کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

پرداخت وام خشکسالی به نزدیکان و آشنایان فرمانداری مارگون ؟ / دستگاه های نظارتی روشنگری کنند و مردم را در جریان بگذارند

14 تير 1402 ساعت 17:15

گفته می شود در شهرستان مارگون لیستی از افراد از سوی فرمانداری به بانک های عامل سپرده شده که بر اساس آن به افراد وام خشکسالی داده شود. ناگفته پیدا است که وام خشکسالی برای کشاورزان و باغدارانی است که زمین هایشان دچار خسارت های خشکسالی شده است، متأسفانه در این لیستِ وام نام افرادی غیر از مردم عادی و کشاورزان بومی مارگون دیده می شود.افرادی که در این لیست هستند نه بومی مارگون هستند، نه کشاورز هستند، خیلی از این افراد ساکن شهر یاسوج هستند و هیچ زمینی هم در منطقه مارگون ندارند.


شنیده ها حاکی از آن است که یک فقره وام خشکسالی در شهرستان مارگون دچار انحرافاتی شده است.
به گزارش کبنانیوز، گفته می شود در شهرستان مارگون لیستی از افراد از سوی فرمانداری به بانک های عامل سپرده شده که بر اساس آن به افراد وام خشکسالی داده شود. ناگفته پیدا  است که وام خشکسالی برای کشاورزان و باغدارانی است که زمین هایشان دچار خسارت های خشکسالی شده است، متأسفانه در این لیستِ وام نام افرادی غیر از مردم عادی و کشاورزان بومی مارگون دیده می شود.افرادی که در این لیست هستند نه بومی مارگون هستند، نه کشاورز هستند، خیلی از این افراد ساکن شهر یاسوج هستند و هیچ زمینی هم در منطقه مارگون ندارند.
از طرفی به نظر می آید رابطه خاله خورزویی و آشنایی و همکاری و ... در این لیست دیده می شود. افرادی نزدیک به نماینده و افرادی از آشنایان فرمانداری در این لیست دیده شده اند.
شهرستان مارگون با این همه مردمی که خود نیازمند چنین وام هایی هستند، در این لیست وجود ندارند ولی لیدرهای نماینده و افراد سیاسی در این لیست وام وجود دارند.
گفتنی است؛ در 25 اردیبهشت ماه 1402 نیز فردی به نام بهنام آزاده فعال اجتماعی به روشنفکر نماینده مردم نامه شکواییه ای نوشته و در آن این موضوع را ذکر کرده است، آزاده نوشته است: «شما در زیلایی وام خشکسالی پرداخت کرده اید به کی؟ فقط به مدیران ارشد خود در شهرستان مارگون آن هم در جایی که ایشان اصلا زمین ندارند و  به کسانی که منتسب به پایگاه رای شما هستند و زمین دارن  مفلوک و دچار خشکسالی محروم از این خوان نعمت».
موضوعی که وجود دارد این است که نهاد «حراست» در دستگاه های اجرایی به این موضوعات رسیدگی نکرده، لذا سازمان بازرسی با مسوولیت آقای صالحی که اخیرا نیز به عنوان دستگاه برتر قوه قضاییه شناخته شده به این موضوع ورود کنند، اگر واقعا چنین نبوده حداقل روشنگری کنند تا مردم در جریان قرار بگیرند، اگر چنین اتفاقی افتاده چرا هنوز برخوردی با خاطیان صورت نگرفته است؟ از طرفی چرا با واحد حراست که در این زمینه سهل انگاری می کند هیچ برخوردی نمی شود !؟
آیت الله رئیسی در روزهای اخیر در نشستی با استانداران گفت: فساد، روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی اعتماد مردم را از دولت سلب می‌کند و مردم انتظار دارند دولتی که مدعی مبارزه با فساد و اجرای عدالت و مردم‌داری است، کوچکترین فساد و تخلف را برنتابد.
رئیس جمهور در همین راستا بر «انتخاب افراد کارآمد» در دولت تأکید کرد و گفت: کسی که امتحان پس داده و ناکارآمد بوده نباید در دولت به‌کار گرفته شود و مدیر ناکارآمد در هر جایگاهی که هست باید بدون تعلل از مسئولیت کنار گذاشته شود تا کار مردم دچار وقفه و خلل نشود.
مسوولان استانی! ناکارآمدی که رئیس جمهور به آن اشاره کردند چه معنایی دارد؟ چرا افراد باید با ناکارآمدی و خطاهای روشن و واضح اعتماد مردم را از نظام اسلامی خدشه دار کنند؟ چرا با چنین افرادی برخورد نمی شود تا برای دیگران عبرتی شود.
گفتنی است که لیست اسامی افراد برای وام در اختیار پایگاه خبری کبنانیوز قرار دارد و در آینده ای نزدیک این لیست منتشر می شود.


کد مطلب: 464353

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464353/پرداخت-وام-خشکسالی-نزدیکان-آشنایان-فرمانداری-مارگون-دستگاه-های-نظارتی-روشنگری-کنند-مردم-جریان-بگذارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1