کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت وگو با کبنانیوز بررسی شد

فرماندار شهرستان دنا: نگاه ما عملکردی است، سیاسی نیست / هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت؛ رأی مردم حق الناس است / نسبت من با آقای روشنفکر کار را سخت کرده / ۷۳۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دنا افتتاح یا کلنگ زنی شد

12 شهريور 1402 ساعت 1:50

فرماندار شهرستان دنا گفت: هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت، چرا که باید رضایت مردم را در نظر داشته باشیم، رأی مردم حق الناس است، اگر تا زمان انتخابات ماندم نشان خواهم داد که شهرستان دنا در زمینه انتخابات معرفی خواهد شد. نگاه من کاری بود و مشکلاتی که در شبکه وجود داشت و بحث بهداشت و مسائل روانی مردم لطمکه وارد می شد. نگاه ما عملکردی است و سیاسی نیست.


فرماندار شهرستان دنا گفت: هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت، چرا که باید رضایت مردم را در نظر داشته باشیم، رأی مردم حق الناس است، اگر تا زمان انتخابات ماندم نشان خواهم داد که شهرستان دنا در زمینه انتخابات معرفی خواهد شد. نگاه من کاری بود و مشکلاتی که در شبکه وجود داشت و بحث بهداشت و مسائل روانی مردم لطمکه وارد می شد. نگاه ما عملکردی است و سیاسی نیست.
به گزارش کبنانیوز، کوروش درخشان زاده ضمن گرامی داشت هفته دولت گفت: امیدواریم بتوانیم شهیدان رجایی و باهنر را سرمشق قرار دهیم و الگویی باشند که بتوانیم خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.
درخشان زاده با اشاره به پروژه های هفته دولت در شهرستان دنا گفت: امسال 91 پروژه در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر 736 میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شد که در مقایسه با سال گذشته رشد 35 درصدی از نظر افزایش تعداد پروژه ها را داشتیم.
درخشان زاده به ماهیت اقتصادی پروژه های هفته دولت در شهرستان دنا اشاره کرده و اظهار کرد: خوشبختانه ما از پروژه های عمرانی گذر کرده ایم و با پروژه های اقتصادی به دنبال حل معضلات معیشتی مردم هستیم.
وی با بیان اینکه شهرستان دنا شهرستانی اقتصادی است، گفت: شهرستان دنا قطب گردشگری جنوب، قطب کشاورزی استان و قطب صنایع دستی استان است و از نظر خیلی از شاخص ها در کل استان اول هستیم.
درخشان زاده بیان کرد: از مهمترین پروژه های امسال کلنگ ساخت بزرگترین پل طره‌ای متعادل کشور در شهر سی‌سخت است که به نام سردار شهید نجفی نام گذاری شده که با حضور وزیر محترم بهداشت کلنگ زنی شد، اعتبارات این پروژه ۴۷۲ میلیارد تومان و مدت زمان احداث ۳۶ ماهه است.
وی گفت: این پل همزمان دو مسیر رفت و برگشت و دو مسیر عابر پیاده دارد که با احداث آن مشکلات ترافیکی شهرستان حل می شود و جاذبه های گردشگری دارد.
درخشان زاده به پروژه بیمارستان پاتاوه اشاره کرد و گفت: این پروژه که یکی از مطالبات مهم مردم پاتاوه است با حضور وزیر محترم بهداشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد، احداث این پروژه داستانی طولانی دارد، چند بار این پروژه در سنوات قبل کلنگ زنی شد ولی به دلایل مختلف عملیات اجرایی آن آغاز نشده بود.
فرماندار شهرستان دنا با اشاره به اینکه در بحث عمران شهری و روستایی، کشاورزی، ورزش و سایر زمینه ها پروژه های خوبی به سرانجام رسیده، افزود: برای اولین بار آسفالت روستای دارشاهی به متراژ 20 هزار متر انجام گرفت، پل ورودی روستای کرّه که یکی از نقاط حادثه خیز جاده یاسوج، سمیرم پاتاوه است بهسازی شد.
فرماندار شهرستان دنا: نگاه ما عملکردی است، سیاسی نیست /  هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت؛ رأی مردم حق الناس است / نسبت من با آقای روشنفکر کار را سخت کرده / ۷۳۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دنا افتتاح یا کلنگ زنی شد
درخشان زاده تصریح کرد: به همت یکی از خیرین عزیز و با مشارکت اداره راه چهار کیلومتر از جاده روستای کرّه زیرسازی و آسفالت شد.
وی با بیان اینکه روستاهای سادات محمودی طی سالیان گذشته با مشکل تنش آبی مواجه بود، عنوان کرد: تقویت ایستگاه پمپاژ سادات محمودی یکی از پروژه های مهم شهرستان است که با نصب پمپاژ و احداث چاه پشتیبانی تنش آبی 18 روستا بصورت موقت حل شده، به دنبال این هستیم که خط انتقال دائمی ایجاد کنیم که مشکل این روستاها بطور کامل رفع شود.
درخشان زاده با اشاره به کلنگ زنی و افتتاح 10 پروژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: 98 درصد شهرستان و روستاها تحت پوشش اینترنت هستند.
فرماندار شهرستان دنا گفت: 98 درصد روستاهای منطقه دارای شبکه گاز هستند و امیدواریم سال آینده گازرسانی 2 درصد باقی مانده تکمیل شود و 100 درصد روستاهای ما دارای گازرسانی شوند.
وی اظهار کرد: در حوزه راه سازی یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم که شهر سی سخت را از بن بست خارج کرد، چهار خطه کردن 8 کیلومتر از جاده یاسوج سی سخت است. همچنین برای اولین بار دو تونل به طول 700 و 800 متر در حال احداث هستند، که در استان بی نظیر هستند، با احداث این دو تونل و پل و مسیر چهارخطه، زیرساخت‌های ما در بحث گردشگری آماده خواهند شد و سرمایه گذاران می توانند به حوزه صنعت گردشگری ورود کنند.
درخشان زاده با اشاره به اینکه برای جاده یاسوج، پاتاوه سمیرم اعتبار 140 میلیارد تومانی تخصیص داده شد و پیمانکار در حال کار است تصریح کرد: 85 کیلومتر جاده پاتاوه در مسیر جاده اصفهان قرار دارد که یکی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین مسیرهای جنوب کشور است.
وی به نصب نیوجرسی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان و به میزان 14 کیلومتر ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان دنا تا توت نده نصب نیوجرسی انجام گرفته که با این اقدام 85 درصد تصادفات منطقه کم شده است.
درخشان زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول این چند ماه حتی یک تصادف منجر به فوت نداشتیم، در حالی که سال گذشته در همین موقع حوزه تلگاه برای مردم تبدیل به قتلگاه شده بود و تصادفات منجر به فوت زیادی داشتیم.
فرماندار شهرستان دنا گفت: در حوزه ورزش 8 زمین چمن افتتاح شد و سرانه ورزشی شهرستان ارتقا پیدا کرده، همچنین چند سالن ورزشی در روستاهای میمند و دارشاهی در حال احداث است.
درخشان زاده با اشاره به اینکه سال گذشته نهضت آسفالت در شهرستان دنا شکل گرفت، گفت: سال گذشته در حوزه بهسازی معابر و اسفالت 17 روستا را بهسازی کردیم و امسال 12  روستا را بهسازی و آسفالت کردیم، همچنین بهسازی آسفالت 5 روستا را در دستور کار قرار خواهیم داد.
درخشان زاده با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی 5 کیلومتر بهسازی کانال ها را انجام دادیم، به پروژه های ایستگاه پمپاژ کشاورزی اشاره کرده و افزود: 5 ایستگاه پمپاژ در سطح شهرستان داریم که هر ایستگاه بطور میانگین 400 هکتار سطح زیر کشت دارد که سه ایستگاه پمپاژ آن در فاز اجرایی هستند، همچنین ایستگاه پمپاژ سمرون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ایستگاه پمپاژ بن زرد 40 درصد و ایستگاه پمپاژ توت نده 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با احداث و راه اندازی ایستگاه ها بخشی از مشکلات آبرسانی به اراضی کشاورزی حل خواهد شد.
فرماندار شهرستان دنا در خصوص مطالبه مردمی برای جلوگیری از احداث سد خرسان گفت: جلوگیری از احداث سد خرسان مطالبه مردم است و از طرفی مسوولین استان و شهرستان مخالف احداث آن هستند، اگر این سد بخواهد احداث شود باید وضعیت 17 روستای بخش سادات محمودی تعیین تکلیف شود.
فرماندار شهرستان دنا: نگاه ما عملکردی است، سیاسی نیست /  هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت؛ رأی مردم حق الناس است / نسبت من با آقای روشنفکر کار را سخت کرده / ۷۳۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دنا افتتاح یا کلنگ زنی شد
وی با اشاره به مصوبه دولت درخصوص خدمات رسانی به مردم سادات محمودی گفت: در حال پیگیری خدمات رسانی به مردم هستیم، این سد تاکنون کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نمی توانیم به بحث تملک ورود کنیم، خوشبختانه در استان مصوب شد که خدمات رسانی به مردم بطور کامل صورت گیرد، امیدواریم قبل از اینکه سد به اتمام برسد بتوانیم وضعیت روستاها را تعیین تکلیف کنیم.
درخشان زاده اظهار کرد: بدون اغراق در دو سالی که دولت سیزدهم مستقر شده است، شهرستان دنا به کارگاه عمرانی تبدیل شده و تغییرات در همه زمینه ها دیده می شود.   وی با بیان اینکه در این شهرستان نزدیک به 405 پروژه از ابتدای دولت تا الان تعریف کردیم تصریح کرد: 80 درصد پروژه های تعریف شده به مردم تحویل داده شده است.
فرماندار شهرستان دنا به اتمام فاز اول بیمارستان سی سخت اشاره کرد و گفت: در سفر دوم رئیس جمهور 100 میلیارد تومان برای فاز دوم مصوب شده است.
فرماندار دنا در خصوص لزوم بی طرفی در انتخابات تصریح کرد: به کررات در جلسات شورای اداری و شورای برنامه ریزی این نکته را به مدیران گوشزد کرده ایم که 4 اصل مقام معظم رهبری به عنوان اصولی که باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم فصل الخطاب است و هر کسی که بخواهد از این چهار اصل تخطی کند بدون اغماض برخورد خواهیم کرد، خط قرمز ما این 4 اصل هستند که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند.
درخشان زاده افزود: نگاه ما در بحث چینش مدیران و خدمات رسانی به مردم نگاه سیاسی و انتخاباتی نیست. الان خیلی از روستاهایی که ممکن است سلیقه متفاوتی با نماینده داشته باشند،پروژه های خدمات رسانی فعال دارند.
وی در پاسخ به این سوال که شما با آقای روشنفکر نسبت نزدیکی دارید و کاندیداها بابت برگزاری انتخابات بی طرف نگرانی هایی دارند، بیان کرد: نسبت من با آقای روشنفکر کار را برای من سخت کرده است، چون باید بیشتر از همه رعایت کنم، و حساسیتم بیشتر شده است، بنده نیروی وزارت کشور هستم و در چند سال گذشته 7 انتخابات را برگزار کرده ام، این اطمینان را می دهم که انتخابات را بر اساس اصول و موازین خود مدیریت کنم.
وی افزود: کسانی که رابطه نسبی و سببی با کاندیدا دارند، نمی توانند در بحث هیئت اجرایی وارد شوند که خوشبختانه بنده جزو این افراد نیستم. از طرفی هم و غم بنده این است که انتخابات را پر شور  برگزار کنم که خللی در انتخابات پیش نیاید. لذا باید وسواس بیشتری به خرج دهم.
درخشان زاده در خصوص برپایی موکب برای اربعین گفت: در زمینه اربعین یک موکب در سطح شهرستان با همت مردم و مسوولین روانه کربلا شده و در نجف خدمات خوبی به مردم ارائه می دهد. از نظر امکانات و خدمات جزو موکب های خوب است.
فرماندار دنا افزود: در زمینه آسیب های اجتماعی و فرهنگی کارهای خوبی انجام داده ایم و کمترین میزان خودکشی را در سطح استان و بیشترین کشفیات مواد مخدر را داشته ایم. ضمن اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان برگزار می شود و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی کمترین آسیب های اجتماعی را داریم.
وی اظهار کرد: در خصوص حجاب و عفاف، در منطقه کوهگل بسته فرهنگی قرار دادیم، به دنبال این هستیم که مردم با آرامش خاطر در مناطق گردشگری حضور پیدا کنند و با خاطره خوشی از شهرستان خارج شوند، به دنبال این هستیم که فضای ارامی را در مناطق ایجاد کنیم و از طرفی برای رعایت حجاب و عفاف از ظرفیت بسیج و نیروی انتظامی برای تذکرات میدانی و ارائه بروشور استفاده می کنیم.
درخشان زاده در پاسخ به اینکه در شهرستان دنا مردم از ادارات ناراضی اند، در برخی ادارات مدیران حضور ندارند و مدیران پروازی هستند؟ گفت: به اذعان معاونین استاندار و مدیران کل، شهرستان دنا مدیران پر کاری دارد و ترکیب چینشی خوبی در حوزه کار و خدمات داریم. در همه حوزه ها، در کشاورزی تأمین آبرسانی، خطوط انتقال، آبیاری قطره ای، آمار بسیار خوبی داریم که نشان می دهد مدیران پای کار هستند، در حوزه اسفالت رکورد خوبی داشتیم و الان این خدمت همچنان ادامه دارد.
وی گفت: در حوزه راه و شهرسازی مدیران بسیار پای کاری داریم، مدیرانی که پروازی هستند گفته ایم مستقر شوند، تردد با ماشین های دولتی ممنوع است و نیروی انتظامی برخورد می کند.
فرماندار دنا افزود: خیلی از مدیرانی که وابستگی هایی داشتند با آنها برخورد کردیم و شایسته سالاری را در انتصاب مدیران لحاظ کردیم.
فرماندار شهرستان دنا: نگاه ما عملکردی است، سیاسی نیست /  هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت؛ رأی مردم حق الناس است / نسبت من با آقای روشنفکر کار را سخت کرده / ۷۳۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دنا افتتاح یا کلنگ زنی شد
وی در پاسخ به اینکه شما جلسات شورای سلامت را به دلیل اختلاف با آقای کریمی زاده مدیر پیشین شبکه بهداشت برگزار نمی‌کردید و حضور شما در جلسات سیاسی بوده، گفت: آقای کریمی زاده از نظر سیاسی با آقای روشنفکر کاملا همسو بود، پس مسائل سیاسی در میان نبود، بلکه موضوع به مدیریت شبکه و سلامت مردم بر می‌گشت، اتفاقاً در شهرستان،  با چند مدیر از دستگاه‌های مهم و پرکاری که از نظر سیاسی با نماینده محترم شهرستان همسو نبودند، کار کردیم، افراد پر کاری هستند و از وضعیت راضی هستیم.
درخشان زاده در پاسخ به اینکه شهر سی سخت به لحاظ گردشگری شرایط ایده آلی دارد ولی تصور می‌شود هنوز هم از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست؟ اظهار کرد: من هم از این وضعیت راضی نیستم، گردشگری شهرستان دنا مغفول مانده است، در منطقه کوه گل کارهای خوبی برای رفع نقاط حادثه خیز و آسفالت جاده ها انجام داده ایم، زیرساخت ما همین جاده های ارتباطی و پل است که با احداث انها شاهد وضعیت ارتباطی خوبی خواهیم بود، سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند ورود کنند. تا وقتی سرمایه گذار بخش خصوصی به این حوزه ورود نکند نمی توانیم گردشگری را در شهرستان فعال کنیم.
فرماندار شهرستان دنا در پایان تاکید کرد: هیچ گونه جانبداری در انتخابات ندارم و نخواهم داشت، چرا که باید رضایت مردم را در نظر داشته باشیم، رأی مردم حق الناس است، اگر تا زمان انتخابات ماندم نشان خواهم داد که شهرستان دنا در زمینه انتخابات به عنوان شهرستان ممتاز معرفی خواهد شد. در مورد شبکه بهداشت نیز نگاه من کاری بود و مشکلاتی که وجود داشت، بحث بهداشت و مسائل روانی مردم بود که داشت لطمه می‌خورد. نگاه ما عملکردی است و سیاسی نیست.


کد مطلب: 466543

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466543/فرماندار-شهرستان-دنا-نگاه-عملکردی-سیاسی-نیست-هیچ-گونه-جانبداری-انتخابات-ندارم-نخواهم-رأی-مردم-حق-الناس-نسبت-آقای-روشنفکر-کار-سخت-کرده-۷۳۶-میلیارد-تومان-پروژه-افتتاح-یا-کلنگ-زنی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1