کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مسعودی اصل؛ مرکز پژوهش‌های مجلس و آب‌های کهگیلویه و بویراحمد مظلوم/ چرا هیچ گزارشی درباره سد‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و غارت منابع آب استان نمی‌دادند؟ / هیچ فریادی برای استان سرندادند/ چه پاسخی برای مردم دارید؟ / شما در محضر دادگاه مردم محکوم و شرمنده‌اید! / آبریز مظلوم را دریابیم

1 ارديبهشت 1402 ساعت 20:24

چرا آن روز‌ها که بودید حداقل گزارشی درباره سد‌هایی که به محیط زیست و... استان صدمه می‌زنند انتشار ندادید و روشنگری نکردید و امروز آبریز را مظلومانه می‌زنند تا دشت‌های استان رونق کشاورزی نگیرند و آبش برای خوزستان برود؟


این روز‌ها گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخصوص سد آبریز و تلاش مذبوحانه این مرکز و نفوذ نمایندگان استان خوزستان به بهانه‌های گوناگون برای ممانعت از احداث سد آبریز برای سرازیر شدن آب‌های درون استان برای دشت‌های خوزستان و محرومیت سرزمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ از این دریای آب جاری از یک طرف و غارت دیگر منابع آبی استان در سال‌های پیش تا حال و احداث مکرر سد‌های گوناگون برای به بغما بردن آب‌های اقصاء نقاط استان هر انسانی را به تفکر فرو می‌برد.
در سال‌های اخیر سد‌های خرسان ۳ و سد تنگ سرخ تعریف شدند و عملیات ساخت و احداث آن‌ها شروع شد و آب این سد‌ها برای استان‌های فارس و اصفهان و یزد ذخیره خواهد شد و آب سد کوثر هم که از سال‌ها پیش برای خوزستان آبگیری شده و دشت‌های کشاورزی این استان را پررونق کرده است و باعث آبادانی و اشتغال و پیشرفت آن دیار شده و در سال‌های آینده نیز آب سد‌های تنگ سرخ و خرسان ۳ نیز باعث رونق دوچندان استان‌های برخوردار فارس و اصفهان و یزد خواهد شد و کهگیلویه و بویراحمد مظلوم تماشاگر این صحنه‌ها خواهد بود؛ چون کسی برای آن دل نمی‌سوزاند حتی فرزندان خود!
حالا که می‌بینیم چگونه مرکز پژوهش‌های مجلس توانسته و تلاش می‌کند تا مانع احداث سد آبریز شود و از طریق این دستگاه پژوهشی، مجلس و وزارت نیرو را برای عدم همکاری و حتی ممانعت از احداث این سد شود، ترغیب کند، تازه داریم متوجه می‌شویم که از طریق این نهاد می‌شد برای دفاع از آب‌های استان تلاش کرد و از سدسازی استان‌های دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد و غارت آب‌هایمان جلوگیری کرد. این در حالی است که سال‌ها ایروان مسعودی اصل یکی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد بر جایگاه قائم مقامی این دستگاه پژوهشی تکیه‌زده بود و تیم و دار و دسته‌ای از نزدیکان خود را نیز به این دستگاه برد.
شاید ده سالی بود که‌ایشان در این مرکز مسئولیت قائم مقامی و عملاً همه کاره این دستگاه بوده است ولی نسبت به امور استان توجهی نداشت و در این همه سال با این همه اعتراض مردم استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص سد‌هایی که آب‌های استان را به یغما می‌برند و ظلمی که بر ما می‌رود سکوت کرد و کمترین وظیفه خود در تهیه و انتشار گزارشی مانند گزارشی که هم اکنون این مرکز برای سد آبریز داده، ارائه نکرد. با توجه به اینکه‌ایشان همه کاره مرکز پژوهش‌ها بود و به راحتی می‌توانست گزارش‌های مفصل و کاملی درباره آثار سد‌های خرسان ۳ و تنگ سرخ تهیه می‌کرد و انتشار می‌داد تا فضای مجلس و وزارت نیرو را متوجه مظلومیت استان می‌کرد.
متأسفانه عملکردی از‌ ایشان دیده نشد و سال‌های متمادی مسئولیت وی بر مسند قائم مقامی مرکز پژوهش‌های مجلس هیچ نفعی برای استان نداشته و آه و حسرت منابع آبی به غارت رفته استان را به جای گذاشت و هم اکنون استان‌های دیگر از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها استفاده کردند و علیه تنها سد استان که همه منابع آن برای استان می‌باشد، گزارش دادند و اتفاقاً این گزارش همه را بیدار و متوجه کرد که مرکز پژوهش‌ها ظرفیت اثرگذاری بر سد‌های به تاراج برنده آب‌های استان را داشتند که هیچ اقدامی از سوی مسعودی اصل برای دفاع از منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد در دوره مسئولیتش دیده نمی‌شود.
این کوتاهی‌ها و بی‌توجهی‌ها از یاد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نخواهد رفت و تا سال‌ها و بلکه همیشه درد و غم جانگاه سد‌های خرسان ۳ و سد تنگ سرخ بر پیکر این دیار خواهد ماند که چرا کسی به فکر کهگیلویه و بویراحمد مظلوم نیست و حتی برخی از به اصطلاح فرزندانش نیز برای آن دل نمی‌سوزانند و مسئولیت‌ها فقط برای استفاده خودشان خواهد بود و دادگاه افکار عمومی آن‌ها را محاکمه خواهد کرد که این همه سال در مرکز پژوهش‌های مجلس چکار می‌کردید و چه خیری به استان رساندید؟ چرا آن روز‌ها که بودید حداقل گزارشی درباره سد‌هایی که به محیط زیست و... استان صدمه می‌زنند انتشار ندادید و روشنگری نکردید و امروز آبریز را مظلومانه می‌زنند تا دشت‌های استان رونق کشاورزی نگیرند و آبش برای خوزستان برود؟


کد مطلب: 461371

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461371/مسعودی-اصل-مرکز-پژوهش-های-مجلس-آب-های-کهگیلویه-بویراحمد-مظلوم-چرا-هیچ-گزارشی-درباره-سد-های-استان-غارت-منابع-آب-نمی-دادند-فریادی-سرندادند-پاسخی-مردم-دارید-محضر-دادگاه-محکوم-شرمنده-اید-آبریز-دریابیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1