کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخبار استان /

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد / فردا هوا بارانی است

5 فروردين 1402 ساعت 17:49

هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.


هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
به گزارش کبنانیوز،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نسبت به فعالیت یک سامانه بارشی در روزهای ششم و هفتم فروردین در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
علیرضا نیکروز روز با بیان اینکه در این دو روز  وزش باد و بارندگی همراه با رعد و برق و تگرگ پیش بینی شده است، تاکید کرد: مسافران در حاشیه رودخانه ها، کوهپایه ها و مکان‌های خطرآفرین مستقر نشوند.
نیکروز اظهار داشت: کشاورزان و باغداران استان با توجه به کاهش دما اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سرما انجام دهند.

وی ابراز داشت: دامداران نسبت به مدیریت چرای دام خود اقدام و از تردد دام در محل های پر خطر از جمله مسیل ها و ارتفاعات خودداری و عشایر کوچ رو نسبت به انتقال محل اسکان خود به مناطق امن اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: اهالی روستاهایی که در مجاورت کوه قرار دارند صعود جمعی یا  انفرادی به مناطق کوهستانی نداشته باشند تا چالش هایی برای خانواده ها و نیروهای امدادی ایجاد نشود.
نیکروز اظهار داشت: با بارندگی ها و حتی گرم شدن هوا و آب شدن برف ها، حجم رودخانه ها و شتاب آب افزون تر می شود و از خانواده ها و حتی مسافران انتظار داریم در حاشیه رودخانه مستقر نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان به باز بودن راه های اصلی و روستایی استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته با هر بارشی ریزش موقتی در برخی از راه های روستایی ایجاد می شود که بلافاصله توسط راهداری بازگشایی می شود.


کد مطلب: 460221

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/460221/هشدار-سطح-نارنجی-هواشناسی-کهگیلویه-بویراحمد-فردا-هوا-بارانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1