کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین اثر تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست میراث جهانی یونسکو؛

بلاد شاپور دهدشت ثبت جهانی شد

26 شهريور 1402 ساعت 19:08

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نخستین اثر تاریخی این استان در فهرست میراث جهانی یونسکو خبرداد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت نخستین اثر تاریخی این استان در فهرست میراث جهانی یونسکو خبرداد.
به گزارش کبنانیوز، سعید طالبی‌پور افزود: کاروانسرا‌های ایران شامل ۵۴ کاروانسرای تاریخی در چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان بیست و هفتمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاروانسرای بافت تاریخی بلاد شاپور دهدشت یکی از این آثار تاریخی بوده که ثبت جهانی شده است.
او تصریح کرد: کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت از جمله آثار تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که در ضلع غربی بافت تاریخی دهدشت و در كنار مجموعه حمام كاروانسرا، واقع شده است.
طالبی پور ادامه داد: این اثر در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۵۱ در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت جهانی این اثر تاریخی از مطالبات مردمی شهرستان کهگیلویه بزرگ بوده که هم‌اکنون با پیگیری‌های دولت سیزدهم محقق شده است.


کد مطلب: 467082

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467082/بلاد-شاپور-دهدشت-ثبت-جهانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1