دستگاه ها و مسئولین برای برگزاری آن همراه شوند.
فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ در این نشست فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش را تشریح کرد و این شورا را ترکیبی از مدیران شهرستانی همراه با نماینده انجمن اولیا دانش آموزان،نماینده مدیران عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود مسائل و مشکلات مختلف، مردم برای پیشبرد تعالی آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان مشارکت کنند و همه دستگاه ها و نهادها به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا بتواند رسالت اصلی خودش عمل کند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در حوزه های مختلف فرصت ها، ظرفیت ها و امکانات متعددی دارد که اگر تعامل دستگاها با آموزش و پرورش خوب باشد این ظرفیت را دارد که خیلی از مسائل را در بین دانش آموزان فرهنگ سازی کند.
فاطمی زاده اظهار داشت: اگر ما توانستیم بخش های فراموش شده یا به حاشیه رفته آموزش و پرورش را احیا کنیم بسیار از مسائل و موضوعاتی که روزانه برای آن ها جلسات فرهنگی،اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ..گرفته می شود را برطرف کنیم، و این فرصت در خود متن آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با بیان اینکه اگر مقدمات و شرایط را فراهم کنیم دانش آموزان با فراغ بال و آسودگی خاطر در کلاس درس حاضر می شوند افزود: کار اساسی و کلیدی که همه ما به دنبال آن هستیم و به جامعه رشد و تعالی می دهد رشد و تربیت نیروی انسانی است که در کلاس درس اتفاق می افتد و فرصت آن در آموزش و پرورش فراهم شده است.
فاطمی زاده مشارکت و همراهی مردم را مهم دانست و گفت: ما در آموزش و پرورش در مرحله ای هستیم که نیازمند مشارکت همه ی دستگاه ها نسبت به گذشته هستیم و امروزه مردم در بسیاری از جوامع مدارس را می چرخانند و اگر مساعدت و همراهی مردم نباشد نمی توانیم اهدافمان را پیش ببریم.
وی رسالت و شکل گیری شورای آموزش و پرورش را تشریح کرد و گفت: رسالت و فلسفه شورای آموزش و پرورش و شکل گیری این هفته به عنوان هفته شوراها این است که چه اقداماتی انجام دهیم تا مشارکت مردم بیشتر باشد و الزاما این مشارکت ها مادی نیست بلکه ایجاد پیوند مناسب بین ولی دانش آموز و مدرسه خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه به اهمیت آموزش خانواده ها اشاره کرد و گفت: در آموزش خانواده برای تک تک مدارس برنامه داریم، اگر مشارکت اولیا و مردم باشد جلوی تعطیلات زود هنگام مدارس در پایه های بالاتر گرفته می شود و از طریق آموزش خانواده ها هزینه های تحصیلی دانش آموزان را کاهش می دهیم.
 فاطمی زاده در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پیشنهاداتی مطرح و بیان داشت: توسعه مشارکت های مردمی و دستاوردهای شوراها به صورت کلی مطرح شود.
فاطمی زاده از برگزاری همایش خیرین در سطح شهرستان خبر داد و گفت: همایش خیرین به جهت همراهی و پشتیبانی و کمک به نیازهای مدارس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه طرح حامی در مدارس شهرستان در حال اجرا و برگزاری است افزود: از ظرفیت مدارس متمکن برای کمک به مدارس عادی و نیازمند استفاده خواهیم کرد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه مسئله ای که در آموزش و پرورش مغفول مانده را عدالت آموزشی دانست و افزود: با اعلام نتیجه کنکور متوجه می شویم که هر دانش آموزی که وضع مالی نسبتا خوبی 
داشته باشد در کنکور نتیجه می گیرد و دانش آموزان فقیر رتبه های کمتری گرفته اند و توسعه مدارس و تقسیم بندی ها باعث عقب افتادگی دانش آموزان کم برخوردار شده است.
فاطمی زاده در راستای برقراری عدالت آموزشی و تقسیم نیروی انسانی گفت: در سال آینده نیروی انسانی برخی مدارس را از چرخه انتصاب خارج می شوند و در سازماندهی حضور پیدا می کنند.
فاطمی زاده در بخش دوم نشست شوراهای آموزش و پرورش شهرستان به برگزاری کنکور سراسری اشاره داشت و گفت: ۳۵۲۰داوطلبان کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۲ در ۱۴ حوزه امتحانی در روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دیماه به رقابت می پردازند.
وی در خصوص همکاری دستگاه ها و مسئولین شهرستانی تاکید داشت:از نیروهای محترم انتظامی شهرستان برای حفاظت از انتقال سوالات آزمون سراسری به حوزه ها و امنیت محل های آزمون تقاضای همکاری ویژه داریم و همچنین دستگاه های خدمات رسان آب و برق و گاز نسبت به بررسی حوزه ها قبل از برگزاری آزمون سراسری مساعدت داشته باشند و از این ۱۴ حوزه بازدید میدانی داشته باشند.
فاطمی زاده در پایان از مساعدت و همکاری بانک ملی شعبه شهید پارسی به جهت همکاری در پرداخت به موقع وام های مرابحه فرهنگیان تشکر کرد و گفت: فرهنگیان شهرستان متقاضی وام های مرابحه که اسامی آن ها از طریق واحد تعاون معرفی شدند بر اساس اولویت های وضعیت بیماری,ازدواج,اجاره نامه و .. به بانک معرفی می شوند و از این حیث نگرانی وجود ندارد.

​​​​​​


کد مطلب: 457252

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457252/موسوی-کارگروه-های-شورای-آموزش-پرورش-سرفصل-مشخص-تشکیل-شود-فاطمی-زاده-تحقق-رسالت-نیازمند-مشارکت-دستگاه-نهادهاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1