کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره ثبت احوال باشت:

فراوان‌ترین اسامی نوزادان در باشت ابوالفضل و فاطمه است

15 خرداد 1402 ساعت 18:09

رئیس اداره ثبت احوال باشت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی را در بین اسامی نوزادان این شهرستان داشته اند.


رئیس اداره ثبت احوال باشت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ابوالفضل و فاطمه بیشترین فراوانی را در بین اسامی نوزادان این شهرستان داشته اند.
به گزارش کبنانیوز، رئیس اداره ثبت احوال باشت گفت: در این مدت به ترتیب نام‌های حسین، کارن، آرسام، امیرعلی و هیراد بیشترین نام‌هایی بوده که در باشت از سوی خانواده‌ها برای پسران انتخاب شد.
غفار مرادی نژاد اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پرطرفدارترین نام‌هایی هم که برای دختران انتخاب شده به ترتیب رستا، آوینا، زهرا، نیلا، آوا و نیکا بوده است.
رئیس اداره ثبت احوال باشت در مورد نامگذاری نوزادان با اسامی جدید هم گفت: اسامی مجاز بر روی سایت سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.sabteahval.ir/ و هم به صورت کتبی که با عنوان فرهنگ نام و نام‌گزینی در اداره موجود است، مشخص شده و افراد می‌توانند اسامی خود را براساس آن انتخاب کنند که بدون استثنا پذیرفته می‌شود.
مرادی نژاد روند صدور شناسنامه نوزادان را یک روزه عنوان کرد و اظهار کرد: اگر اسمی که فرد متقاضی دریافت آن است در سامانه و کتب سازمان ثبت احوال موجود نباشد، اما لغتی اصیل در فرهنگ ایرانی باشد می‌تواند با مراجعه به مرجع‌های معتبر فرهنگ دهخدا و معین برای اسامی فارسی و مشورت با مشاور اسم سازمان، مستندات لازم را به کمیته نام سازمان ارائه بدهد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۲ نوزاد در این شهرستان متولد شده اند.
مرادی نژاد ابراز داشت: درمدت یادشده همچنین ۹۹ نفر در باشت دار فانی را وداع گفته اند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون همچنین ۱۲۱ مورد ازدواج و ۴۰ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد.

 


کد مطلب: 463210

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463210/فراوان-ترین-اسامی-نوزادان-باشت-ابوالفضل-فاطمه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1