کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

مهمترین مطالبه شما از رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

22 تير 1402 ساعت 22:28

دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه وبویراحمد در این هفته اتفاق می افتد، مردم چه انتظارات و مطالباتی از آیت الله رئیسی و هیئت دولت دارند؟


دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه وبویراحمد در این هفته اتفاق می افتد، مردم چه انتظارات و مطالباتی از آیت الله رئیسی و هیئت دولت دارند؟
به گزارش کبنانیوز، همزمان با سفر اول رئیس جمهور در استان چند طرح مهم استانی از جمله پروژه جاده پاتاوه-دهدشت، پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند، سد چمشیر سرعت گرفت، اعتبارات زیادی وارد استان شد و طرح های کوچک و بزرگ از این اعتبارات بهره مند شدند.
در آخرین نشست خبری استاندار خبرنگاران مطالباتی داشته و درخصوص خدمات شهری و پارکینگ ها، بیمارستان ها و ... پیشنهادات خود را ارائه کردند تا از این طریق خیر و منافع عمومی نصیب مردم استان شود.
-یکی از موضوعات مهمی که استاندار در نشست با خبرنگاران عنوان کرد تصویب بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری پروژه‌های خرد است، این مبلغ بصورت تسهیلات به افرادی داده می شود که قصد راه اندازی کسب و کاری را دارند. موضوع مهم این است که هدف از پرداخت تسهیلات نباید آمارسازی باشد و اگر اشتغال زایی پایدار مدنظر باشد، مسوولان می توانند برنامه ریزی های بهتری برای پرداخت این تسهیلات انجام دهند.
-یکی از موضوعات مهم در استان راه های ارتباطی است که موجب توسعه و پیشرفت استان می شود، از جمله طرح های مهم، راه آهن اقلید یاسوج است، آیا طرح های بزرگی مثل راه اهن جزو مطالبات مردمی است؟
-یکی از عاملان عدم پیشرفت و توسعه استان سیاست زدگی و قومیت گرایی در بین مدیران است، از این رو در چنین سیستمی، مدیران ناکارآمد پیشرفت می کنند، در حالی که استان بخاطر وجود آنان پسرفت می کند، آیا مردم مطالبات این چنینی از رئیس جمهوری دارند که فکری به حال این وضعیت کند؟
-یکی از مسائل مهمی که درگیر بوروکراسی اداری در استان می شود، سرمایه گذاری است. کهگیلویه و بویراحمد هنوز راه پیشرفت را پیدا نکرده، زمانی می تواند پیشرفت کند که راه پیشرفت سرمایه گذاران را تسهیل کند، اتفاقی که در استان های بزرگ دیگر می افتد، ولی در این استان سرمایه گذاران پای بی تدبیری و بوروکراسی اداری ذبح می شوند، مردم چه نظری در این باره دارند؟
-موضوع محسوس و قابل لمسی که این روزها همه ما با آن درگیر هستیم اشتغال است، خیلی از خانواده ها افراد بیکاری دارند که انتظار دارند از طرف دولت جذب و مشغول به کار شوند، قطعا بسیاری از افراد انتظار اشتغال زایی از رئیس جمهور دارند.
-مردم چه مطالباتی از هیئت دولت و رئیس جمهور دارند؟ اگر فقط نامه درخواست شغل به رئیس جمهور دهیم، همه چیز درست می شود؟ یا اگر درخواست های بزرگتری داشته باشیم، مثل اینکه فکری برای سرمایه گذاران کنند، یا اینکه کاری ریشه ای کنند که ناکارآمدی در استان از بین رود، سیاست های غلط برداشته شود، آیا همه اینها منجر به اشتغال زایی و بهبود وضعیت مردم نمی شود؟
 


کد مطلب: 464670

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464670/مهمترین-مطالبه-رئیس-جمهور-سفر-کهگیلویه-بویراحمد-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1