کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

سرعت کاه‌ها؛ تنبیه جمعی شهروندان؟ / یک سرعت کاه در دشت روم سوژه فضای مجازی شد

25 شهريور 1402 ساعت 20:15

یکی از مواردی که همیشه اعتراض و انتقاد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را در پی دارد سرعت گیرها و سرعت کاه ها است.


یکی از مواردی که آسایش و آرامش مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را نشانه گرفته سرعت گیرها و سرعت کاه ها است.
 

به گزارش کبنانیوز، سرعت کاه‌ها بار‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شده و ضمن شوخی با سرعت کاه‌ها، این معضل در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود تا مسئولان هم آن را مشاهده کنند.
عدم رنگ‌امیزی بسیاری از سرعت کاه‌ها و همچنین ارتفاع آنان و افزایش قارچ گونه آنان یکی از معضلاتی است که به وفور در خیابان‌ها و جاده‌های استان دیده می‌شود.
برخی منتقدان با بکار بردن کلمه مُسَکن کوتاه مدت به ایجاد موانع سرعت گیر و سرعت کاه، آنرا یک نوع تنبیه جمعی شهروندان تفسیر می‌کنند و بر این باورند افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند به مراتب علمی‌تر و کارشناسی‌تر باشد.
با نگاهی به طرح‌های خلاقانه کشور‌های دیگر می‌توان گفت طرح سرعت کاه و سرعت گیر همانند بسیاری از طرح‌های درحال اجرا در کشور مردود شمرده می‌شود و تمرکز کشور‌های پیشرفته و خلاق بر رفع خطای انسانی و نحوه صحیح رانندگی تحت شرایط و ضوابط قرار گرفته است.
سرمایه‌گذاری بر روی شبکه‌های اجتماعی و اجاره صفحات و ستون‌ها، پیج‌های پرمخاطب و حتی سرمایه‌گذاری بر ایجاد سایت و صفحات پر مخاطب و جذاب در شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی به عنوان یک گام مهم شمرده می‌شود، از سویی دیگر سرمایه‌گذاری بر روی کار گروهی از جمله تولید تیزر و فیلم‌های کوتاه با مضامین تقویت رعایت حقوق شهروندی و فرهنگ صحیح رانندگی، همگی جزء برنامه‌های لاینفک شهرداری‌ها بوده که هرسال ردیف بودجه ویژه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
گفتنی است «متن نوشته شده داخل این کلیپ وجود داشته و ربطی به این پایگاه خبری ندارد. »


کد مطلب: 466969

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466969/سرعت-کاه-ها-تنبیه-جمعی-شهروندان-یک-کاه-دشت-روم-سوژه-فضای-مجازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1